Michele Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Ramen voor mijn kas. Hallo, ik heb tot mijn grote vreugde dit jaar een geweldige kas aangeschaft, ben er helemaal blij mee.Bij het vervoer zijn er nog al wat ramen gebroken ( geen nieuwe kas hoor een gebruikte ) nu ben ik op zoek naar een adres ergens in Drenthe waas ik ramen kan laten snijden .Weet iemand wat ? Ik hoor het graag.GroetenMichele Timmer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Firma Klok, Rolderstraat in Assen levert glas in alle soorten en maten (nee geen aandelen).Maar is er geen glashandel dichter in de buurt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wouttie75 Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 je kunt het ook heel makkelijk zelf doen hoor, leg je glas op een platte ondergrond, met een snijmesje wat in iedere bouwmarkt te krijgen is kun je het glas prima op maat snijden. Misschien 2 /3 keer oefenen op wat oud glas en gaan.... op het snijvlak is de plaat nu voorzichtig te breken.Doop voor een goed resultaat het mesje even in de terpentine ! Google anders eens op glas snijden. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Ja nou Michele zal toch eerst glas moeten hebben om het te kunnen snijden, dus kan ze het net zo goed op maat kopen. Gaat het wel om 3 mm glas? Bij mijn tweedehands kas zat nogal wat glas dat te dik was, 4 mm terwijl de kas op 3mm glas gemaakt en berekend is. Als er bij mij ruiten kapot gaan wil ik het wel vervangen door 3 mm glas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeeuw Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 In elke woonwijk is men toch wel eens bezig met dubbel glas plaatsen of kunstof kozijnen. Hier kan je gewoon die ruiten gratis meenemen. Dat scheelt hun weer een hoop rommel. Ook bij alle plaatselijke glas bedrijven of kleine aannemers kan je het vaak zo ophalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelgrim Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Navraag bij glashandels heeft mij weinig opgeleverd behalve een hele schrik wat betreft de nieuwprijs van enkel glas.Ik ben Marktplaats aan het afstruinen, daar komt zo af en toe wat voorbij. Als je haast hebt is de optie van een kassenbouwer er ook nog. Kassenbouwers hebben ook geregeld sloopglas welke op maat te snijden is. Een glassnijder is bij elke bouwmarkt te koop en rechte panelen snijden uit ruim glas is redelijk eenvoudig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michele Posted March 4, 2013 Author Share Posted March 4, 2013 Ik had ook zo'n adres van een bedrijf in de kassen bouw maar die is er mee gestopt.Nieuw is ook geen optie, dus nog even door zoeken, misschien is er iemand die ook zo'n adresje heeft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Ooit kocht ik als raam voor mijn koude bak een deur voor een vitrinekast bij de koopjeshoek van Ikea. Kostte me maar een paar euro. Misschien een idee om in die richting te zoeken. Tweedehandswinkel?Misschien heb je ook wat aan deze site: www.kringloopbouwmaterialen.nl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Ik heb nog van alles aan glas staan, maar het is 160 km heen en terug, dus zoek nog maar even door in de buurt. Je hebt er waarschijnlijk genoeg buitenlui die nog wat glas hebben staan, alleen hoe weten ze dat jij wat nodig hebt? Advertentie in plaatselijk weekblad, MP, Koopplein? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Ik ben sinds afgelopen weekend ook in bezit van een kas Alleen drukte man de kasdeur wat te hard in de auto, waardoor er 3 van de grootste glasplaten sneuvelden Hier begint dus binnenkort ook de zoektocht naar goedkoop glas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Glas zoveel mogelijk rechtopstaand en dicht tegen elkaar aan vervoeren. Niet plat leggen en stapelen, dat gaat geheid fout Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merel Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Wij hebben vorige week onze 2e-hands kas opgehaald en de glasplaten juist plat op de bodem van de auto gelegd (volledig vlak) en er is geen één ruit gesneuveld. Hoop dat het ook zo goed gaat bij het in elkaar zetten. Quote indefruitboomgaard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Glas zoveel mogelijk rechtopstaand en dicht tegen elkaar aan vervoeren. Niet plat leggen en stapelen, dat gaat geheid fout Het vervoer is ook prima gegaan Alleen de deur stak nog iets uit, waarop mijn man deze aanduwde en dat had ie niet moeten doen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Ja balen dan hè, het gaat allemaal goed en glas is eigenlijk best sterk, maar opeens rinkel rinkel stuk.Jammer, drie van die grote platen, ben je al achter nieuwe aangegaan en valt dat mee? Of tegen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Nee, het staat nog in onderdelen in de garage Begin mei krijgen we 10 kuub tuinaarde gestort, dat moet eerst, daarna bouwen we de kas op. Ondanks dat we een megatuin hebben, is er op dit moment nog geen plek voor de kas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts