Ga naar inhoud

Show me the vensterbank :)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Ja maar nu is er geen vorst he of bij jou wel?En je moet ze dan vooral op de warmere tijden van de dag buiten zetten niet als het 10 graden is maar morgen wordt het rond de 22 graden dan mogen ze wel buiten.Maar niet meteen in de zon zetten.

dan zet ik ze vanaf nu overdag buiten.

alleen dan kunnen ze alleen vanaf 2 uur buiten

want ik moet ook naar school.

van 2uur smiddags tot 9 uur savonds is toch lang genoeg?

Geplaatst:

Als ze maar niet in de middag en avond zon staan de ochtendzon is nog niet erg en dan mogen ze altijd buiten blijven staan maar wel geen vorst he dan even binnen doen.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Ja kan je bv wel doen bij paprika kunnen deze beter groeien en krijgen ze niet steeds een stilstand kwa groei.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Grappig dat je dit zegt. Dit zijn namelijk de meest slungelige tomaten. De andere zijn nog veel compacter en steviger. Ze gaan namelijk steeds in periodes van warm en koud (huiskamer-slaapkamer), warmer als ik vind dat de groei weer wat mag... kouder als ik het wel weer welletjes vind... en steeds weer verpotten en aanaarden... Ik heb dus niet zulke hoge tomatenplanten, wel stevige stompen met blad er aan....

Ja, ja... ik ben er druk mee....

Geplaatst:

Beneden staan de vensterbanken helemaal vol, net als boven. Helaas zijn de vensterbanken nergens breed, zodat het echt passen en meten is.

Hier wat foto's van de vensterbanken beneden.

Tomatenplanten en de kleinere plantjes zijn peperplantjes. De tomatenplanten hebben flink in de zon gestaan op de vensterbank en zijn nu dus al uit de kluiten gewassen...

2e0pa3d.jpg

bdqzps.jpg

De twee grote planten zijn wederom tomatenplanten, in het kleinere groene potje ook een tomatenplantje die niet in de zon heeft gestaan (wat een verschil!) en in de groene bak in het midden aubergine en links en rechts ervan peper.

2e30tmp.jpg

Links en in het kleine groene potje tomatenplanten, in de groene bak paprika en peper en in het zwarte bakje 2 komkommerplantjes (eentje komt al op) en 4 courgetteplantjes (als ze gaan uitkomen).

6ga0ja.jpg

Boven staan de vensterbanken vol met tomaten, bosaardbeitjes en komkommer.

Geplaatst:

Tja, lang en dun... Heb hier binnen helaas niet echt de mogelijkheid om ze elders te zetten, waardoor ze een flinke groeispurt hebben gehad. De meeste stelen zijn trouwens erg dun. Hoop dat ze het straks in de tuin wel goed gaan doen...

In de tomaten op de foto's zitten nog geen bloemetjes. Wel in een van de kerstomaten, maar die staan niet op de foto's.

Volgend jaar ga ik in ieder geval (veel) later zaaien om het bos op de vensterbanken te voorkomen.

Geplaatst:
Tja, lang en dun... Heb hier binnen helaas niet echt de mogelijkheid om ze elders te zetten, waardoor ze een flinke groeispurt hebben gehad. De meeste stelen zijn trouwens erg dun. Hoop dat ze het straks in de tuin wel goed gaan doen...

In de tomaten op de foto's zitten nog geen bloemetjes. Wel in een van de kerstomaten, maar die staan niet op de foto's.

Volgend jaar ga ik in ieder geval (veel) later zaaien om het bos op de vensterbanken te voorkomen.

waneer heb je dan die grootste tomatenplant gezaait?

Geplaatst:

Ze zijn allemaal in februari gezaaid (jaja, te vroeg), maar ik heb verschillende soorten om uit te proberen. Sommige soorten zijn lang en iel, andere juist lang en stevig of kort en flink. Ik heb nu al een favoriet: Tiny Tim. Een mooie, bossige plant die zich ook goed houdt. Er staan soorten bij die meteen erg slap gaan hangen na een beetje zon.

De bedoeling is dat ik nu kijk welke soorten ik leuk vind en daar ga ik dan volgend jaar mee verder. Tiny Tim zal daar vrijwel zeker bijzitten.

Overigens ben ik vandaag in de weer geweest om de tomatenplanten nog een keer om te potten. Ik wilde het eigenlijk niet meer doen, maar omdat sommige planten er wel erg zielig bij stonden heb ik het toch maar gedaan. Een flink stuk de grond in en nu maar hopen dat ze meer goede wortels krijgen en de stelen ook dikker en steviger gaan worden.

Geplaatst:

Heb je goed aangedaan om ze toch nog een x te verpotten, tomaten gebruiken nu eenmaal veel voedsel en

mogelijk worden ze inderdaad hierdoor wat steviger, hoewel het inderdaad aan ras kan liggen sommige rassen zijn gewoon wat iel en lang van bouw.

ik doe precies het zelfde als jouw ik probeer van alles en ga door met de favorieten rassen wat betreft kweek en smaak natuurlijk.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Ik heb een kasje.. niet verwarmd maar in de zomer wordt het warm genoeg. Vorig jaar heb ik ook een poging gedaan in de koudebak maar dat werkte niet.

Dus dit jaar ga ik ze in de kas proberen. Het is een nogal warmte minnende plant dus ik wacht het rustig af. Mijn zwager is libanees die kijkt uit naar de oogste

Geplaatst:

Libanezen houden van hele kleine, jonge okra.... snel oogsten dus...

Als okra te dik wordt, is hij niet lekker meer om te eten. Te taai. Als je wilt testen of een okra-peul geschikt is om te eten, moet je het puntje er van af breken met je duim. Lukt het: OK! Als het puntje meebuigt... te laat!!

Krijg ineens zin om 1 plant toch maar te doen... in de woonkamer of zo.... ha, ha... Ze ontkiemen wel makkelijk. Het zijn geen moeilijke jongens (zoals de aubergine... grrr)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...