Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nouja zeg Vreeken


hansm

Aanbevolen berichten

ik vermoed dat hij op een andere manier werkt. Eerst aanbieden op zijn site en dan pas bestellen bij de leverancier. Daarom krijg je vaak ook iets anders dat je uit hebt gezocht. Misschien voor hem een veiligere manier van zaken doen maar voor ons mega frustrerend als je na grondig onderzoek te horen krijgt dat t toch niet leverbaar is. En ik wil juist dan dat soort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de site van Vreeken de mooiste site. Zoveel keus, variatie en info. Ze zijn niet goedkoop. Daar zou ik mee kunnen leven, want ik kan er de dingen vinden die ik elders niet kan vinden.

Ik heb er nog nooit besteld, omdat ik die levertijden vervelend vind. Vroeger in het seizoen kon het wel 8 weken zijn. Dat is bizar. Ook die extra administratiekosten irriteren me. Vind ik eigenlijk nog hinderlijker dan de wachttijd. Want ik heb oa interesse in paksoi zaden, en die kan ik toch voorlopig nog niet zaaien. En ik zit wel meer vooruit te plannen. Maar als ik mijn eigen klanten bedien, vraag ik ook geen salarisbijdrage. Dat zit in de prijs inbegrepen.

Als ik een keer in de buurt van Dordrecht ben, zal ik zeker een keer de winkel instappen. Ze hebben echt een heleboel zaden waar ik serieus interesse in heb. Ik vrees dat ik dan heel impulsief helemaal los ga bij al die zaden.

Maar die moeizame leveringsvoorwaarden: daar ga ik niet in mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vermoed dat hij op een andere manier werkt. Eerst aanbieden op zijn site en dan pas bestellen bij de leverancier. Daarom krijg je vaak ook iets anders dat je uit hebt gezocht. Misschien voor hem een veiligere manier van zaken doen maar voor ons mega frustrerend als je na grondig onderzoek te horen krijgt dat t toch niet leverbaar is. En ik wil juist dan dat soort.

 

Ik bestel nooit bij Vreeken.nl maar mijn planten koop ik bij een kweker die ook niet alles zelf in huis heeft. Die bestelt eventueel ook mijn wensen elders maar dat wordt mij dan wel bij de bestelling al medegedeeld. En er wordt bij gezegd dat het a. niet zeker is of het gaat lukken en b. de kweker het mij afraadt deze plant in 'mijn' regio te kweken/planten (hij/zij heeft ze niet in het assortiment omdat het planten zijn die het in deze regio niet goed doen zonder extra zorg of toewijding). Ik krijg nooit, maar dan ook echt nooit ongevraagd iets dat ik niet heb besteld omdat mijn bestelling niet leverbaar was. Ik heb wel eens eerder gelezen dat zaad en/of bollen handelaars deze rare gewoonte hebben. Alsof je als klant niet weet waar je mee bezig bent: sperziebonen hebben we niet maar mevrouw is ongetwijfeld ook gelukkig met spruiten, zijn tenslotte ook groen

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de site van Vreeken de mooiste site. Zoveel keus, variatie en info. Ze zijn niet goedkoop. Daar zou ik mee kunnen leven, want ik kan er de dingen vinden die ik elders niet kan vinden.

Ik heb er nog nooit besteld, omdat ik die levertijden vervelend vind. Vroeger in het seizoen kon het wel 8 weken zijn. Dat is bizar. Ook die extra administratiekosten irriteren me. Vind ik eigenlijk nog hinderlijker dan de wachttijd. Want ik heb oa interesse in paksoi zaden, en die kan ik toch voorlopig nog niet zaaien. En ik zit wel meer vooruit te plannen. Maar als ik mijn eigen klanten bedien, vraag ik ook geen salarisbijdrage. Dat zit in de prijs inbegrepen.

Als ik een keer in de buurt van Dordrecht ben, zal ik zeker een keer de winkel instappen. Ze hebben echt een heleboel zaden waar ik serieus interesse in heb. Ik vrees dat ik dan heel impulsief helemaal los ga bij al die zaden.

Maar die moeizame leveringsvoorwaarden: daar ga ik niet in mee.

 

Maar je hebt er nog nooit besteld Jasmin? Dan heb je toch ook geen ervaring met de levertijden toch. Ik bedoel het echt niet naar overigens en ik heb ook geen aandelen in Vreeken. Maar ik heb alleen maar positieve ervaringen en ja ik weet, dat ik buiten het seizoen heb besteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zeker eens met Jasmin dat bezoek aan winkel zeker de moeite waard zal zijn, ik zou ook zeker langsgaan waneer ik in de buurt ben.

Hoewel lekker online kopen en tussendoor uitgebreide info. opzoeken erover op je computer opzich veel aantrekkelijker vindt zeker bij onbekende aparte dingen heeft online zaden kopen mijn voorkeur.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de site van Vreeken de mooiste site. Zoveel keus, variatie en info. Ze zijn niet goedkoop. Daar zou ik mee kunnen leven, want ik kan er de dingen vinden die ik elders niet kan vinden.

Ik heb er nog nooit besteld, omdat ik die levertijden vervelend vind. Vroeger in het seizoen kon het wel 8 weken zijn. Dat is bizar. Ook die extra administratiekosten irriteren me. Vind ik eigenlijk nog hinderlijker dan de wachttijd. Want ik heb oa interesse in paksoi zaden, en die kan ik toch voorlopig nog niet zaaien. En ik zit wel meer vooruit te plannen. Maar als ik mijn eigen klanten bedien, vraag ik ook geen salarisbijdrage. Dat zit in de prijs inbegrepen.

Als ik een keer in de buurt van Dordrecht ben, zal ik zeker een keer de winkel instappen. Ze hebben echt een heleboel zaden waar ik serieus interesse in heb. Ik vrees dat ik dan heel impulsief helemaal los ga bij al die zaden.

Maar die moeizame leveringsvoorwaarden: daar ga ik niet in mee.

 

Maar je hebt er nog nooit besteld Jasmin? Dan heb je toch ook geen ervaring met de levertijden toch. Ik bedoel het echt niet naar overigens en ik heb ook geen aandelen in Vreeken. Maar ik heb alleen maar positieve ervaringen en ja ik weet, dat ik buiten het seizoen heb besteld.

 

Hallo... die levertijden geven ze zelf aan op hun site... Helemaal correct natuurlijk. Het Hoogseizoen is inmiddels voorbij, want nu zeggen ze...

 

Momenteel is onze levertijd ongeveer 2-4 weken voor artikelen die op voorraad zijn.

 

https://www.vreeken.nl/2007/index1024x768.php?urloptions=

 

In februari/maart was dat dubbel of driedubbel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo... die levertijden geven ze zelf aan op hun site... Helemaal correct natuurlijk. Het Hoogseizoen is inmiddels voorbij, want nu zeggen ze...

 

Momenteel is onze levertijd ongeveer 2-4 weken voor artikelen die op voorraad zijn.

 

https://www.vreeken.nl/2007/index1024x768.php?urloptions=

 

In februari/maart was dat dubbel of driedubbel...

 

Ja dat weet ik wel, maar je zegt zelf dat je er nog nooit wat besteld hebt. Ik wel twee keer, vandaar dus mijn bescheiden vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt verder niet uit. Maar ik zat juist uit te leggen waarom ik nog nooit met hun in zee ben gegaan, ondanks dat ik enthousiast ben over hun aanbod.

 

Ik verwacht natuurlijk dat ze nu meelezen, en er conclusies uit trekken.Er wordt namelijk nergens gezegd dat ze rommel verkopen.

Ik snap je punt, zijn ze hier lid dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ze hebben een boel personeel. Die zullen zakelijk of privé wel surfen over het internet. Als ik zo'n bedrijf zou hebben, zou ik wel degelijk mijn doelgroep in de gaten houden. Hoort bij het zaken doen.

Ik weet niet of ze zo ver gaan, maar er zijn abonnementen (ook gratis) die je een mailtje sturen als jouw naam of firma genoemd wordt op het internet. Dit soort diensten worden gebruikt door mensen die afhankelijk zijn van internet voor hun business. Paranoia privé personen doen het ook... ja echt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ton Vreeken heeft zich een tijdje geleden hier aangemeld, ik zal hem vanmiddag even een pbtje sturen, want ik loop af en toe wel te zagen heb gewoon het beste voor met die man en hij kan met deze kritiek (positief als negatief) natuurlijk veel, lijkt me.

Verder zoals eerder geopperd door anderen en misschien niet duidelijk, ik vind het ook de mooiste site, het leukste aanbod en zeer zeker van hoge kwaliteit, juist daarom vind ik het zo jammer!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door dat ik wist dat bestellen bij Vreeken vree lang kan duren heb ik telkens besteld in najaar.

De eerste keer zaden besteld voor 75.30 op 23/11 geleverd op 10/12.

2 artikelen op 18 niet leverbaar, geen vervangers, alles correct en snel geleverd.

 

De 2de keer zaden en knoflook besteld voor 74.90 op 25/7, 2 zaad-artikelen niet leverbaar, geen vervangers.

Knoflook was NOG niet leverbaar, doch de zaden werden geleverd, alhoewel deze nog niet te zaaien waren, meloenen en tomaten geleverd op 5/8, dus de zaden correct en snel.

Kon gerust wachten tot de knoflook binnen was.

 

De knoflook wordt nageleverd.

 

Bij de packbon knoflook staat portokosten 0.

Op factuur komt er maar liefst 15.21€ portokosten bij.

De prijs van de knoflook was 3 X 3.90.

Werd geleverd op 21/10 met vermelding geen vervangers, was er eentje van de 3 toch een vervanger.

Had een grote bestelling waar geen verzendkosten bijwaren, maar nu door te laag bedrag door apparte levering wel, alhoewel er geen portokosten stond wel aangerekend.

 

Ik bestel nooit meer bij Vreeken.

 

Bestel ook aleens wat bij Het Vlaams Zaadhuis of ga er al eens langs als ik daar in de buurt moet zijn.

Was bij zo een bezoek een zakje komkommerzaad niet in voorraad had verder niks gekocht, werd me dat gratis nagestuurd, das pas service.

Een bestelling in voorjaar, 1 week later in de bus.

 

Een bestelling voor een kennis in voorjaar bij de Nieuwe Tuin 3 dagen later in de bus!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen klacht over Vreeken, ik heb alles heel snel binnen gekregen (twee maal). Ik bestel volgende keer weer, want ik ben weg van de diverse knoflooksoorten o.a.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik heb vandaag een bezoekje gebracht aan Vreeken, omdat ik er redelijk in de buurt was en toch wel eens wilde zien wat het is

 

Het verbaasde me dat het een vrij klein bedrijf is, maar de ruimte is goed benut want het hangt overal vol met plantzaden, ongeveer de helft van mij verlanglijstje heb ik er kunnen kopen vandaag. Ik heb er op mijn gemak rondgekeken en ben netjes geholpen. Niets te klagen eigenlijk.

 

P.S. Wat ik moest afrekenen viel me ook mee, misschien komt dat door het wegblijven van verzendkosten en administratiekosten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou mooi zijn als ze bij bijv. de planten, een schatting geven van de voorraad. Alsin: meer dan 10 op voorraad, minder dan 10, bijna uitverkocht, zoiets.

Er staat vaak wel bij dat een artikel leverbaar is vanaf maart. Maar is het er dan nog in juni? Of is het dan al weg? Dat voorkomt ook wat teleurstelling denk ik.

Mijn bestelling van 20-6 kwam gisteren al binnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank, waren de prijzen in de winkel niet ietsje duurder dan online?

 

Nee, dit zou ik ook erg raar vinden maar heb het voor de zekerheid ff gecontroleerd, wat ik heb geocht in de winkel heeft precies dezelfde prijzen als die online vermeld staan.

 

En voor iedereen zichtbaar voorraad systeem zou inderdaad wel handig zijn voor de klanten, maar voor de winkel lastig om precies bij te houden, vooral omdat het vrij toegankelijk is voor particulieren en mensen zaden bijvoorbeeld niet op de juiste plek terug leggen etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan een voordeel.

Ik zag bij het online bestellen van zaden dat er op 1 zaadzakje een prijssticker zat met een ietwat duurdere prijs. Misschien wat het ook wel lager geworden gaandeweg en zat er gewoon nog een oude sticker op, maar het kan altijd zijn dat ze online goedkoper zijn vanwege de mindere handelingen die ze moeten doen vergeleken met in de winkel. Ik heb overigens besteld bij van der Wal. Maar ik vind t aan de ene kant wel begrijpelijk als t maar om een paar cent gaat.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eigenlijk dat mensen die hun zaden zelf ophalen een voordeel zijn voor Vreeken's, dat scheelt ze in administratie etc. Alhoewel ze die kosten gewoon doorberekenen aan online klanten het enige verschil is denk ik dat ik geen gratis zakje verassingszaad heb gekregen en bij online bestellingen volgens mij wel maar goed ik ben toch niet zo van de verassingen dus dat zit wel goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later ...

Mag ik dit ff bumpen?

