Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

ik kán het mis hebben, maar volgens mij in de herfst

Geplaatst:

Jij hebt alleen zaadjes begrijp ik uit je lijst? Mag ik zo'n 10 stuks. Ga ik een poging starten.

Om de kieming te bevorderen wordt de kurklaag op de zaden wat los gekrast. De zaden worden in april gezaaid in putjes van 2 centimeter diep. Zaai 4 à 5 zaadjes op één plaats en houd de sterkste over. De kiemperiode duurt 4 weken. Wanneer u zeekool in koude bakken wilt zaaien kan dit in maart gedaan worden. Wanneer de plantjes 2 of 3 bladeren hebben worden ze in de open lucht gezet. Ook kan er in maart onder glas in potten gezaaid worden.

http://www.moestuinwebshop.nl/index.php?p=2&cat=66

Dat is dus zaaien vlak na de moestuindag.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
  • Auteur

heey, dank je voor de info!

vorig jaar had ik ze in maart gezaaid maar het wou niet zo lukken...waarschijnlijk door de kurklaag

Geplaatst:
  • Auteur

ik heb nog 2 wichters op de kop kunnen tikken...!

Geplaatst:

Gele?

Ik wil er graag 1

Geplaatst:

Moet die schijf rond zijn?

Of maakt het niet uit?

Geplaatst:
  • Auteur

het moet een doorsnede zijn, dat is belangrijk...verder maakt de vorm ervan het geheel juist apart toch?

jawel, een gele

Geplaatst:

Bij ons op het werk ligt een boom om en ze zijn al begonnen de dunne kant in stukken te zagen ik zal vragen of ze een schijf van de dikste kant eraf halen maar moet even kijken wanneer de tuinman dit wil doen, en of hij dat zelf wel kan.

Je mag die gele wichter op mijn lijstje zetten

Geplaatst:
  • Auteur
Geplaatst:

Je had trouwens aan mij ook nog prikneus en dag lelie gevraagd ik zag dat ze nog niet op jou lijsje staan. Voor het geval dat je het vergeet.

Geplaatst:
  • Auteur

hmm...handig, ik heb al een poosje niet netjes het lijstje bijgehouden.

kortom: ja, ik was ze vergeten

Geplaatst:
  • Auteur

is er iemand die weer een paar digitalissen(vingerhoedskruid) voor me mee kan nemen? ze hebben weer niet zelf uitgezaaid en ik ben er zelf nog niet aan toe gekomen...

ook zoek ik nog pioenrozen...daar ben ik helemaal gek op!

en is er iemand die in de buurt van kwekerij duivenoorden in Lisserbroek(vlak bij lisse)woont?

ik zoek namelijk twee soorten aardbeien, de lambada en de figaro...

verder zoek ik nog:

parelgierst

Stamboon (pronkboon) – Hestia

Rode weegbree

Boerentenen

Painted lady pronkboon

Tagetes lucida

tuinboon Karmazyn

kruidje roer me niet

Momordica charanti Bittere komkommer

Kangkong of waterspinazie

Stokslabonen Cobra

verschillende scabiosa's

witte komkommer

komkommer true lemon

ik heb nog steeds een aantal wichterstruikjes!

Geplaatst:

Dit wicht is wel erg nieuwsgierig aan het worden naar die wichters... Dus ik hou me bij deze ook aanbevolen voor een stek (of heb ik er meer nodig voor bestuiving??). Zie voor ruilopties mijn lijstje.

Lambada heb ik nét (5 minuten geleden) bij vdWal besteld (10 v 5,25 Frigo)...

Als je wilt kan ik de bestelling wel aanpassen en er meer van maken voor jou? (wel tegen kosten, geen ruil).

Verzending naar mij toe is al gratis omdat ik al weer (te)veel besteld heb...

Geplaatst:

wou je ook een blauwe wichter???

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Wichters in alle kleuren? Ja, hoor toe maar, de tuin bij mijn huisje is toch nog niet ingericht. Bedankt!

Geplaatst:

Doen we ,ze zijn zeer lekker voor de wek of jam lekker dikke jam.Je kan ze ook zo eten!

Geplaatst:
  • Auteur
Dit wicht is wel erg nieuwsgierig aan het worden naar die wichters... Dus ik hou me bij deze ook aanbevolen voor een stek (of heb ik er meer nodig voor bestuiving??). Zie voor ruilopties mijn lijstje.

Lambada heb ik nét (5 minuten geleden) bij vdWal besteld (10 v 5,25 Frigo)...

Als je wilt kan ik de bestelling wel aanpassen en er meer van maken voor jou? (wel tegen kosten, geen ruil).

Verzending naar mij toe is al gratis omdat ik al weer (te)veel besteld heb...

yesss please!

kan dat nog denk je?

dan zou ik graag 10 lambada, 10 mrak hangaardbeien en 10 figaro willen hebben...

oh crap. ik lees nu pas dat je bij vd wal hebt besteld!

doe dan maar alleen 10 lambada...

Geplaatst:
  • Auteur
wou je ook een blauwe wichter???

en dit wicht wil toch ook maar een blauwe 'wichter'

Geplaatst:

Je boomstam schijf ligt klaar!

Bij mij in de gang om precies te zijn het word tijd voor die moestuin dag want het begint redelijk vol te staan.

Heb jij voor mij nog wat ananas aardbei en framboos aardbei?

Ik heb bij de Jumbo een zak Quinoa gekocht om te eten is dat het zelfde als het zaad?

Geplaatst:
  • Auteur

dat zou ik eerlijk gezegd niet weten! gewoon proberen...

ik heb het meeste op mijn moestuin staan...dus nog geen rommel hier!

ik zal even naar de ananas aardbei en framboos aardbei kijken, ff checken of ik nog goeie heb.

Geplaatst:
  • Auteur

ik heb mijn lijstjes ff aangepast.

Geplaatst:

Hallo Eva,

Het plantje van de artisjok is voor jou gereserveerd Alle p9 potjes zijn vergeven inmiddels... Dus daar kan ik je niet meer aan helpen.

Wat een mooie lijst met ruilgoed heb je zeg!! Wordt er enorm hebberig van Graag zou ik zaadjes van de pofmais met de willen ruilen voor de artisjok. Lijkt me leuk!! Mais poffen uit eigen tuin!

Groetjes uit de Betuwe

Geplaatst:

Ik heb voor jou 6 ananaskers genoteerd, mag ik er wat citroenkomkommer voor terug?

Geplaatst:

Eva vind je het goed om de ruil op de noordelijke moestuin middag te doen?

Dan houden Huub en Erny ruimte ???