Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Ramen voor mijn kas laten snijden

Michele

Recommended Posts

Ramen voor mijn kas.

Hallo, ik heb tot mijn grote vreugde dit jaar een geweldige kas aangeschaft, ben er helemaal blij mee.

Bij het vervoer zijn er nog al wat ramen gebroken ( geen nieuwe kas hoor een gebruikte ) nu ben ik op zoek naar een adres ergens in Drenthe waas ik ramen kan laten snijden .

Weet iemand wat ?

Ik hoor het graag.

Groeten

Michele Timmer

je kunt het ook heel makkelijk zelf doen hoor, leg je glas op een platte ondergrond, met een snijmesje wat in iedere bouwmarkt te krijgen is kun je het glas prima op maat snijden. Misschien 2 /3 keer oefenen op wat oud glas en gaan.... op het snijvlak is de plaat nu voorzichtig te breken.

Doop voor een goed resultaat het mesje even in de terpentine ! Google anders eens op glas snijden.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Ja nou Michele zal toch eerst glas moeten hebben om het te kunnen snijden, dus kan ze het net zo goed op maat kopen. Gaat het wel om 3 mm glas? Bij mijn tweedehands kas zat nogal wat glas dat te dik was, 4 mm terwijl de kas op 3mm glas gemaakt en berekend is. Als er bij mij ruiten kapot gaan wil ik het wel vervangen door 3 mm glas.

In elke woonwijk is men toch wel eens bezig met dubbel glas plaatsen of kunstof kozijnen. Hier kan je gewoon die ruiten gratis meenemen. Dat scheelt hun weer een hoop rommel. Ook bij alle plaatselijke glas bedrijven of kleine aannemers kan je het vaak zo ophalen.

Navraag bij glashandels heeft mij weinig opgeleverd behalve een hele schrik wat betreft de nieuwprijs van enkel glas.

Ik ben Marktplaats aan het afstruinen, daar komt zo af en toe wat voorbij. Als je haast hebt is de optie van een kassenbouwer er ook nog. Kassenbouwers hebben ook geregeld sloopglas welke op maat te snijden is. Een glassnijder is bij elke bouwmarkt te koop en rechte panelen snijden uit ruim glas is redelijk eenvoudig.

Ik heb nog van alles aan glas staan, maar het is 160 km heen en terug, dus zoek nog maar even door in de buurt. Je hebt er waarschijnlijk genoeg buitenlui die nog wat glas hebben staan, alleen hoe weten ze dat jij wat nodig hebt? Advertentie in plaatselijk weekblad, MP, Koopplein?

• 2 weeks later...