Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Ik zou daar toch nog maar een email voor uitgooien Marieke, dat je optijd en goed weet wat

daar precies gebeurd het vertrouwen wat Jorieke heeft dat wel goed komt, heb ik niet meer bij hun.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Dankje Hans, heb inderdaad gisteravond gelijk een mailtje nagestuurt.

Ben benieuwd

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Nou goed zeg, heb al een reactie op mijn mail mogen ontvangen.

Helaas alleen op 1 van de twee vragen een antwoord, maar toch

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Ja bij van der Wal is alleen de verzendkosten, en ook snel met leveren. ook bij andere waar ik bestel.

Ook raar dat ze daar zoveel meer rekenen...

Geplaatst:

Hahaha, zouden ze er dan nu eindelijk van geleerd hebben??

Geplaatst:
  • Auteur

Zou gaaf zijn als ze de boel aanpakken, want ik heb altijd zin om daar wat te kopen, en nu doe ik dat niet meer zo vlug, waneer het beter gaat zou ik absoluut weer gaan kopen daar want ze blijven iets leuks hebben.

Players only love you when they're playing.

  • 4 weken later...
Geplaatst:

Ik denk niet dat ik volgende keer bij Vreeken bestel.

Wat een rare gang van zaken daar zeg..

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Nee, ik heb het nog niet.

 

Ik heb net een mail gestuurt met mijn klachten over de gang van zaken.

Wacht ik maar even antwoord af....

Zal mijn verontwaardiging nog maar even niet hier plaatsen. dat is misschien niet helemaal eerlijk.

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

je hebt dat toch al meer dan een maand geleden besteld?

Geplaatst:

Was dat niet maanden geleden?

 

Echt, je zou toch uit je vel springen als je zo lang moest wachten zonder tegenbericht. Dat kan echt niet vind ik!

Good things come in small packages

Geplaatst:

Iedereen moet natuurlijk bestellen waar ie bestellen wil maar dit topic is inmiddels 17 pagina's lang. En de klachten zijn voornamelijk identiek. Waarom bestellen mensen hier nog? Niet voor het aparte assortiment neem ik aan, want dat is inmiddels wel gebleken: dat hebben ze helemaal niet.

 

Is het een idee om op het forum een sticky (informatief topic) te maken waarin de (online) leveranciers met de ervaringen gewoon onder elkaar staan. En die ervaringen worden dan samengevat door de moderators (of een andere vrijwilliger die zich aanbiedt). Lijkt me praktischer dan tientallen pagina's doorlezen.

 

Voorbeeld

 

Zaadleverancier X - beoordeling op basis van 10 ervaringen

fysieke winkel: ja

online winkel: ja

assortiment: standaard met enkele bijzondere uitzonderingen op het gebied van kruiden

prijsniveau: gemiddeld tot bovengemiddeld

verzendkosten: 5 euro bij bestellingen onder 75 euro, daarboven gratis

levering(stijd): binnen vijf werkdagen

verzorging levering: netjes verpakt

 

Of op een andere manier zonder dat de moderators er werk aan hebben, in het topic zet iedereen zijn ervaringen met de ene of de andere leverancier maar dan wel volgens een bepaald lijstje.

 

Leverancier Y

Bestelling: zaad courgette ras X

Kosten: 89 cent voor 10 gram

Verzendkosten: 2 euro 50 (in combinatie met andere bestelling)

Leveringstijd: 4 werkdagen

Verpakking: slordig

 

En wat die voorbeelden betreft zijn er natuurlijk tientallen, zoniet honderden variaties mogelijk.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

Vraag ik me elk jaar trouwens achteraf ook af, waarom heb ik er weer besteld en laten vangen.

 

Bestel wel tijdig op einde van het jaar.

Dus over op tijd leveren is in die periode alles prima.

 

Zijn wat mij betreft andere zaken die niet door de beugel kunnen.

 

Maar dit keer is er 1 zaadje van de 15 gekiemd, paprika Chervena.

Andere peper en paprika zaadjes van andere levenranciers zijn gelijktijdig wel gekiemd, ligt dus niet aan mij.

 

Vreeken heeft voor mij afgedaan.

Geplaatst:

Dat er iets mis gaat.. Naja, niet netjes maar OK. Dan hoor je dat toch ook weer professioneel op te pakken?!

 

Het gaat het om een WINKEL, met een OPGEBOUWDE NAAM, die zich nog SLECHTER gedraagt tegen over haar klanten dan een puber die dingen verkoopt op marktplaats?! Sorry, ik begrijp dat TOTAAL NIET

 

Als ik iets verkoop aan iemand en er gaat iets mis: Dan zal me die winst niks meer schelen, zolang het maar netjes word afgehandeld en de klant duidelijkheid heeft, des noods maak ik dan maar verlies. Die winst maak je tenslotte om ook dat soort dingen te kunnen hebben.

 

Vreeken zal waarschijnlijk niet met een grote voorraad werken omdat ze zoveel aparts misschien aanbieden. Wellicht dat ze dingen aanbieden en dat ze zo traag zijn door hun leveranciers.. maar vermeld dat dan duidelijk?!

3 maanden levertijd? geen probleem, als je dat dan maar wel weet zodat je op tijd kan bestellen.

