BonTon Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Hallo, Ik heb het plan om een stalen archiefkast van 2m hoog, 1m breed en 40 cm diep te kopen en deze te behandelen met roestwerende verf. De deuren en scharnieren te verwijderen en dan 4 scharnierende voorzetramen te monteren. De ramen worden aan de zijkanten op het frame vastgezet met bouten. De kast komt in de achtertuin op het zuiden tegen een muur van het huis te staan, als de zon er op schijnt wordt de metalen kast verwarmd, de voorzetramen zijn licht getint (reeds gekocht) en zouden voldoende licht moeten doorlaten. Om een eventueel oven effect te voorkomen zou ik aan de bovenzijde (aan de binnenkant) een rolgordijn kunnen monteren om tijdelijke schaduw te creëren. Bij koude kan ik isoleren door er een deken over te gooien. In eerste instantie is het bedoeld om zaailingen op te kweken in het voorjaar en in de zomer om radijs e.d. te laten groeien in lage bakken. Gaat dit naar jullie mening werken? BonTon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Ik twijfel over de diepte, komt er achteraan nog wel goed licht? Maar ik denk dat het wel gaat werken, maar dat je flink water mag geven Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
BonTon Posted February 6, 2013 Author Share Posted February 6, 2013 De planken worden aan de achterzijde verhoogd zodat daar ook licht komt als het eenmaal gaat groeien. De bakken zouden denk ik ook niet 40 cm diep hoeven te zijn. Bedankt voor het meedenken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T&M Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 om voor te zaaien lijkt me dit wel goed geschikt, om bv radijsjes in te telen lijkt me het wat overbodig, kan evenzeer op de vensterbank buiten of op een muurtje ofzo. maar wat het voorzaaien betreft vind ik het wel een goede manier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BonTon Posted February 9, 2013 Author Share Posted February 9, 2013 Ik dacht er aan om de kast in het voorjaar in te zetten voor het voorzaaien. Dat hij thuis staat heeft het voordeel dat ik een goede controle heb over de groei en snel kan beluchten etc. Zijn ze groot genoeg brenge ik ze over naar de volkstuin. In de zomer kan ik dan weer enige planken gebruiken om mini groenten aan huis te kweken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted March 1, 2013 Share Posted March 1, 2013 Deze kwam ik net tegen, misschien leuke 'inspiratie'. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted March 1, 2013 Share Posted March 1, 2013 Ik dacht er aan om de kast in het voorjaar in te zetten voor het voorzaaien. Dat hij thuis staat heeft het voordeel dat ik een goede controle heb over de groei en snel kan beluchten etc. Zijn ze groot genoeg brenge ik ze over naar de volkstuin. In de zomer kan ik dan weer enige planken gebruiken om mini groenten aan huis te kweken. En in de winter óók als je er kleine tl verlichting monteert... (Moet ie wel naar binnen) Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts