Geplaatst: 24 oktober 20241 j Hier wemelt het alweer van de roodborstjes. Je hoort ze als eerste als het 's ochtends nog donker is. De roodborstjes die er in de zomer zijn, zijn niet dezelfde als die in de winter trouwens. Die in de winter zijn wintergasten uit het noorden, die van de zomer gaan grotendeels zelf een een stukje zuidelijker. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 27 oktober 20241 j Deze is voor @Mellie. (niet in mijn tuin, maar bij het Dwingelderveld vanmorgen). Stel dat die spreeuwen ooievaars waren, dan ziet het er ongeveer zo uit: Het was spectaculair! En later zag ik door de verrekijker ook nog twee kraanvogels lopen, dus mijn dag kan niet meer stuk. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 27 oktober 20241 j Oh wauw @woldistel Zoveel ooievaars! Ongelooflijk. Hier vandaag een zanglijster in de tuin. Die vloog zichzelf met een enorme klap te pletter tegen een klein stukje raam waar geen plant voor staat. Zo zonde. En het gekke is, we zine hier nooit zanglijsters, behalve nu tot 2 keer toe een dode. 😢 De lijster is keurig begraven door mijn zoontje met een prachtige Dahlia erbovenop. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 28 oktober 20241 j Hier van achter mijn computer heb ik zicht op meerdere eiken, en er vliegt nu steeds een Vlaamse gaai heen en weer om eikels te pakken en die in mijn moestuin te drukken. En er zijn een boel eikels dit jaar! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 oktober 20241 j @woldistel jeetje wat mooi! Wij zagen net mega veel ooievaars die spreeuwen waren in een ingewikkelde spreeuwendans. Ik denk nog wel minder indrukwekkend als jouw ooievaars, maar was toch wel even genieten!
Geplaatst: 29 oktober 20241 j Ja we krijgen mooie spreeuwenshows op dit moment! Hier veel grote V-vluchten met ganzen helaas nog geen kraanvogel gezien of gehoord. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 oktober 20241 j Spreeuwenwolken zijn geweldig! Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 9 november 20241 j On 10/19/2024 at 1:24 PM, Mellie said: Ik had een Hitchcock momentje in de tuin. Niet grappig! Ik hoorde heel veel vogelherrie. Maar echt belachelijk veel. Kijken waar het vandaan komt. Kwam uit de sequoia. Ik bleef turen. Ineens zie ik ze op het puntje van elke tak een spreeuw achtige. Het waren er honderden met een oorverdovend getjilp. Toen vlogen ze op en de vorm van de boom veranderde er zelfs van. Aaaah, eng! Vele, vele, vele vogels. Geen idee wat ze waren. Iets bruinigs en met een luide tjilp en hechte groepsvorming. Brrrr, hoeft van mij niet in de herhaling. Hier vorig jaar een vlucht spreeuwen in de 7m hoge laurierkershaag gehad. Wat een bizar fenomeen, 4-500 spreeuwen die op volle snelheid aan- en uitvlogen, prachtig- maar ook wat een herrie, en een stank.. Er lag na 3 weken een laag van een halve cm dik op alle takken, en op de grond onder de haag...
Geplaatst: 20 november 20241 j Helaas, toen ik mijn telefoon gepakt had voor een foto, was hij al weg. Prachtig beeld, een waterhoentje dat in de sneeuw onder het vogelvoederhuis in de voortuin gevallen zaden liep op te scharrelen 😍. Zo van dichtbij zijn ze best groot.
Geplaatst: 20 november 20241 j Twee kleine tortelduifjes, naast elkaar in een tak in de boom in de voortuin. Ik vind dat zulke leuke duifjes. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 20 november 20241 j 26 minuten geleden, hazeltje zei: Ik vind dat zulke leuke duifjes. Ik ook! Schattig dat ze zo trouw en beschermend zijn. Pittig ook als er een ‘indringer’ verschijnt: die wordt direct weggejaagd, het is hun boom en territorium 😃.
Geplaatst: 22 november 20241 j Niet in de tuin, maar wel op een lantaarnpaal! Een gans! En die zie ik genoeg hoor, maar nog nooit op een lantaarnpaal. Vond het zo koddig eruit zie.
Geplaatst: 22 november 20241 j Wat leuk! Ik doorkruiste gisteren Nederland (gelukkig alleen het niet besneeuwde deel) en zag een rij lantaarnpalen met op elke paal een ooievaar.
Geplaatst: 22 november 20241 j Oh wat leuk Arja, daar kan ik ook van genieten. Dat zien we hier ook wel met enige regelmaat. Hier vandaag heel veel vinkjes in de tuin. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 23 november 20241 j En soms zitten er vooral aalscholvers op de lantaarnpalen ook leuk. Twee nieuwe vogels die nu in de tuin komen, goudhaantje, 2 stuks ze zijn lastig te zien maar ik heb nu door waar hij/zij zich beweegt en met de verderkijker goed te zien en vanmorgen een koperwiek die taxus bessen aan t eten was. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 november 20241 j Tof Appelvrouw! Hier is de middelste bonte specht weer terug uit het bos. Die zien we alleen aan het einde van de herfst en begin winter. Nu zag ik gisteren zelfs dat hij/zij aan de achterkant van de berk (vanuit het huis gezien) een heel gat heeft geklopt! A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 25 november 20241 j Verdwaalde havik die dacht een kip te vangen en op een of andere manier in het binnenverblijf belandde... Best wel fotogeniek, maar hij/zij was wel blij weer het luchtruim te kunnen kiezen. 😊
Geplaatst: 25 november 20241 j Wow Roelie! Die matcht ook mooi bij de boomstammen die erachter liggen. Kon je de havik nog een beetje makkelijk te pakken krijgen? Best spannend lijkt me! 25 november 20241 j aangepast door hazeltje A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 25 november 20241 j Dat oprapen stelde eigenlijk niet veel voor. Het is veel lastiger om een kip te vangen. Dat zijn van nature vluchtdieren en havik juist niet zo. Hij/zij zat op de grond tegen het gaas aan en pleegde eigenlijk nauwelijks verzet bij zijn/haar arrestatie. Toch maar wel even een lashandschoen gebruikt.... 😇
Geplaatst: 25 november 20241 j Oh echt? Dat had ik niet verwacht dat hij dan zo zou blijven zitten. Op zich logisch, maar voor zo'n dier ook geen alledaagse kost (ga ik dan toch maar gemakshalve vanuit). A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 25 november 20241 j @Roelie wat een prachtig dier, die ogen en klauwen! Zou het toch best spannend hebben gevonden om hem/haar te pakken en bevrijden. Bijzonder hoor!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.