 

 

Maar dit keer is er 1 zaadje van de 15 gekiemd, paprika Chervena.

Andere peper en paprika zaadjes van andere levenranciers zijn gelijktijdig wel gekiemd, ligt dus niet aan mij.

 

Al contact opgenomen? Hoe word dat opgelost? Of schenken ze er geen aandacht aan?

Laatst had ik dit dus met denieuwetuin.be , maar dan met tomaten. Die hebben binnen enkele dagen een nieuw zakje toegestuurd zodat ik toch nog genoeg ontkiemde zaadjes zou hebben.

Geplaatst:

Nee doe dat niet meer Dennis.

Heb al gereklameerd over pillen zaad dat er geen was, was amper iets groter dan het oorspronkelijke zaad.

Volgens meneer Vreeken is dat zogenaamde pillenzaad "gecalibreerd" zaad, maar verkoopt het wel als pillenzaad.

1 bestelling die in 2 keer geleverd werd en 2 keer verzendingskosten, nog aleens zaad gehad waar helemaal niks van opwkam, ook niet na een kiemtest.

Onterecht een brief voor een betaling die al ruim 4 weken ervoor betaald was na enkele dagen na aankomst.

Daar heeft Vreeken echt wel tijd voor.

 

Het is altijd wel wat

 

Meneer Vreeken kan zijn zaad steken waar de zon nooit schijnt (daar kiemt het misschien wel!)

Geplaatst:

Nou, nog geen reactie op mijn mail.

Wel mijn bestelling ontvangen, dat wil zeggen , soort van ontvangen.

 

Twee dingen zaten er niet bij ( waarom dan vijf weken wachten met dat te melden ) Uitverkocht/niet leverbaar. Op de site staat hier niets over!

Een pompoensoort besteld en een andere ( voor mij niet geschikte) gekregen. OP de site staat de soort gewoon op voorraad.

én ik heb aangegeven dat ik géén vervangende artikelen wil.

 

Bij een eerdere mail kreeg ik een onvriendelijke mail terug dat ik maar eerder moest bestellen (sept-nov) en dat ze erg druk waren nu. De vragen in de mails worden maar voor een deel beantwoord. Er word zeer duidelijk gemaakt dat namailen/bellen zeer ongewenst is. Je voelt je gewoon lullig en lastig als klant dat je hebt besteld.....Maar ondertussen weet je niet wanneer je je pakket kunt verwachten, waar je nou precies voor betaald ( wat wel en wat niet wordt geleverd) , of je geld is ontvangen, wanneer en of je pakket is verstuurd, enz enz. Dan vraag je toch om na-mailen of bellen?

 

Dus ja, ik ben echt niet blij met dit bedrijf

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:
  • Auteur

Toch goed dat je het meld, want ik twijvel soms, van zal ik daar weer eens bestellen, maar daar zie ik nu echt vanaf.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Nouja, ik moet nog even moed verzamelen om een mail te sturen hierover.

Dat wil zeggen, een groot deel van de klachten heb ik al gemeld toen ik het pakket nog niet had ontvangen....

Wie weet gaan ze het wel heel netjes oplossen.

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Ik zou je zaadjes voor de zekerheid alvast elders kopen....straks is de zaaitijd om, komt Vreeken met zn spul aanzetten. Ik vraag me echt af of je niet meer van de koop afkunt....wat zeggen de kleine lettertjes??? Lijkt me onderhand echt wel iets voor programma's als Kassa of koning klant of hoe heten ze tegenwoordig allemaal als ik jullie berichten allemaal lees? Is er nog geen moestuinombudsman??? gat in de markt

 

Welke pompoensoort had je besteld?? Als ik het heb, stuur ik het je toe....s kijken wie er eerder is, Vreeken of ikke

Geplaatst:

Lief van je Geedee

 

Ik weet eigenlijk niet of die twee missende soorten nog worden geleverd?

Die heb ik nog niet betaald, en moet (ivm buitenlandse klant) vooraf betalen dus kan ik altijd nog laten zitten.

 

Ik wilde de snackjack pompoentjes, daar heb ik 'steirischer ölkürbis'voor gekregen.Vind het wel netjes dat ze zo 'goed' vergelijkbare soort hebben gekozen ter vervanging ( naaktzadig), ookal heb ik aangegeven dat ik dat niet wilde. Alleen zijn de vruchten veeel groter en zwaarder en ik wilde de snackjack laten klimmen.

En een kilo voedermais zaad niet ontvangen.

 

Die voedermais ga ik inderdaad snel ergens anders bestellen.

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Op de afleverbon staan alle artikelen die zijn geleverd, en ook of er nog wat na wordt geleverd.

Balen zeg! Wij hebben ook nog wel wat voedermaïs, maar weet niet of die nog 100% kiemkrachtig is. Hebben we 2 jaar terug geoogst, en ik gebruik het voor meel. Maar er ligt nog wat in hele korrels....

Geplaatst:

Ik heb ff gekeken maar heb alleen grotere pompoensoorten.....volgens mij kunnen ze allemaal (met wat steun) wel klimmen.....ik heb wel nog 3 zaadjes van de gele pattisson( uit de carrousel doos gehaald en nog niet gezaaid) maar geen idee of je die vergelijkbaar vind....blijven ook redelijk klein.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.