Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Pepers dieven

Itoero

Recommended Posts

Mijn pepers hebben echt enorm veel kleine blaadjes.

Kan ik de klein blaadjes die gewoon aan de hoofdstengel groeien verwijderen zodat de peper sneller groeit?

Of maakt dat weinig uit bij pepers?

sam2552j.jpg

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Misschien dat topicstarter bedoeld met het wegnemen van 'die kleine blaadjes' , dat hij wil voorkomen dat de plant zijtakken gaat maken ?

De peper mag gerust zijtakken maken. Aan de zijtakken gaat hij straks bloeien. Wil je dit ( nog ) niet , dan kan je de beginnende zijscheuten inderdaad nog wel verwijderen. Het is nog vroeg in het seizoen.

Zijn het geen zijscheuten , of ook niet in aanleg, en dus alleen maar kleine extra blaadjes, kan die beter laten zitten. Op gegeven moment moet je de zijtak-vorming wel zijn gang laten gaan, want je wil tenslotte bloei.

Mooie planten hoor. Zo vroeg al !

Pepers zien er inderdaad prachtig én al mooi groot uit. Welke pepers zijn het? En... wanneer heb je ze gezaaid? Groeivorm is bij verschillende soorten pepers eventueel anders...

Op een peperforum (waar ik de laatste tijd ook regelmatig verkeer vanwege steeds meer pepers telen...) halen mensen ook eventueel die onderste uitlopers weg... Denk dat het een kwestie is van voorkeur. Anders probeer je wat uit, de ene peper wel dieven, de andere niet... Kijken wat er gebeurt, kijken wat jij het leukst vindt.

Op de site van Diana http://www.mooiemoestuin.nl/ kan je goede informatie vinden over het kweken van pepers e.a. Lekker helder en overzichtelijk. Geeft vast wel antwoord op eventuele toekomstige vragen... zoals bij mij ook het geval was.

Het zijn spaanse pepers...gezaaid eind oktober.

Ze meten al 30 cm en beginnen nu pas goed te groeien, dus ik heb goede hoop dat het vrij grote planten worden

Ik had in een giftshop een zakje pepers van The poclet garden gekocht...

Ondertussen heb ik nog heel wat pepers gezaaid, die nu al enkele weken oud zijn.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!