Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kratjes Leslie. Er zit in elk kratje 1 sla plantje. Ik prop alles vol

Omdat de tomaten en paprika plantjes al een paar dagen buiten staan, heb ik er al wat overgeplant naar de vaste pot/bak. Aardappelen aangeaard. Komkommerplantje en 4 bonenplantjes uitgeplant. Ik weet t ik kan beter wachten maar met dit geweldige weer ben ik nogal optimistisch

Alles is afgelopen weekend flink gegroeid en vandaag rucola met oa. een radijsje gegeten Ik heb genoeg om er morgen een bietjes-rucola sla van te maken. Die combi vind ik ook geweldig smaken.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Even weer een foto update. Dit keer van mijn courgette plantjes

kdqqnd.jpg

Meer foto updates later...

Geplaatst:

Jups, buiten ontkiemd en daarna in die bakjes gedaan. Gewoon buiten laten staan omdat t al zo lang warm is. I keep the faith

• 2 weeks later...
Geplaatst: (aangepast)

Er is weer een tijd verstreken sinds ik mijn laatste update heb gedaan. Eerst maar s een paar foto's voor het idee hoe het er nu bij staat.

De stamerwt:

4t8pvm.jpg

In de MM bak:

15qung0.jpg

In de volle grond, 1 van mijn courgette planten:

sn2dtj.jpg

Bloemetjes aan de blauwe bessen struik:

v3d4r6.jpg

En jaja, een beginnende blauwe bes, verstopt onder de blaadjes:

mj31pd.jpg

aangepast door Gast

Geplaatst:

Dat is altijd leuk als je die besjes zo ziet ik weet het.

Bij mij beginnen mijn rode bessen zelfs al rood te kleuren.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Het ziet er niet alleen leuk uit maar ook mooie plantjes die gezondheid uitstralen

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Thanx iedereen voor de goede woorden. Dat doet een mens goed, vooral als ze nog maar net begonnen is. Ik ben er dan ook heel trots op

We zijn nu bezig met de schutting om de voortuin. Er staan al wat palen, moeten nog wat bij en dan de planken eraan. Hopelijk hebben we genoeg gekocht... Ik ben bezig alles waar nog onkruid in staat onkruidvrij te maken en het te bedekken met worteldoek. Ik vraag me af of ik hier al foto's heb staan van mijn voortuin. Anders maak ik die nog even (voor en na) om te laten zien waar we t over hebben

Geplaatst:

We hadden niet genoeg planken om 1 kant dicht te krijgen en de bouwmarkt was al dicht toen we daar achter kwamen

Volgend weekend naar de Karwei om nieuwe planken op te halen. Kan ik deze week uitrekenen hoeveel we nodig hebben. Er staat al een stukje schutting om te zien hoe de rest eruit komt te zien. Dat is hoopgevend Heb ook al uitgerekend dat ik bijv. de sla en de andijvie (groenten die liever in de schaduw staan) daar ook kan neerzetten. Kan ook wat bakken aan de schutting hangen voor nog meer groenten. Maar dat is waarschijnlijk een planning voor volgend jaar.

Inmiddels hebben we toch bloemetjes in de tuin, en wel van de doorgeschoten rucola en raapsteeltjes. Staat niet eens zo gek moet ik zeggen. Best wel fleurig

Nu had ik gelezen ergens op dit forum (ik heb t ook al ergens anders getikt) dat je de rucola tot bijna aan de grond kon afknippen en dat er daarna weer nieuwe bladeren aan komen. Wie heeft hier ervaring mee? En kan je dat ook bij raapsteeltjes en spinazie doen? Ik had ook iets gelezen over het hart van de plant laten zitten, maar dan krijg je weer die bloemknoppen. Bij mij zitten ze ook al in de spinazie maar dat komt waarschijnlijk ook doordat ze halve morgen en hele middag in de zon staan. Misschien kan ik die ook verhuizen naar de voortuin als de schutting af is.

Geplaatst:

ruccola groeid door als je het als pluksla behandeld dus de zij bladeren eraf en inderdaad het hart laten zitten maar gaat doorschieten.

als je zelfde doet bij spinazie en raapstelen zal dat ongetwijveld doorgroeien maar ook bloermen gaan maken/doorschieten.

dit soort heel vlug groeiende groente beschouw ik als 1 x knipbaar en als ik dan nog weer wil zaai ik opnieuw

Jong blad is ook het lekkerste vindt ik dus das ook een reden om steeds opnieuw te zaaien ipv laten staan.

als je bedoeld met verhuizen uitsteken en opnieuw planten in je voortuin zou ik niet doen is de mnoeite niet, beter opnieuw zaaien

het is niet ongewoon omdat soort vlugge groente een paar x per seizoen te zaaien, kan je mooi oefenen dat steeds beter gaat.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Hans, ik heb alles in bakken en potten Overigens is alles voor ofwel bestraat ofwel bedekt met worteldoek en boomsnippers. Dus er valt weinig in uit te planten

Vanochtend toch maar de restjes rucola uit de MM bak gehaald (in de compostbak gegooid) en het kleine beetje wat er nog oogstbaar van was laten staan. Als dat geoogst is gaat alles eruit en kan ik daar iets anders in zaaien. Ik heb nog een vak staan met rucola die al weer op komt.

Vanmorgen ook 2 pompoenzaden gezaaid, afgelopen donderdag gekocht bij de Dille & Kamille. Evenals een kiemschaaltje met mosterdkers en taugé. Die liggen nu in t schaaltje te ontkiemen. Leuk om dat zo snel te zien gebeuren.

Geplaatst:

oja nu je het zegt weet ik weer dat je alles in potten hebt, eigenlijk is dat wel weer handig als je een x de boel wil omgooien.

Pompoen is altijd leuk vindt ik, is het een eetbare ?

Geplaatst:

Jups, de Red Kuri. Klein maar heel fijn

Ik wil niet anders als eetbaar in de tuin. Als ik naar iets on-eetbaars wil kijken sla ik wel een boek open

En dat omgooien is idd erg handig. Afgelopen vrijdag nog even goed met t boek erbij alles beter georganiseerd door te kijken naar wat t beste bij elkaar past. En een rek gespannen waar de tomaten de hoogte in zullen gaan.

Alles groeit hier lekker en ik heb al weer wat ruimte over waar ik opnieuw iets kan inzaaien. Nu nog even kijken wat ik in mei ter plekke kan zaaien.

Geplaatst:

Grmbl Ze hebben mijn zaailingen van radijs overhoop gehaald. Volgens mij een kat/poes die daarin heeft lopen graven op zoek naar.... Een vogeltje zou t toch alleen maar eruit trekken om t op te eten, toch?

Hier de crime-scene in beeld:

34rstxl.jpg

Op 2 zaaibakken na alles ok verder, dus ik ga maar weer eens opnieuw inzaaien. Beter de volgende keer zoiets op de tafel te zetten.

Geplaatst:

je kan ze niks kwalijk nemen, het lijkt ook net een voerbakje

Geplaatst:

Ja je hebt gelijk. Al hebben ze thuis dan wel een royaal voerbakje. Maar ik denk niet dat ze thuis moeten graven voor ze een brokje hebben gevonden

Geplaatst:

Als t morgen droog is zal ik weer wat nieuws maken. Het groeit wel hard. De courgetteplanten gaan geweldig.

Geplaatst:

Tussen de buien door even wat foto's kunnen maken van de vooruitgang in de tuin.

De aardappels in de bak:

fuqdlg.jpg

Tomatenplanten in pot:

2cmsylh.jpg

Eén van de tomatenplanten heeft zich toch vertakt ondanks dat ik dacht er op te hebben gelet goed te hebben gedieft:

2hpkfnb.jpg

Ik krijg de foto van de MM bak er maar niet op, hoe ik m ook verklein Helaas houden jullie die van mij tegoed. Het groeit wel prachtig

Geplaatst:

Ik heb zaadpeultjes ontdekt bij de rucola en raapsteeltjes plantjes

Het lijken net peultjes en mini sperzieboontjes. Ik vraag me alleen af wanneer ik die kan oogsten

Vanmiddag een foto van deze mini zaadboontjes en meer van de bakken. Nu even een dutje doen.

• Nieuwe aanmaken...