Antoine Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 Hallo, Vorig jaar heb ik al aangegeven dat ik graag mee zou gaan, maar ivm de zondag kon dat niet... Gebeurd dat dit jaar gewoon wéér!! Ik vind het jammer dat daar niet even op gelet kan worden... iig een fijne dag gewenst! gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
geedee Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 Er wordt gewoon gekeken op welke dag de meeste mensen aangeven te willen komen....da's democratisch....
Jorieke123 Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 We hebben inderdaad met zijn allen gestemd, en dan komt er 1 dag uit waarop de meeste mensen kunnen. Jammer dat je niet kan Antoine! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Antoine Geplaatst: 13 februari 2013 Auteur Geplaatst: 13 februari 2013 Het gaat er niet om dat ik niet kan, het gaat er om dat men rekening houd met principes van anderen... Terwijl ik dat vorig jaar ook al aangaf.... Waar een wil is is een weg. Jammer.... In een groen, groen, knollen, knollenland...
appelvrouw Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 het gaat er om dat men rekening houd met principes van anderen Nu denk je toch wel erg naar jezelf toe -vind ik- er zijn stapels mensen die niet op zaterdag kunnen..omdat ze op die dag werken bijvoorbeeld.Het is sneu dat je niet kan komen, van principes weet ik verder niets af, en deze zijn hier eerder ook niet genoemd.Wij houden in principe de zondag vrij voor familie uitjes, dit keer maken we een uitje van de Moestuinforumdag We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 Er konden meer mensen op een zondag dan op een zaterdag, en dan wordt het een zondag. Zo simpel is het. Maar goed, dat is hier al eens gezegd... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Chana Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 Ik ben wel benieuwd naar je principes, kan je die toelichten? Ik neem aan dat het om religieuze principes gaat omdat het op zondag is. Ik ben bekend met: Op zondag mag je niet werken, niets kopen want dan zet je anderen aan het werk. En wil je naar de kerk. Waarom is deze activiteit lastig voor jou? Kan je niet na de kerkdienst komen? Wat is het verschil met uit de kerk bij elkaar gaan koffie drinken en deze bijeenkomst van elkaar ontmoeten en het fijn hebben met elkaar? Niemand werkt of verkoopt. We ruilen iets van gezamenlijke hobby omdat we elkaar iets willen geven en willen delen in het enthousiasme en liefde voor het moestuinieren. Ik denk dat het in religie ook gaat over saamhorigheid, delen in overvloed en lief zijn voor elkaar. Misschien als je het uitlegt dat we in ieder geval begrijpen wat je bedoeld. Voor mensen die werken is zaterdag een dag van boodschappen doen en het huishouden, kinderen die sporten, enz. En zondag een rustdag voor bijv. fijne activiteiten.
Frank vwl Geplaatst: 14 februari 2013 Geplaatst: 14 februari 2013 Het mooiste aan het katholieke geloof is toch de biecht. Kom maar gezellig naar de mtf dag en ga een dagje later biechten. Leg uit dat je iets leuks hebt gedaan in plaats van bij een of andere kerkdienst zitten. Je wordt vast wel vergeven, jouw plekkie in de hemel blijft er wel hoor als je 1 zondag overslaat, probleem opgelost. Daarbij lijkt me niet dat de dag waarop de meeste mensen kunnen afvalt vanwege jouw principes. Je moet het zelf weten hoor, met principes maar leg ze niet aan ons op aub...
Missmass Geplaatst: 14 februari 2013 Geplaatst: 14 februari 2013 Zo ontzettend eens met Frank vwl! De wereld draait niet om de principes van maar 1 persoon. Gelukkig! Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
geedee Geplaatst: 14 februari 2013 Geplaatst: 14 februari 2013 Katholieken mogen gewoon naar de MTD hoor! Ik denk dat het een andere reden betreft.
jeanne-heijmans Geplaatst: 14 februari 2013 Geplaatst: 14 februari 2013 Ja dat denk ik ook Geedee,denk dat Antoin hervormd is,niks mis mee, ik ben katholiek en ben ook op de mfd geweest.
Antoine Geplaatst: 14 februari 2013 Auteur Geplaatst: 14 februari 2013 Kom uit de biblebelt hé, dus dan weet je het wel. Maar op zondag reizen we niet, geen visite niet tuinieren, echt een rustdag... Wel fijn dat jullie me zo 'goed' in m'n waarde laten... In een groen, groen, knollen, knollenland...
jootje Geplaatst: 14 februari 2013 Geplaatst: 14 februari 2013 Nu we weten waarom Antoine echt niet kan op zondag, kunnen we volgende keer toch in ieder geval PROBEREN om het op een zaterdag te houden? Ik snap ook wel dat we het niet van 1 persoon kunnen laten afhangen, maar het zou wel leuk zijn als hij ook een keer kan komen.
Frank vwl Geplaatst: 14 februari 2013 Geplaatst: 14 februari 2013 ah ok Antoine maar waarom dan? (niet lullig bedoeld ik begrijp het echt niet) je reist niet op zondag maar hoezo niet? Omdat andere mensen dan moeten werken of met een andere reden? En als je nou een hartaanval krijgt op zondag? Mag dan niemand een ambulance bellen? En kijk je bijvoorbeeld wel tv of internet dan op zondag? Want dat moet natuurlijk ook allemaal draaiende gehouden worden
Jorieke123 Geplaatst: 14 februari 2013 Geplaatst: 14 februari 2013 We houden elke keer een 'poll', met zaterdagen en zondagen in een bepaalde maand. Daar komt gewoon elke keer een zondag uit, omdat dan de meeste mensen kunnen. We kunnen dan niet zeggen dat we het op een zaterdag doen, waardoor er 2, 3 of nog meer mensen niet kunnen. Alleen om 1 iemand blij te maken die niet op zondag wil. Wij (Joep en ik) organiseren een moestuinforumdag, en wij hebben geen problemen met reizen en bij elkaar komen op een zondag. Het grootste aantal mensen geeft aan op een zondag te willen, dan is het dus een logische dag. Ik doe dit topic nu op slot, voordat er mensen gekwetst worden omdat men elkaar niet snapt. Edit: mijn bericht kruist net dat van Frank. Mochten jullie nog leuk willen na-praten, dan kan dat via PB of in de babbeltuin: babbeltuin-2-t6825.html Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten