Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Grond waar spar heeft gestaan

Jacobw

Recommended Posts

Hoi,

Sinds 2 jaar heb ik een kas op mijn tuin staan precies op de plek waar een enorme spar heeft gestaan. De smaak van mijn tomaten uit de kas is teleurstellend, nogal een melige smaak. De planten groeien goed en er zijn voldoende vruchten. Paprika's en pepertjes smaken wel goed.

Ik had koemestkorrel en kalk door de grond gespit.

De vraag is wat er nu mis gaat, de grond lijkt me de hoofdverdachte. Ik heb money-makers, ping-pong en green zebra, alle drie smaken vies.

Zou ik de grond moeten vervangen?

Kan ja. Wat misschien een optie is, is de tomaten in potjes opkweken, overpotten steeds een maat groter en uiteindelijk in mei in een echt grote pot/emmer te plaatsen die je tot de rand ingraaft. Je hoeft dan niet alle grond te vervangen, kan gerichter mesten en gecontroleerder water geven ook nog es. Wel drainage mogelijkheid geven.

Bedankt voor de reacties.

Ik denk dat ik voor een hybride vorm ga en alleen de helft van de grond in de kas vervang door grond elders uit de tuin. Dit is wel kleiig (Betuwe) en ga dat mengen met potgrond en compost. Mijn ervaring met andere planten in potten is dat je planten veel sneller last krijgen van ziekte en je moet ook beter opletten met water geven.

Heb nog voldoende zaadjes over van de vorige keer dus kan ze dan weer vergelijken. Ik heb ze al gezaaid en wacht met smart op de eerste sprietjes die boven gaan komen .

Is het verstandig om er nog kalk en mest door te spitten?