Yiasya Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Hoi , Nieuw hier, en redelijk nieuw met moestuinieren.Ben vorig jaar begonnen eind april met een tuintje van 10m x 15m.Op dit tuintje stond overal het onkruid een halve meter hoog, dus echt veel groente heeft het niet opgebracht.Uiteindelijk heb ik van een stuk van 10m x 12m het onkruid afgestoken, er een frees over gehaald boompjes en struiken geplant en eromheen gras gezaaid.Op het stuk wat over was heb ik een koudebak gemaakt, een tuinhuisje gebouwd en een veldje met aarbeien geplant.In het grasveldje staan 3 appelboompjes, 2 perenboompjes, 2 pruimenboompjes, 2 kersenboompjes en een vijgeboompje.En tussen de boompjes (welke nog erg jong zijn) staan bessensruiken van verschillende soorten. Tja toen ik daarmee klaar was was het reeds september ofzo. En toen bedacht ik dat er geen ruimte meer was voor groentes in 2013.Dus het aangrenzende tuintje (ook 10m x 15m) er maar bij genomen. Dat was ook nog vrij, (en even hoog onkruid als het eerste tuintje).Echter dit onkruid heb ik reeds verwijderd en de grond is klaar voor de groente.Tomatenkas erop gebouwd en een gewoon kasje (2,5m x 1,9m) erop gezet plus een compost hoopje. Dus ik ben er klaar voor. Hopen dat ik net zo handig word met een moestuin als m'n pa..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Welkom,gaat vast lukken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Dat zeggen ze in Jamaica als de zon schijnt... optimist! Welkom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartLubbers Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Succes ermee, flinke lap tuin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 aloha kakahiaka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Dat klinkt als een aanpakker. !! Ben benieuwd naar de foto's Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynn Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Je hebt al heel wat werk verzet! Welkom! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Een goed begin, is het halve werk! Welkom op het forum! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Welkom Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts