Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Show me the vensterbank :)


Ronnie

Aanbevolen berichten

Inmiddels gaat hij lekker in de vensterbank

 

Radijsensnijbietachter.jpg

 

Hier de radijs en snijbiet in de vensterbank op het oosten. Radijs doet het bijzonder goed. De snijbiet [buitenkant van bak] komt ook al aardig op. Het is de bedoeling dat ik eerst de radijs kan oogsten op deze manier en later de snijbiet. Lig aardig op schema zo te zien.

 

Tomaatenpepersachter.jpg

 

Hier zie je vleestomaat [vooraan] en achteraan links en rechts rode peper. [die komt nu op] De paprika [midden achter] doet nog niet veel. Dit raam is ook op het oosten.

 

Vensterbankvoor.jpg

 

Hier zie je bloemkool [achteraan] en broccoli [vooraan] in de vensterbank op het zuiden. Ernaast staat de prei, maar daar gebeurt nog niet veel. Raam staat op de dag op een kiertje, savond gaat hij dicht. Zo kunnen de plantjes al een beetje afharden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jasmin, volgens mij liggen je aardappeltjes een beetje te warm zo.

Boven de verwarming, je kunt ze beter op een koele lichte maar vorstvrije plek neerleggen. Slaapkamer of zo.

In lege eierdozen is het handigst, uiteraard zonder deksel.

 

Dit IS de slaapkamer, en die is best wel koud, ondanks dat de verwarming aanstaat... Maar bedankt voor de reactie, het is voor mij voor het eerst, en ik vroeg me af of iemand commentaar zou hebben. De zon staat ook nauwelijks op het raam.

 

Die eierdozen zijn ook wel handig, denk ik. Omdat die uitlopertjes snel kapot gaan. Ik heb op zolder nog een giga-variant daarvan liggen... verpakkingsmateriaal van iets... daar ga ik ze maar inleggen, want eierdozen heb ik niet meer (ik neem altijd expres eieren in plastic verpakking... prachtige voorkiemdozen... ze zijn allemaal al in gebruik)...

 

 

Nou Greetje... jouw tip is uitgevoerd... maar in een wat grovere variant die ik toevallig had liggen...

 

dscn6515b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het 'kopen' ervan stond er 'Ratte", dus ik neem aan.. Ratte d'Ardeche... (niet gekocht, groenteboer wou geen geld maken voor uitgelopen aardappeltjes.. )

 

Toen mijn vader ze gisteren zag zei hij... Héé.. Schotse Muizen... Nou ga je je vader natuurlijk niet tegenspreken, dus ik vroeg vriendelijk of ze ook uit Frankrijk mochten komen... maakte hem niet zo uit... mij ook niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dan heb je mazzel ik vindt ze er bijzonder uitzien,

haha je vader zou goede verkoper zijn als een aardappel schotse muizen zou heten dan zou ik hem al voor de naam kopen.

Helaas neem ik nooit geen aardappelen wij hebben een soort gifgebruik verplichting voor aardappelen en verplichte controle enzo vanuit gemeente ivm met profecionele aarappelteeld en ziektes, dat vindt ik teveel gezeur.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas neem ik nooit geen aardappelen wij hebben een soort gifgebruik verplichting voor aardappelen en verplichte controle enzo vanuit gemeente ivm met profecionele aarappelteeld en ziektes, dat vindt ik teveel gezeur.

Bij ons op de vereniging is dat voor dit jaar zelfs ook voor de tomaten, of spuiten of binnen in de kas!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb je nog gelijk ook, Hansm... ik probeerde een foto te googlen van schotse muizen, om te kijken of ze op die ratte leken, en toen kwam dit plaatje tevoorschijn (en geen foto's van aardappeltjes uit Schotland..) .. en ik kon de verleiding niet weerstaan om de schotse muizen ... eh... correctie: schotse hamsters... dan maar zó neer te zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...