Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nouja zeg Vreeken


hansm

Aanbevolen berichten

nou ja zeg...

 

komt er vandaag een pakje van Vreeken binnen met daarin een stokje met label framboos, niks groens te zien...blijkbaar een nazending van een bestelling uit oktober 2012!!! Euro 12,65 want mag ik ook nog eens voor de tweede keer verzendkosten afrekenen

 

edit: goh, de verzendkosten worden niet berekend en het stokje, zonder blad of wat dan ook, "zal nog wel uitlopen"...dus ik heb nu 30 cm frambooshout voor euro 6,20

nou ik koop dus nevernooitnevermeer in dordrecht...

 

Wederom van de week nog even geweest, en stonden daar alleen maar frambozen vol in het blad, dus ze hebben je wel lelijk afgescheept met je "stokje"!

 

Ik kom er best regelmatig, dus als jullie een x wat nodig hebben, geef het maar door dan wil ik het ook best meenemen hoor!

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb één keer bij Vreeken besteld. Pas na drie maanden werd de boel geleverd.

Verder had ik aangegeven dat ik GEEN vervangers wilde, en dus kreeg ik rode sjalotten in plaats van gele.

Dat was dus Vreeken EEN KEER NOOIT WEER.

(Hoe bouw je een klantenkring op; zo niet dus.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na al het negatieve,toch ook een positieve,ja ik heb ook besteld bij Vreeken.Kreeg keurig een mail dat het zoveel weken zou duren.En inderdaad,na drie weken een pakketje,waar in zat wat ik had besteld.Het kán dus wel goed gaan.

Soms hebben alleen zij spullen die ik erg graag wil,en niemand anders,dus ik heb dan de wachttijd er ook wel voor over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is koop op afstand dus je kan volgens mij een mail sturen en zeggen dat je de koop ontbindt. Dat betekent dat je de verzendkosten en het aankoopbedrag terug krijgt, maar dat jij de retourkosten moet betalen. (wel eerst mailen naar vreeken's)

 

Voorbeeldbrief:

http://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-ontbinding-koop-dienst-tijdens-bedenktijd

Moet wel binnen een termijn van zeven dagen na ontvangst van product

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 dagen = 7 werkdagen (Wie weet maakt dat net nog een verschil)

Maar daarnaast vraag ik me af.. Die 7 werkdagen zijn voor producten die je koopt, maar toch net niet zijn wat je zoekt. Die regel is er omdat je in een winkel wel dingen kan aanraken en zien, in een webshop niet.

 

Maar in dit geval is er een deffect product geleverd.. Valt misschien eerder onder garantie? Zie: https://www.moestuinforum.nl/fruitboompjes-en-struiken-naar-andere-tuin-verplaatsen-t8032.html#p135451

 

En trouwens:

We staan open voor klachten i.v.m breuk of niet functioneren van producten. Reclameren kan uiterlijk tot 2 maanden na toezending plaatsvinden voor diverse producten. Het niet opnieuw uitlopen van planten na een vorstperiode valt niet onder garantie. Wel garanderen we hergroei binnen de groeiperiode

 

Wellicht is een van de drie truucjes handig.

 

Morgen tentamen recht over o.a. de koop op afstand, helemaal mijn onderwerp nu dus weer eventjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk, dit leek me nu het handigst omdat je niet aan veel regels hoeft te voldoen dacht ik. Maar ik ben maar een eerstejaarsrechtenstudent...

Ik weet daarnaast niet of je bij garantie wel je verzendkosten terugkrijgt...

Morgen tentamen elementair recht en ict, gaat ook een beetje over online aankopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb begin dit jaar beroep moeten doen op de hergroeigarantie van een Nederlandse leverancier van een Albizzia die ik had laten leveren vorig jaar en hij heeft zonder probleem de boom vervangen inclusief de transportkosten, het heeft me dus niets extra gekost...

Ik vermoed dat je dus enkel beroep kan doen hierop als je je aankoop laat vervangen door een identieke aankoop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik koop er niks meer, laatste bestelling waren de verzendingskosten €17. En het bedrag was meer dan 50€, dus de administratiekosten waren al weggevallen. En oké, ik woon in België maar dit vond ik er echt wel over hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook graag wat zaden bestellen die ik niet in het tuincentrum kan vinden zoals rattenstaart radijs, egyptsche ui enzo maar ik durf niet zo goed bij Vreeken te bestellen. Is het van te voren duidelijk hoeveel je moet betalen? Of zie je dit pas als je het opgestuurd krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de algemene voorwaarden staat:

 

Voor zaden in kleinverpakkingen op deze site:

vanaf € 50,00 franco thuis in Nederland en België.

Bestellingen tot € 50,00 worden verhoogd met portokosten volgens TNT Post tarief

en € 3,50 voor administratie- en verpakkingskosten.

 

Dat betekend dus dat je niet van te voren weet wat het je gaat kosten, he getver daar heb ik geen zin in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topdrukte is nu voorbij bij Vreeken's en dus zal de levertijd ook wel meevallen. Ik denk dat je niet zo bang moet laten maken door allerlei negatieve berichten en tegenvallende ervaringen van anderen.

Gewoon je éigen ervaring opdoen... of... een zomers uitstapje naar Dordt...

 

Edit... want je postte net iets over porto...

Dat is toch heel normaal. Je bestelt wat, dan weet je wat je daaraan kwijt bent want de prijzen staan er toch echt bij. Als je boven de 50 euro komt betaal je geen porto, als je eronder blijft dan betaal je wel porto. Heel duidelijk en heeeel erg normaal hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topdrukte is nu voorbij bij Vreeken's en dus zal de levertijd ook wel meevallen. Ik denk dat je niet zo bang moet laten maken door allerlei negatieve berichten en tegenvallende ervaringen van anderen.

Gewoon je éigen ervaring opdoen... of... een zomers uitstapje naar Dordt...

 

Edit... want je postte net iets over porto...

Dat is toch heel normaal. Je bestelt wat, dan weet je wat je daaraan kwijt bent want de prijzen staan er toch echt bij. Als je boven de 50 euro komt betaal je geen porto, als je eronder blijft dan betaal je wel porto. Heel duidelijk en heeeel erg normaal hoor.

 

Ja maar hoe weet ik dan hoeveel porto het is als ik 6 producten bestel? Ik lees hier allemaal berichten over 17 euro verzendkosten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt helemaal af van wat jíj besteld.... hoe zwaarder hoe duurder, net als overal...

(heb net een 5 kilo wegende fietsaccu verstuurd en dat was ook maar een euro of 7)

 

En anders moet je het gewoon niet doen en verder zoeken op het internet of mensen vinden die met je willen ruilen oid. Of... je zorgt gewoon dat je bestelling bóven de 50 euro uitkomt...

 

(ps.. je hoeft niet op "quote" te klikken als je direct antwoord geeft... dan kan je gewoon op "Antwoord" klikken... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan moet je nog steeds portokosten betalen ook al is je bestelling meer dan € 50, alleen de adminstratiekosten ad € 3,50 komen dan te vervallen.

Als je voor automatische incasso kiest, want dat kan ook, dan krijg je gratis een zakje verrassingszaad bij je bestelling geleverd en het geld wordt pas geïnd,

als je daadwerkelijk je bestelling geleverd hebt gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...