ExTTreme Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Hoi, Ik heb op mijn vensterbank een mini-kasje staan met tomatenzaailingen. Ze staan er redelijk goed bij, beetje lang door warmte/te weinig licht nog wel. Wat me opvalt is dat als ik het deksel er even vanaf haal, ze vrij snel slap gaan hangen. Hoe komt dit, en hoe kan ik het voorkomen? Heb er net maar snel de deksel weer opgedaan, maar ze tikken inmiddels tegende bovenkant aan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Ze staan lekker warm enzo. En erg beschermd. Ook kwa luchtvochtigheid. De shuifjes stonden al wel altijd open ? , Dan doe ik het zo , dat na opkomst van de laatste zaailing ik gelijk af en toe de kap er af haal , of iets schuin zet ofzo, waardoor de luchtvochtigheid afneemt in het kasje. steeds langer en langer . Wennen ze aan de drogere lucht.Nu zijn ze van jou al erg lang kennelijk ( foto ? ) maar kan je versneld wel toepassen denk ik . Kap er iets scheef opzetten , morgen een half uurtje eraf. later een uurtje , etc. Ja ja .... een heel gedoe Niet gaan nevelen met een plantenspuit !! direct zonlicht vermijden voorlopig even. En zo ga je verder. Met een week of 3 kan je misschien even de plantjes uitlaten naar buiten ofzo. etc etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ExTTreme Posted March 20, 2013 Author Share Posted March 20, 2013 Schuifjes heeft deze goedkope rommel niet helaas. Ze stonden eerst beneden boven de verwarming, maar wilde ze wat koeler gaan neerzetten vandaag. Nu dus op een slaapkamer, zelfde hoeveelheid licht. En waarom niet benevel eigenlijk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noompi Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Dan gaat de luchtvochtigheid juist weer omhoog, terwijl je hem lager wil hebben. Quote http://noompisbm.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 En tomaten houden niet van water op hun blad of tegen de stam. probeer met water geven , de plantendelen niet te raken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Paar sateprikkers in de hoeken zodat de deksel wat hoger hangt en er een opening aan de onderkant is werkt ook goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ExTTreme Posted March 20, 2013 Author Share Posted March 20, 2013 Sateprikkers, goeie tip.. Ga ik morgen eens doen.. Mijn dochter slaapt al en ze staan op haar kamerje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Die van mij was ook zo lang en dun, dat ie uiteindelijk is omgeknakt. Maar kon hem nog niet verspenen, omdat ie zijnechte blaadjes nog niet had. Ga het maar weer proberen Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts