Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Sla: gezaaid voor de winter, nu oogsten!


Victor

Aanbevolen berichten

Mooi Victor ik heb ook de hele winter door veldsla, arctic-king en POSTELEIN ik hoor bijna nooit iemand over POSTELEIN terwijl dat ook heel makkelijk is te kweken in een koude bak in de winter/vroeg voorjaar en natuurlijk ook nog heel lekker is gekookt met boter en nootmuskaat

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat de sla in een tunnelkasje (zie ik dat goed)?

Ik heb ook wel aardig wat sla die de winter makkelijk heeft overleefd (gewoon buiten, zonder doek of wat dan ook). Ik had ze alleen wat laat gezaaid, dus de plantjes zijn nog geen kropjes. Ze hebben pas een paar blaadjes.

En met kou en sneeuw kan je ze natuurlijk niet oogsten, dan zijn ze ook helemaal slapjes.

 

Kom maar op met de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ene soort komt van zelfgeoogst zaad van planten die ik verleden jaar in het voorjaar gekocht had en waarvan ik er eentje heb laten doorschieten.

De ander is Arctic King. Buiten kan ik hier geen sla overwinteren ,we zitten hier in het Hageland en hebben steeds heel koude temperaturen. Ze staan gewoon in koude tunnelkas,maar bij de ergste vrieskou werp ik er gewoon een vliesdoek over. Ik zaai dit al een paar jaar en heb steeds vroeg in het voorjaar al mooie kropsla.

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi Victor ! Als ik dat zo zie denk ik dat ik mijn Arctic King volgend jaar ook maar eens wat bescherming meegeef in de vorm van een tunneltje of zo. Het merendeel van mijn planten heeft de winter dan wel vrij goed overleefd maar ziet er lang niet zo mooi uit als die van jou. Die van mij hebben nogal wat bruine randen aan de bladeren al zat dat straks voor de echte krop , die nu moet gaan groeien , niet veel uitmaken. Ik had deze winter wel het geluk dat toen het hard vroor de planten bedekt waren door een dik pak sneeuw en dat biedt ook wat bescherming tegen de strengste vorst.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...