nick86 Posted March 1, 2013 Share Posted March 1, 2013 Ik heb sinds deze week een broodbakmachine. Het brood gaat allemaal wel aardig. Maar ik vind het niet luchtig genoeg. Ik heb net Ciabatta gebakken ( van de Lidl) Maar deze is echt behoorlijk plat en daardoor ook niet lekker. (ik vond dat er ook wel veel water bij moest 360 ml) Hebben jullie tips voor mij hoe ik mijn brood luchtiger kan maken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted March 1, 2013 Share Posted March 1, 2013 Was dat bloem om in een broodbakmachine te verwerken? Ciabattabloem lijkt me iets om stokbroden van te vormen die je in de oven bakt, niet om blokbroden mee te maken. Misschien is dat het probleem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 1, 2013 Share Posted March 1, 2013 Ik bak ook regelmatig ciabattamix van de Lidl..nu ja regelmatig, een paar x per jaar, en dan doe ik er een bak gebakken uitjes door en heb ik uienbrood. Heb je het op het goede programma gebakken? Het meel niet te koud en lauw water genomen? Niet tussendoor de deksel open? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted March 1, 2013 Author Share Posted March 1, 2013 Zou best kunnen dat ik hem even heb geopend, 1 seconden. Dat is dus niet handig... Verder heb ik wel lauw water gebruikt, maar klopt de hoeveelheid water wel of doe jij er minder in? Ik moet zeggen pak was al wel 3 maanden of langer open. Ik heb nu nieuwe gehaald en zal het nogmaals proberen. Ik weet niet of ik het juiste programma heb gebruikt. Ik kan kiezen uit basic, french en whole wheat. Zal ff kijken in het boekje welke ik moet gebruiken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grr0x Posted March 1, 2013 Share Posted March 1, 2013 Rijst het lang genoeg en op de juiste temperatuur? Ik heb weleens gehoord dat brood niet altijd goed rijst in koude seizoenen. Dan moet je warme plekken opzoeken Quote snel eten Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 2, 2013 Share Posted March 2, 2013 Wat water betreft neem ik altijd naar gebruiksaanwijzing. Ik kan vanaf waar ik nu ben niet zo snel zeggen op welk programma ik bak, ik heb 12 keuzes.Je zou zeggen witbrood, maar misschien geeft dit pak het ook aan? 1 seconde openen zou moeten kunnen trouwens.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted March 2, 2013 Author Share Posted March 2, 2013 Er zijn denk ik meerdere dingen mis gegaan. De verpakking was te lang open, ik had hem op de stand 3 voor zwaar volkorenbrood ( 1 basic, 2 french dat is langere bak en rijs tijd) ik denk dan dat ik optie 2 had moeten kiezen. Ik ga het nu nog een keer proberen. Ik hoop dat het lukt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts