Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd droogboon Borlotto Lingua di Fuoco

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
So so. Jij hebt de dure gekocht huub ! Bij mij in de winkel hadden ze er 3, waaronder ook die van jou. Ik heb de goedkopere genomen ( niet de goedkoopste )

Gelukkig heb je deze laten staan voor mij. Deze was trouwens maar 6,99. Die van jou, nóg goedkoper?

Geplaatst:

Met dit soort apparaten moet je opletten, ze vragen er al gauw 20+ euro voor, maar er zit dezelfde chip in als de goedkopere. Je betaalt vooral voor design, merk en winkelnaam.

Appelvrouw, deze heb ik bij de Action, daar lag maar één soort.

Bit, jij hebt niet teveel betaald, nog net één cijfer voor de komma vind ik redelijk.

Geplaatst:

Nee nog maar net 60+, maar ben vanaf de geboorte al vergeetachtig. Heb net gehoord dat vergeetachtigheid/verstrooidheid NIET hetzelfde is als dementie! Hopelijk blijft dat laatste me de komende 20 jaar nog bespaard...

Geplaatst:

ik heb nog redelijk eel groene grote bonen eraan hangen vanmiddag een 2de ronde geoogst.

eerste ronden is gaan sch8immelen en heb ik weggegooid.

maar hoe droog ik die bonen nu goed? wil niet dat het weer gaat schimmelen

sommige waren al droog aan de struik andere mooi Rood/Roze gekleurt.

Geplaatst:

jullie hebben ook nog wat foto's van mij tegoed.

Hoe het begon,

IMG_0558_zps7df7d687.jpg

beetje verwaarloost

IMG_0936_zps95a32b09.jpg

IMG_0935_zps179e1484.jpg

Oogst van de dag. gewicht is nog "vochtig" gewicht tot nu toe en moeten nog drogen.

IMG_1106_zpse3d7c093.jpg

IMG_1107_zpsa99499c2.jpg

Geplaatst:

Vanavond begonnen met mijn bonen te doppen. Deel ligt nog op de tuin, de latere kleinere. Die zonnen overdag nog wat.

Ben ik ze aan het doppen ( per peul tussen de 4 en 9 bonen inhoud ), kom ik nu 1 peul tegen met in 1 peul 2 verschillende bonen-kleuren.

Deze. Ik hoop dat dat oké is. Zijn er meer mensen met verschillende bonen in 1 en dezelfde peul ?

DSCN530639481381083789.JPG

Geplaatst:

Als ze uit de zelfde peul gekomen zijn durf ik niet te zeggen.

Maar ik ben het zelfde kleurverschil ook al tegen gekomen.

Theo

Geplaatst:

Heel eenvoudig: dan zijn jullie allemaal gediskwalificeerd wegens fals spelen

Nee, serieus. Als het uit de zelfde peul komt is er toch geen twijfel mogelijk?

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Mijn laatste, kleinere peulen ook na drogen ( inmiddels een aantal dagen binnen op de verwarming ) gedopt en vanavond gewogen, gefotografeerd.

Ik ben klaar !! ( 6 planten )

Geplaatst:

Net als Huub (en ook eerder opgemerkt bij de start van de wedstrijd) is het mij ook opgevallen dat het nogal veel uitmaakt of de bonen wel of niet droog zijn. Dat scheelt behoorlijk in het gewicht.

De deadline staat nu op 28 Oktober, is dat voor iedereen voldoende om de bonen goed te drogen (lees: zijn ze al geoogst?).

Bij het plaatsen van de oogst, vermeld dan of die foto (weegschaal) jou inzending is voor de prijsvraag en van hoeveel planten je deze oogst hebt gehaald.

Je inzending / Hoe bepaal je het gemiddelde gewicht van de droogbonen

Rooi de planten en laat de peulen drogen

Wanneer de peulen droog zijn haal je het bonenzaad er uit

Weeg de zaden met een digitale weegschaal en maak daarvan een foto, zodat zowel de oogst aan bonen als het display van de weegschaal op de foto duidelijk zichtbaar zijn.

Deel het gewicht door het aantal planten waarvan je deze oogst hebt gehaald

Geplaatst:

Volgens mij wel goed droog. De laatste bonen een aantal dagen op de verwarming gehad. De eerdere bonen waren sowieso gortdroog.

6 planten. Totaalgewicht : 821 gram. Dat gedeeld door 6 = 136,8 gr. per plant.

DSCN531953651381348839.JPGDSCN532186351381348860.JPG

DSCN532041931381348882.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...