Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij hebben niet zoveel ruimte in de tuin Heb al een vierkante meter bak maar nu willen wij toch een kasje gaan kopen voor tomaten paprika Op een site (zie link - weet niet of ik linken mag plaatsen )

http://www.keterimbv.nl/index.php/keter-accessoires-diversen/keter-fresh-fun.html

Weten jullie of dit misschien iets is of hebben jullie andere tips

Wij zijn niet zo handig om zelf iets te maken

Graag hoor ik ervaringen en of tips of gewoon jullie mening

Geplaatst:

Hoi Kokkie,

Ik heb afgelopen weekend een muurkasje geplaatst! klein genoeg voor mijn tuin, maar groot genoeg voor een komkommer en tomatenplant.

IMG_4164.jpg

Ik heb er zelf een achterwand en bodem ingeknutseld, omdat ik geen goede muur had om hem tegen te plaatsen. Maar wellicht heb jij die wel!

link van webshop:

http://www.agronova.nl/webshop/acd-muurkassen/muurkas-colonial-098-m2.html

Groetjes,

To plant a garden is to believe in tomorrow.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Voor je tomaten is die prima,mn aubergine had het ook naar zn zin daarin. Wel goed verankeren,of zetten op een plek waar de wind niet vrij spel heeft. En na de oogst weer oprollen en opbergen totvolgend jaar. Nadeel:de ritsen.die zijn snel kapot.

Geplaatst:

Mijn ervaring is dat dat plastic spul kapot waait. Bij mij waren alle stokken verbogen, geknakt, en het zeil lag drie meter verderop. Dat na een dagje windkracht 8. Nu stond het ook niet beschut tegen de zijgevel waar de wind op staat. Maar stevig zijn ze dus niet.

Voor mij dus een echte miskoop. Ik heb diep adem gehaald en toch maar een dure muurkas met aluminium frame en glas besteld..

Zelfde verhaal met m'n koude bak bovenop m'n MM-bak. Dit was ook zo'n goedkoop dingetje met polycarbonaat. Erg licht, en dus volkomen stuk gewaaid. Gelukkig weer kunnen herstellen en nu flink verstevigd met ladingen Gaffa-tape, en vastgezet met ijzerdraad aan de bak, met schroeven. Hopelijk houdt dat....

Mijn conclusie tot nu toe: goedkoop = duurkoop. En er zijn fabrikanten die de goede producten van Walls namaken, maar de kwaliteit is veel minder, maar de prijs hetzelfde. Dit geldt in ieder geval voor die koude bak. Die van Walls is steviger en met boutjes en moertjes in elkaar te zetten. De goedkope chinese variant is slap, gammel en moet je in elkaar zetten met schroefjes die niet passen, met schroefgaatjes die slordig zijn etc. Drama dus. Let dus op wat je koopt! Ik had de mijne via internet gekocht en dacht een koopje te hebben...

Geplaatst:

Die plastic tomatenkassen heb ik ook gehad. Eentje heeft het 2 jaar uitgehouden, in de tweede zomer waaiden er door de hele tuin plastic vierkantjes (rara...waar kwamen die vandaan...?) En de andere is na 1 zomer al kapot (ritsen/raampjes). Voor mij dus niet weer.

Geplaatst:

Ik heb geen kleine tuin dus voor mij is die uitkomst van de rekensom dan anders natuurlijk.

Daarom ligt er nu in de garage een glazen kas van 3,5 bij 3,0 te wachten om opgebouwd te worden.

Tweedehands, voor 250 euro. Dus echt niet dat ik dan een muurkasje zou aanschaffen voor 200 euro.

Ik zou zeggen: kijk op marktplaats en wees snel, want de kassen zijn allemaal zo weg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...