Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nouja zeg Vreeken


hansm

Aanbevolen berichten

Ik heb nog niets van vreeken gehoord.

Wil jij mini paksoi voor me kopen. Ik wil het wel graag hebben.

165100 MINI PAKSOI 'Baby Pak Choi' / =The Milk White Pakchoi (maar een andere is ook goed)

 

Hmm, dat wil ik in ieder geval. Verder denk ik nog even na.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rantje: Ik wil die rupsjes wel met je delen! Gaat best handig want ik woon vlak bij Jasmin. Die radijsdingen blief ik niet. Hoe zullen we het regelen?

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dus gisteren weer bij Vreeken langsgeweest. Het was nog kneuteriger dan de vorige keer, want deze keer stonden de vensterbanken helemaal vol met allerhande zaailingen, twee lagen, net als bij Geedee thuis volgens mij...

 

Ik had mijn jongste zoon bij me, die elke stap die ik zette met mij meezette... een beetje lastig heen en weer struinen... Ik zei nog: Joh, als je zelf wat rond wilt kijken... dan loop je wat rond en dan zie ik je zo weer....

Hij: ehem... in een zadenwinkel? Wat denk je nou zelf??

 

Even later was hij reuze handig, toen ik het bijna wilde opgeven met zelfstandig zoeken op naam of nummer... had hij het systeem gekraakt... en wist hij zakjes te vinden... ik werd bijna bang van hem... ik noemde een lang nummer... en hij liep er heen...

 

Alleen bij de bestelling van Jorieke [Klootviolenboom] had ik geen verpakkingsnummer... dus ik zo'n meidje uit de winkel om hulp gevraagd... die het in de computer ging opzoeken....

Nee, in de computer stond geen Klootviolenboom...

Later op de middag ben ik nogmaals ongenadig door mijn zwager uitgelachen toen ik het vertelde....

 

Affijn, niet alles was op voorraad...

 

De klotenzaden voor Geedee en Jorieke waren er niet meer.

 

Voor Rantje heb ik alles: rupsjes en radijzenvruchtjes

 

Voor Bonnie heb ik de mini-paksoi

 

Voor Janine heb ik look-zonder-look en de pompoenzaden, de andere twee wensen waren er ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we de verzending en verdeling met Rantje, Jasmin en mij nu zo doen:

Ik haal de bestelling bij Jasmin op (die voor Rantje en mij) Ik betaal alleen mijn spul.

Rantje betaalt Jasmin alles voor zichzelf.

Ik betaal de verzendkosten en in ruil daarvoor neem ik een paar zaadjes van de rupsenplantjes. Als de verzendkosten te laag zijn stop ik een postzegel met die waarde in de envelop.

Klaar, klapsigaar.

(dit gaat natuurlijk alleen maar op als Rantje het spul verstuurd wil hebben)

 

 

PS: Jasmin: ben je nu echt zo ...... dat je bij Vreeken om een klootviolenboom gaat vragen?

Oh, was ik er maar bij geweest...

Ik had over de grond liggen rollen van het lachen.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we de verzending en verdeling met Rantje, Jasmin en mij nu zo doen:

Ik haal de bestelling bij Jasmin op (die voor Rantje en mij) Ik betaal alleen mijn spul.

Rantje betaalt Jasmin alles voor zichzelf.

Ik betaal de verzendkosten en in ruil daarvoor neem ik een paar zaadjes van de rupsenplantjes. Als de verzendkosten te laag zijn stop ik een postzegel met die waarde in de envelop.

Klaar, klapsigaar.

(dit gaat natuurlijk alleen maar op als Rantje het spul verstuurd wil hebben)

 

 

PS: Jasmin: ben je nu echt zo ...... dat je bij Vreeken om een klootviolenboom gaat vragen?

Oh, was ik er maar bij geweest...

Ik had over de grond liggen rollen van het lachen.

 

Ja, als een trouw hondje vroeg ik om de klootviolenboom....

 

Ik had het zo bedacht: ik deel die rupsen zorgvuldig in twee... jij betaalt 0,95 en Rantje betaalt 0,95...

 

Ik heb het al op de weegschaal gehad... Rantje zit onder de 20 gram, en als het Postkantoor dezelfde mening is toegedaan, wordt het voor Rantje 0,50 postzegel, 0,95 rupsjes en 1,90 radijsjes... totaal: 3,35 voor Rantje... zij stuurt PB met adres, en de rest regelt zich via PB

 

Jouw paksoi was 1,50 plus 0,95 rupsjes, totaal 2,45 maal drie wegens onbehoorlijk rollend uitlachen, en naar boven afgerond wegens uitlachen... zo'n vette tien euro gok ik zeker wel...

 

De zakjes van Janine worden opgehaald, maar ze wegen niet zwaar... kan ze ook opsturen als je je bedenkt, hoor....

 

(en zolang je me niet uitlacht, blijft de prijs gelijk... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind deze wel grappig:

 

GEVEERDE PIMPERNOOT

652660 STAPHYLEA pinnata

ook wel genoemd: PATERNOSTERBOLLEKESBOOM / KLOOTZAKKENBOOM

(Eng: Bladdernut)

Een gemakkelijk groeiende struik, die tot 5 m hoog kan worden en goed is te snoeien tot 2,5 m. In mei en juni bloeit de struik met witte, hangende bloemtrossen, gevolgd door de grappige

vruchten. De vrijwel ronde doosvruchten zijn vliezig, sterk opgeblazen, 2½ tot 4 cm groot en bevatten veel zaden. Ze zijn 2 tot 3-lobbig, bij rijpheid geelbruin en springen niet open. Zet ze op een zonnige tot licht beschaduwde plaats. De zaden zijn eetbaar.

 

inhoud verpakking: 10 zaden € 1,90

 

Dus als je die vind Jasmin, tussen alle Vreekens zaden.....ik wil m graag hebben

Wat een verhaal Jasmin....niet gedacht toen ik bovenstaande kopieerde dat het weer een kleine soap op zich zou gaan worden....ik lig hier dubbel Ik mag lekker lachen want die klootviolen waren er toch niet

 

Als je er op het najaar nog n keer heen gaat ivm met de verjaardag van een van je ouders.....wil je dan eens vragen voor **** CENSUUR-CENSUUR ****zaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later ...

Probleem in de moestuin. IK WIL ZAAIEN! maar vreeken komt maar niet af met die zaadjes. Ik weet dat ze niet de snelste zijn maar ik zit al 8 weken op de boel te wachten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Als t nog even duurt kan ik ze voor het volgende seizoen gebruiken.

Als iedereen die gasten achter hun vodden gaat zitten kunnen er twee dingen gebeuren; 1 ze gaan sneller werken/ nemen meer personeel aan en ja hoor het gaat echt sneller of 2; ze gaan al die mails beantwoorden en dan duurt het nog langer. AAARGH wat te doen?

In de kern van alle problemen schuilt een kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer genoeg is dit een veel voorkomend probleem met Vreeken .

Zoek maar eens op het forum, dan zul je meer lotgenoten vinden.

 

Aangeraden wordt om ver voor het seizoen de zaden al te bestellen...(zo rond de jaarwisseling....)

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het staat gewoon open en bloot op hun site dat de levertermijn uitermate lang is.

Als je dan toch daar wilt bestellen, moet je je er niet over verbazen dat de levertijd inderdaad lang is...

 

Ik weet niet of je kunt annuleren, maar als dat kan, zou ik dat zeker doen en ergens bestellen waar ze normale levertijden hanteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gewone dingetjes inderdaad bij bv garantzaden of op welke andere zaad-online-koopsite dan ook halen.

 

Vreeken biedt natuurlijk een heel breed en soms ook best wel bijzonder assortiment. Voor die speciale dingen vroegtijdig daar bestellen, en verder niet dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het net bio fee en ze komen met de smoes dat het druk is en dat veel mensen willen tuinieren etc.

Waarom lukt het de andere bedrijven wel dan? Er klopt gewoon iets bij die firma niet.

En pootgoed is moeilijk aan te komen door de vorst is een rare uitspraak. Die dingen liggen gewoon vorstvrij in een aardappel loods sinds vorig jaar.

 

Maar veel succes met het wachten, balen dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eens even op de site die in de reclame banner staat zadenkopenonline gekeken levertijd..... 1 tot drie DAGEN ! Snap er inderdaad geen snars van werken ze met vrijwilligers die niet zo willig zijn bij Vreeken of zo ?

Ze hebben inderdaad wel heel veel bijzondere soorten vandaar dat ik toch wel bij hen uitkom. Weet je wat? Ik ga gewoon wat goed bestellen bij de vlotte zadenkopenonline dan kan ik vast voort. En voor de bijzondere soorten die ik al besteld had heb ik dan ook meer geduld.

Thanx voor de input en adviezen!

In de kern van alle problemen schuilt een kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Sorry Mevrouw, wij verkopen geen geslachtsdelen-producerende-bomen "

 

hihi, ik heb toch echt zojuist de "penis-peper" gezaaid.. serieus

 

Hahaha nou daar wil ik wel heel graag foto's van zien als ie euh.... groot is.....

In de kern van alle problemen schuilt een kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al geprobeerd een mail te sturen naar Vreeken? Ik heb altijd binnen een paar uur een mail terug van de beste man (zelfs om 2 uur 's nachts! Dan is hij dus nóg aan het werk blijkbaar...). Misschien wachten ze met je bestelling omdat er nog iets moet binnenkomen oid... ?

Maar het is zéker aan te raden om een volgend keer bijvoorbeeld in december te bestellen om de drukte voor te zijn. Doe ik ook.

 

@Piroska: Die Peter (Penis) peper heb ik ook gezaaid... zat eerst niet veel leven in... toch nog gekiemd maar na 1 cm wilde hij maar niet verder omhoog komen... dus is helaas nix geworden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...