Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

advies nieuwe snoeischaar

Recommended Posts

Felco heeft hele goede snoiescharen , voor iedere hand een soort, links, rechts, kleine hand grote hand etc. Wel wat duurder segment, maar kwaliteit.

Ik gebruik ook wel snoeischaren van gardena, maar gooi deze meestal na 2 jaar weg omdat ze ontzet zijn.

Het ligt eraan tot hoe dik de takken zijn die gesnoeid moeten worden, maar voor het normale werk zou ik je een FELCO aan kunnen bevelen. Zelf heb ik al jaren de Felco 2.Werkelijk ieder onderdeeltje daarvan kun je vervangen: http://www.felcosnoeischaar.nl/felco-2-onderdelen

Bij de mijne zijn de handgreep omhulsels versleten, ik zie nu dat deze dus ook vervangbaar zijn...

Wel prijzig, maar duurzaam. Je kunt ook een goedkope kiezen en na een tijdje weer zo een, maar op den duur bevalt dat niet en koop je misschien toch kwaliteit, maar dan heeft het je meer gekost dan als je direct een goeie had gekocht.

Gardena is in ieder geval snel onbruikbaar, dus een dure of een gewoon flutding die je na een jaar weer vervangt.

Ik ga voor de goedkope en m'n partner voor de dure Felco(heeft hem al jaren)

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Let vooral op de maat van de snoeischaar. Moet vooral niet te groot zijn, moet goed in de hand liggen en ook als hij open staat goed te hanteren zijn...

De "ergonomische" (meedraaiende...) snoeischaren zijn ook fijn.

Vooral in de winkel van alles uit gaan proberen, kijken hoe het in de hand ligt. Of ze goed te onderhouden zijn etc.