fietstuinkabouter Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Heeft toevallig iemand omgeving utrecht tzt een stekje van de gele framboos over? Quote Elke morgen weer een verwondering in de tuin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meriams moestuintje Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 heb ik, maar hoe verstuur je zoiets??ik woon niet vlakbij Utrecht, ze staan in Erp (vlakbij Veghel) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fietstuinkabouter Posted February 22, 2013 Author Share Posted February 22, 2013 Ah, geen idee hoe ze te verzenden zouden zijn. Ik ga er even overnadenken.. misschien in een klein doosje, wortel ingepakt met natte tisues en een plastic zak etc. Zou dat passen? C.q. de postreis overleven? Jammer genoeg is veghel echt te ver voor ophalen.. Zijn er mensen die ervaring hebben met het versturen van planten op dergelijke manier? Is er slagingskans? Quote Elke morgen weer een verwondering in de tuin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 Stek uitspoelen van de grond.Worteltjes in een wc papiertje en dan in een plastix zakje.De stek zo groot/klein maken als de grote van de envelop.Envelop met bubbeltjes plastix.Versturen maar. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
helen Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Als dat zo makkelijk gaat zou ik ook graag een stekje willen als er nog één over is Ik zag die enveloppen laatst bij de action voor een zacht prijsje geloof ik! De kosten voor verzending vergoed ik uiteraard!Zaterdag twee maart ben ik in Utrecht overvecht de ochtend en middag, misschien kan ik het twede stekje dan afgeven of iets afspreken? Hebben we maar één envelop nodig... Sorry, ik denk even mee uit enthousiasme Meriam, heb je eventueel nog meer stekjes? Ben van plan om een fruit muur te maken van frambozen, bramen etc.... # drurf te vragen Groetjes, Helen Quote Groetjes uit de Betuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
meriams moestuintje Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 ik ga morgen kijken hoeveel stekjes ik kan maken, en of het lukt, ik laat het jullie weten.(ik woon nog niet op de boerderij, is half uurtje rijden, vandaar) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helen Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 Neem je tijd, we hebben nog even! Ik wacht rustig af. Groetjes, Quote Groetjes uit de Betuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick18 Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Meriam, mag ik me ook aanbieden als geïnteresseerde? Quote De groenten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
meriams moestuintje Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 ik vond zelf de gewone framboos (roze) veel lekkerder trouwens.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fietstuinkabouter Posted February 25, 2013 Author Share Posted February 25, 2013 Hoi! Wacht het af, verzending combineren is misschien niet zo'n gek idee! Utrecht is voor mij goed te doen als afspreekpunt.. Ok, vind een gele framboos best bijzonder en het lijkt me ontzettend leuk om het te zien groeien en een mooie kleuren combin in m'n tuin. Gr. Annemarie Quote Elke morgen weer een verwondering in de tuin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meriams moestuintje Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 ik zie dat ik net bij de verkeerde post heb geantwoord, wat een ei ben ik he.....Ik heb gisteren de kou getrotseerd (met mijn witte bevroren vingers) en heel hard aan de framboos getrokken, maar er is geen beweging in te krijgen!Ik denk dat ik even moet wachten tot het ietsje warmer is?Zaailingen heb ik niet gezien, maar toen alles groen was kwamen ze overal op. Misschien dan stekken?Of is het dan geen goed seizoen?Ben ontzettend toe aan de lente....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Over een tijdje krijg je uitlopers die kun je meestal vrij makkelijk uit de grond halen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fietstuinkabouter Posted February 27, 2013 Author Share Posted February 27, 2013 Ik heb er geen haast mee, dus wat dat betreft prima. Quote Elke morgen weer een verwondering in de tuin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
helen Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Ik kan ook wel even wachten hoor Quote Groetjes uit de Betuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
fietstuinkabouter Posted April 6, 2013 Author Share Posted April 6, 2013 Joeppie er komt goed tuinweer aan.. mag ook wel na deze langgge winter. t Quote Elke morgen weer een verwondering in de tuin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meriams moestuintje Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 ik heb vandaag weer geprobeerd om een stekje uit de grond te halen, maar ze breken steeds af.Ik denk dat ik er een flinke kluit aan moet laten....Woont er iemand in de buurt van Erp die zo'n framboos wil?Je mag het ook zelf komen proberen hoor, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meriams moestuintje Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 ik heb 3 stekjes kunnen uitgraven, eerst hingen ze slap, heb ze in water gehangen met de wortels, nu zijn ze weer fruitig. Wie wil? En hoe kan ik ze het best versturen???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamoes Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Ik heb laats een Marrokaanse munt stekje van een forumlid opgestuurd gekregen. Die zat in een nat wc papiertje en daarna boterhamzakje erom heen en daarna in een bubbelenvelop. De stek doet het prima! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gwen Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Als er nog een stekje over is zou ik hem ook graag willen. Of een stekje van een stekje. Ik woon in hartje Utrecht, dus zo'n beetje dezelfde richting als fietstuinkabouter . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
divicento Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 ik zou ook wel een stekje willen als er een over is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meriams moestuintje Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 fietstuinkabouter, hellen en nick waren de eerste 3, graag jullie adres per pb dan stuur ik ze op.Ik probeer als ik er weer ben nog wel wat stekjes te 'oogsten' haha, ze groeien ineens als kool. Ik zag dat er al knopjes in de roze frambozen zitten, joepie, ik vind het zo leuk om jam te maken!!! (nog een geduld haha) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gwen Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Als je hebt zou ik bij de gele ook graag een roze willen! Wat leuk dat ze zo snel gaan ondanks de kou! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meriams moestuintje Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 ze doen het supergoed, staan tussen huis en schuur, op het zuiden, het is er windstil,en zonnig, vorig jaar had ik van de roze 2x geoogst, niet normaal, ik wist niet dat dat kon. Ik kan niet wachten om jam te maken! Ik vond zelf de gele niet zo lekker, maar de roze zijn superzoet.Ik wil graag aardbeien doen dit jaar, heb zaadjes geplant, maar ze zijn nog zo ieniemieni. Misschien toch maar plantjes kopen. Welke kan ik het beste doen? Wil graag jam maken en taarten hahaha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fietstuinkabouter Posted May 4, 2013 Author Share Posted May 4, 2013 Hoi hoi, een prive bericht sturen lukte even niet. Vandaar op deze wijze. Ik ben inmiddels voorzien van gele frambozenstrekken. In ieder geval bedankt voor je reactie en aanbod om stekjes te verzenden.Wie weet kun je er iemand anders blij mee maken. Gr. A Quote Elke morgen weer een verwondering in de tuin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gwen Posted May 4, 2013 Share Posted May 4, 2013 Oeh, ben ik dan aan de beurt? Fietsendetuinkabouter: Heb je eventueel een stekje over? Ik woon in hartje Utrecht, dat scheelt het risico van postverzendingen. Groetjes, Gwen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts