estherbes Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Geplaatst: 30 januari 2013 Vanavond acht soorten pepers gezaaid, in een zaaibakje van de action, morgen is mijn matje er als het goed is. Ik plant ze meestal ook een stuk dieper weg, dan worden ze mooi sterk. Als ze de zaaibak uitgroeien gaan ze naar de slaapkamer op het zuiden, 18 grdn en veel licht. Je plant ze dieper of je zaait ze dieper? Quote
Bubbels Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Dit jaar ook al wat eerder gezaaid, vorige week om precies te zijn. Heb nu de beschikking over een kasje, dus wat minder risico. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
wouttie75 Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 ik weet niet of ze ze nu hebben bij Action, ik heb ze vorig jaar gekocht. @esbes ik plant ze dieper als ze te iel worden of als 2e setje blaadjes komt. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Eva Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 je kunt pepers en tomaten prima wat dieper zetten als je ze verplant!als ik ga verplanten en mijn peperplantjes zijn een beetje gefilleerd dan zet ik ze tot aan hun blaadjes in de aarde.aan het steeltje wat dan onder de grond staat komen extra worteltjes...nooit verkeerd zou ik zo denken! Quote
phoenix Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 Ik heb gisteren ook pepers en paprika gezaaid in een verwarmde kweekbak. Samen met een vriend hebben we 137 zaden gezaaid. Kijken wat er allemaal uit komt Quote
phoenix Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 Haha nee 20 x Little elf,11 x Trinidad moruga scorpion6 x habanero white6 x Adjuma5 x Satans kiss5 x Mucho nacho5 x Jalapeno orange5 x Jalapeno purple5 x Jamaican hot yellow5 x Thai chile5 x Hungarian hot wax5 x Congo trinidad5 x Black hungarian24 x rode peper (cayenne)25 x Praprika Ben benieuwd of alles op komt Quote
Eva Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 nou ja....dat had gekund natuurlijk! ik denk dat ik wel rond de honderd soorten zat toen ik begon met pepers...nu heb ik (godzijdank) mijn zelfbeheersing terug kunnen vinden en heb ik maar 15 soorten gezaaid. onder de tl installatie staan 15 soorten te overwinteren. je hebt een leuke lijst trouwens! van mild tot bloody hot...ik mis alleen de Butch T en de joe's long. dat zijn de soorten die ik je kan aanraden, die zijn super!maar denk er aan, als je eenmaal met pepers begint is er geen weg terug! zit je al bij het peperforum? Quote
phoenix Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 Overweging voor volgend jaar dan maar Ik heb nu wel genoeg planten. Moet alles tot half mei ook binnen nog ergens kwijt Ik heb vorig jaar 1 rode peperplant gehad en geen moestuin. Dankzij die ene plant ga ik daar dit jaar wel mee beginnen. Over welk peperforum heb je het? Quote
Eva Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 over deze: http://www.chillipeper.nl/forum/index.php hardstikke fijn forum met superleuke mensen.ze kunnen je daar fantastisch helpen met tips en ideeen.dank zij hen kwam ik aan die honderden zaden!als je jezelf aanmeld wel even voorstellen. dat vinden we wel zo prettig.maar als je dat eenmaal gedaan hebt gaat er een hele wereld voor je open Quote
phoenix Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 Dat forum kende ik nog niet. Bedankt Zal me vanavond aanmelden aangezien ik nu nog aan het werk ben. Quote
dennislp Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 http://www.mooiemoestuin.nl/pepers-per-3/ 3 peper plantjes in 'n p9 potje, nog geen eens zo'n slecht idee Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
wouttie75 Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 ja ik las het ook vanavond, ga het zeker ook proberen met een aantal. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Eva Geplaatst: 2 februari 2013 Geplaatst: 2 februari 2013 dat doe ik ook zo en werkt super!soms valt er eentje wat achter, die gaat er gewoon resoluut uit...voor mij is het dé manier! Quote
phoenix Geplaatst: 3 februari 2013 Geplaatst: 3 februari 2013 Ik was dat linkje inderdaad ook tegen gekomen en dat is ook hoe ik ze wil gaan planten. Ik ben van plan de pepers in potten te zetten wat zou betekenen dat ik anders 60 potten zou moeten halen Dat is een beetje aan de prijzige kant. Quote
Eva Geplaatst: 4 februari 2013 Geplaatst: 4 februari 2013 marktplaats is dan hét antwoord.... vooral voormalige wietkwekers hebben een mooie maat potten ik heb wel eens nieuwe grote potten bij een growshop gekocht. mooie maten en toch niet zo duur! vorig jaar heb ik tweedehandse potten via een forumlid kunnen kopen...die kwamen bij een kweker (geen idee wát hij kweekte ) vandaan.perfect! Quote
Erja Geplaatst: 4 februari 2013 Geplaatst: 4 februari 2013 http://www.mooiemoestuin.nl/pepers-per-3/ 3 peper plantjes in 'n p9 potje, nog geen eens zo'n slecht idee Heb dit artikel gelezen en vind het wel een prachtig idee maar heb toch een vraagje.Zaaien jullie je paprika's eerst en dan verspenen naar een p9 potje?Of zaaien jullie direct 4 zaadjes in een p9 potje om dan de minst sterke van de 4 te verwijderen? Quote
phoenix Geplaatst: 4 februari 2013 Geplaatst: 4 februari 2013 Ik heb mijn paprika's in de verwarmde kweekkas gezaaid en ga ze daarna per 3 in een p9 potje zetten. Ik ga dus niet de minst sterke weghalen. /edit Net 200 p9 potten besteld Quote
Eva Geplaatst: 5 februari 2013 Geplaatst: 5 februari 2013 ik gebruik de deno-methode om mijn zaden te laten kiemen. daarna zet ik er 4 in p9 potjes. de slechtste haal ik er later uit.over de deno methode:http://www.mooiemoestuin.nl/zaaien-en-zaden/deno-methode/ Quote
dennislp Geplaatst: 5 februari 2013 Geplaatst: 5 februari 2013 ik doe het direct in p9 potjes in mn verwarmde kasje, hoef ik niet meer die kwetsbare zaailingen te verplanten. Wel zorg ik dat het potje aarde heeft tot 3 a 4 cm onder de rand, zodat je er nog wat bij kan doen als de zaailing een beetje iel wordt. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Kruidje Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Ik doe ook de deno-methode (in de meterkast op het modem) - het is hier namelijk te koud om pepers te laten kiemen. Dit jaar heb ik niet voldoende zaden om ze te laten concurreren, dus gelijk apart in potjes dan maar. Meestal kon ik toch weinig verschil zien tussen de groei van de concurrerende plantjes. Dat was dus eigenlijk jammer om ze weg te doen. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
phoenix Geplaatst: 7 februari 2013 Geplaatst: 7 februari 2013 Mijn eerste plantjes staan rechtop en laten hun 2 bladeren zien nu wachten tot alles verpot kan worden en mijn p9 potjes binnen zijn. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.