Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

kozy coat


jasmin

Aanbevolen berichten

Als ik het goed begrijp beschermt de kozy coat de jonge zaailingen tegen de kou?

Tenminste dat maak ik op uit deze foto:

DSCN2056.JPG

 

In principe kan het werken. Ik heb wel eens gelezen dat anderen dit trucje toeapssen met 2liter jerrycans waar melk in heeft gezeten. Daar doe je water in en deze plaats je tussen het raam van de kas en de potten. Overdag slaat het water de warmte van de zon op, dat wordt dan 's avonds weer afgegeven.

 

Maar ik denk dat het altijd beter is om de tomaten nog binnen te houden als het nog te koud is buiten. Misschien is het veilig als je dit product toepast na ijsheiligen, wie weet kan je dan wat effect zien door de extra warmte afgifte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal met Jorg eens tomaten zijn erg koude-gevoelig. Ik kan me niet voorstellen dat dit systeem voorkomt dat de tomaat een terugslag krijgt bij koude nachten. In enkelvoudige vorm zonder water gebruik ik dit wel al jaren tegen slakken. je weet wel van die groene kunststof grasrandjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
is het niet zoiets als een cloche?

kan je toch zelf maken van frisdrankflessen die je anders weg zou gooien?

Het idee achter dit 'ding' is dat het water de warmte overdag overneemt en 's avonds weer uitstraalt. Het water is dus essentieel volgens het concept dus als je iets met dubbele wanden kunt maken. De dunne wand van een fles (en natuurlijk ook fleece) is in ieder geval te weinig om warmte-minnende planten vroegtijdig uit te planten. Hou toch maar de aanbeveling aan om pas omstreeks mei de tomatenplanten in de volle grond uit te planten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...