Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

11 dagen geleden een paar teentjes Knoflook uit China in een pot gestopt omdat ze heel licht aan het spruiten waren.

Vandaag hebben ze allemaal 30cm hoog groen boven de grond uit torenen.

Op het eerste gezicht ben ik hier blij mee, want het groeit.

Maar is het wel normaal dat dit zo snel gaat en betekend dit ook dat er onder de grond iets gebeurd?

Geplaatst:

Dank voor de reacties, ik had al zo'n vermoeden dat het op deze snelheid geen bol ging krijgen haha.

Is het groen van boven tot onder eetbaar, en kan je dat nu al plukken qua smaak?

Geplaatst:

je zou het gewoon kunnen afknippen en door de salade gooien of zo. De potten buiten neerzetten en voor je het weet hebben ze weer groene stengels en vormen ze een goede bol.

Geplaatst:

Je kunt de hele knoflookplant in alle stadia eten, dus ook het kolletje dat onder het maaiveldje in de bloempot zit. Dus ook het witte gedeelte kan je eten. Ik denk dat er een dun zacht schilletje om zit, dat - en de wortels - haal je eraf. De rest in kleine stukjes door de salade of zo, lichte looksmaak.

Geplaatst:

Ook die van mij zijn binnen te snel gaan groeien. Kan ik deze bv nu vlak boven de bol afknippen en nu buiten poten? Komt hier dan nog iets van. Kunnen ze tegen de nachtvorst?

Geplaatst:

Ik heb het loof vandaag afgeknipt en eens geproefd .... H-E-E-R-L-I-J-K !

Het smaakt naar heel goede knoflook met een vleugje bieslook en is direct verwerkt in het avondmaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...