 

Heb vorig jaar begin april een hele hoop dingen besteld bij vreeken. Op de site staat dat alles op voorraad is, maar dat blijkt dus niet helemaal te kloppen na navraag, dat zou volgens hun onmogelijk zijn om bij te houden. Naleveringen was ik al op voorbereid, maar dat die naleveringen zo lang zouden duren, dat had ik ook niet kunnen bedenken. Ik wacht nog stééds op enkele zaden. Je zou toch denken dat het niet zo moeilijk zou moeten zijn om onder andere een stel blauwe bosbes zaadjes te leveren? Bijna alweer een jaar voorbij en nog steeds niks, absurd gewoon. Verder had ik ook problemen met verkeerde planten en vervangers terwijl ik toch echt "geen vervangers" had aangeklikt.

 

Mail sturen en/of kritiek leveren helpt niet tot vrij weinig, website en aanbod is misleidend, wachten kan je doen tot je een ons weegt. Om moedeloos van te worden. Ik zou iedereen aan willen raden om je aankopen toch ergens anders te doen. Bij vreeken hebben ze de zaken zeker niet op orde, totale chaos lijkt het me daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is misschien een beetje laat ,maar toch misschien wat tips voor het komende seizoen.

Internet handel binnen de EU is vastgelegd in de wet.

Er zijn echter bedrijven die de mazen in de wet misbruiken en de voorwaarden voor het kopen online dusdanig wijzigen dat er geen ontkomen aan is.Voor je koopt dus goed de voorwaarden lezen.

Hoe en wat er geregeld is in nederland weet ik niet en ga het ook niet uitzoeken,maar naleveringen van een jaar,lijkt mij een beetje overdreven,gewoon de konsumentenbond of ombudsman inschakelen, raadplegen.

Er kan niet veel verschil zijn tussen internethandel en gewone handel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in september een bestelling gedaan voor zaden van vaste planten. Rekening houdend dat dit een tijdje kon duren. Dat had ik er wel over want ze hebben een heel ruim assortiment. Na ong een maand de zaden binnen.

Maar wat mij heel erg stoort is dat je de bestelling thuis krijgt en dan tot de ontdekking moet komen dat niet alles leverbaar is.

Ook staat er bij dat de andere soorten na geleverd worden. Maar wanneer??? Ik weet het helaas nog steeds niet. Mocht ik het nog wel binnen krijgen, gaat het direct weer terug. Dit is toch geen klantenservice. Beetje jammer. Bestel voortaan bij van der wal en voor andere planten zaadjes struin ik internet wel af. Ik bestel in ieder geval niet meer bij Vreeken, ook al hebben ze zo'n mooi assortiment.

Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alhoewel ik gezegd had nooit nog iets te kopen bij Meneer Vreeken heb ik me toch weer laten vangen.

 

Ik wilde perse pillenzaad van wortelen. Wat in feite geen echt pillenzaad is! Klein zoals origineel zaadje met een omhulsel in zelfde vorm als het zaad.

Heb dan nog maar enkele andere zaden erbij besteld om de kosten te ontlopen.

 

Alles correct geleverd en snel, was begin november.

 

Mijn verbazing was groot toen ik enkele weken later een brief kreeg van Meneer Vreeken dat bedoelde factuur nog niet betaald was, vanonder een tekst ik citeer "Wij werken samen met incassobureau Into cash" en hun Logo erbij.

 

Daar ik een factuur meteen betaal en bij nazicht dit met de juiste gegevens en op de juiste bankrekening gestort was, vond ik dit totaal niet kunnen.

 

 

Nu heb ik het echt gehad, vorig jaar met 1 bestelling met extra portokosten met een nalevering alhoewel er 0€ portokosten bijstond en nu dit.

 

Meneer Vreeken kan zijn zaad steken waar de zon nooit schijnt

Meteen een mailtje gestuurd dat ik dit niet pikte en niet zo als klant dien behandelt te worden.

Met vermelding dan ook dat het bewuste Wortel Pillenzaad er eigenlijk geen is.

 

Meteen antwoord van Meneer Vreeken dat iedereen zich kan vergissen dat een factuur wel betaald is en ik me niet boos hoefde te maken daarover!

Het Pillenzaad wimpelde hij af dat het gecalibreerd zaad is en dient om makkelijk mechanisch te zaaien met machines.

 

Pillenzaad verkocht dient dan ook echt pillenzaad te zijn, en geen gecalibreerd zaad, dat moet er dan maar bijstaan.

 

 

Het genoemde Pillenzaad heb ik dan gekocht bij Helzazaden, dit was echt Pillenzaad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...