Ga naar inhoud

Hoe lang duurt het kiemen van paprika en honing plant?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemorgen ..

Ik had even een vraagje en hoop dat er iemand mij kan helpen

Ik wil graag weten hoelang het duurt voor dat een paprika en honing plant uit het zaadje komen ...

niet dat ik ze weg gooit , en blijken veel langer nodig tehebben

vriendelijk groetjes moon

Geplaatst:

De honingplant, Stevia, is een hele moeilijke kiemer Ik had redelijk verse zaadjes, 5 of 6 geplant en na een week of 3-4 had ik 1 plantje van een halve cm groot, die is ook nog doodgegaan De rest van de zaadjes is niet opgekomen.

Geplaatst:

Als je een paprika warm weggezet hebt (boven de 20 graden) dan zal ze meestal binnen 2-3 weken kiemen.

Zet je ze kouder weg, dan kiemen ze heeeeel traag of gewoon niet.

Ik heb het ook over een constante temperatuur, als bijvoorbeeld 's nachts de temperatuur onder de 18 graden zakt staat de ontwikkeling van het zaadje stil

Geplaatst:

paprika: ontkiemtijd 14-21 dagen tussen de 15 en 20 graden

je mag 6 tot 10 vruchten aan de plant verwachten

het zaad blijft ongeveer 5 jaar goed (wel onder de ideale omstandigheden bewaren)

de tijd tussen het zaaien en oogsten is ongeveer 18 weken

buiten teelt is moeilijk. Dit heeft te maken dat het bescherming en zorgvuldig water geven nodig heeft.

vrij vertaald uit het boekje Dr. D. G. Hessayon the vegetable and herb expert

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties !!

Wou al bijna me plantjes gaan weg gooien ...Maar moet gewoon dus nog even geduld hebben ....!!

Vr groetjes moon

Geplaatst:

Ik denk dat ontkiemen van paprika niet lukt onder de 18 graden dus 15-20 graden klopt niet. Houdt liever 20/25 graden aan.

Hier duurde het ongeveer 3 weken bij 20 graden. Nieuwe zaden boven de verwarming gaan sneller.

Geplaatst:

Ik heb vorig jaar Stevia gezaaid, 20 zaadjes in een verwarmde kweekbak (iets van 25 graden geloof ik) en daarvan zijn er 9 opgekomen. Dat duurde geloof ik wel bijna een maand. Je moet echt vreselijk veel geduld hebben en als ze eenmaal uitgekomen zijn er heel voorzichtig mee omgaan. Niet water geven op het plantje maar van onderaf, en even wachten voor je ze in een potje zet (zeker 6 blaadjes kan ik me herinneren). Inmiddels zijn het flinke planten en ze zijn nu op zolder alweer aan het uitlopen.

Geplaatst:

Vorig jaar zijn ook erg weinig van de, geheel volgens voorschriften gezaaide, Steviazaadjes gekiemd. Uiteindelijk 2 plantjes overgehouden.

Geplaatst:
Een week of 2 geleden heb ik paprika gezaaid.

Het zaad had ik vorig jaar uit de paprika gehaald.

Nu vraag ik me af...

Ben ik gewoon (zoals gewoonlijk) te ongeduldig of zouden ze het niet doen?

na twee weken moeten de meeste paprikazaden toch echt wel gekiemd zijn....

heb je de zaden uit een paprika die je gewoon in de winkel hebt gekocht? denk er dan om dat die paprika's (bijna nooit) soortecht weer terugkomen...je kunt het beste paprikazaad kopen, dan ben je tenmiste zeker van de soort en krijg je bijna altijd wel goede vruchten..

ik weet niet of het mag maar ik plaats hier even een webshop met goedkope leuke paprika zaden (overigens niet van mij of zoiets)

als de link verwijderd wordt kun je de link altijd nog aan me vragen via de persoonlijke berichten.

http://www.easywebshop.com/peperzaden/webshop/20128-Paprika-zaden

Geplaatst:

Hallo

Hier een update

Me paprika zaadjes zijn nog niet boven gekomen ...dus ik moet gewoon nog geduld hebben

Me honing plantjes daar in tegen heb er 10 gezaaid en er zijn er 7 boven .... Dus ik ben helemaal blij

groetjes moon

Geplaatst:
zo zojuist even op google te zoeken wat betreft paprika zaad die je zelf uit een paprika haalt.

En kwam gewoon op het forum hier uit.

paprika-zaad-t4702.html

Dus het moet mogelijk zijn.... Mmm mischien nieuwe paar zaden uitproberen?

het kán wel...maar de kans dat je planten krijgt die heel weinig paprika's geven is vrij groot. maar je kunt het natuurlijk altijd proberen...als je toch ruimte genoeg hebt, gewoon doen! maar neem dan wel verse zaden, die komen bijna altijd binnen een paar dagen uit.

Geplaatst:

Ik heb momenteel zowel stevia als paprika's staan. De stevia gaat altijd slecht. Van de zes zaadjes slechts drie opgekomen waarvan er twee snel doodgingen dus ik heb nu, na ongeveer 1 1/2 maand één stengeltje van ongeveer 4 cm.

De paprika's doe ik dit jaar voor het eerst en heb daar voor via 'Diana's mooie moestuin' een zaadmix van 9 soorten besteld bij wijze van experiment. Ik heb alle 25 zaden gezaaid en binnen een week zijn er al 9 aan het kiemen. Ze staan donker maar wel echt heel warm in een berging van ongeveer 25 graden. Dat vinden ze blijkbaar lekker.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...