HuubvG Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 Mijn gebruikte aluminium kas, die ik in onderdelen opgehaald heb en aan het opbouwen ben, heeft voor iedere ruit twee rubber strips links en rechts en de ruit wordt daarop met vier klemmen vastgezet. Echter onder en boven rust het glas op het aluminium. Ik had op deze manier de ruiten alvast in de schuifdeur gezet, maar het knarst en schuurt bij beweging. Daarna heb ik die ruitjes met siliconenkit - geschikt voor glas en alu - gekit, dwz eerst een dun laagje kit onder- en boven, dan glas erin. Vandaag voelt de deur veel solider aan, en is geruisloos. Ik wil dus de hele kas op deze manier kitten. Ik denk dat de hele kas hierdoor sterker, stiller en waterdichter zal worden. Of kleven er gevaren aan? Ik had al bedacht dat het verwisselen van een gebroken ruit wat meer werk zal zijn, eveneens het demonteren bij evt verplaatsing. De kit is flexibel dus zal evt uitzetting/krimp op kunnen vangen. Verder nog haken en ogen misschien? Beter nu te weten dan als ik de kas klaar heb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 Wij hebben geen kit gebruikt.De rubber strips houden het op zijn plaats.Ander even Perdok Winschoten bellen.Perdok kassen. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 Hier liggen de glazen platen "dakpansgewijs" in ijzertjes te hangen....nergens schuurgeluiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeeuw Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 Met siliconen kit kan prima hele chemishe fabrieken hangen aan elkaar met kit .Ik zelf zou zwarte tix van Shell gebruiken.Deze kit is waterdicht goed vervormbaar en kan zelfs onderwater aangebracht worden het lijmt en kit alles dicht. Er kleven ook nadelen aan. Je krijgt het bijna niet van je handen af. Het stinkt. En het is niet de mooiste kit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted February 17, 2013 Author Share Posted February 17, 2013 Bedankt voor de reacties! Het was alleen de schuifdeur waarbij ik het geprobeerd heb. Ik kan natuurlijk eerst de rest van het glas zo plaatsen, en als het tegenvalt kan ik dan altijd nog gaan kitten. Misschien valt het mee, het is immers alleen de schuifdeur die beweegt. En bij een verhuizing zou het wel lastig worden. Vandaag gaan de ramen erin, en dan kan ik ermee aan het kweken gaan, zin in! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick18 Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Ik zou het gewoon kitten met siliconen. Kan je prima doorsnijden als je het glas moet vervangen of gaat verhuizen etc. Quote De groenten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted February 17, 2013 Author Share Posted February 17, 2013 Ja dat is het plan, morgen wordt het uitgevoerd. De onderste ruiten komen anders direct op het aluminium te staan, daar komt nu een laagje siliconenkit tussen. Waar het glas op de clips rust, zit geen beweging, dus daar hoeft geen kit tussen. Bedankt nogmaals voor het meedenken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted February 19, 2013 Author Share Posted February 19, 2013 Nou de plannen zijn toch op de valreep nog gewijzigd, want ik bedacht me dat als ik de ruiten in een strook kit zet, het water niet afgevoerd kan worden tussen ruit en alu door, dus ik heb ze toch zo op de langsliggers gezet, en de tweede rij gewoon in de metalen clips. Dus geen kit gebruikt! Niks schuren en knarsen, dat deed alleen de deur. De kas staat zo vast als een huis, geen beweging in te krijgen en geen geluidjes te horen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Ah, mooi! Wij hebben vorig jaar april een alu kas geplaatst. Niets gekit, en ook bij stevige wind niets aan de hand Veel plezier met de kas! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted February 20, 2013 Author Share Posted February 20, 2013 Dank je! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 Hier alleen in de geleidingen van de deur smeervet gedaan....ook daar geen geluiden meer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts