kenbeimer Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Dit seizoen behoorlijk veel gezaaid en tot nu toe past het nog, maar de tomatenplantjes en paprikaplantjes zijn binnenkort toe aan verspening en ik heb amper ruimte over. In deze video een korte rondleiding, 5 minuten geleden gemaakt en geupload. Kan ik deze zaailingen ook tijdelijk in kunstlicht zetten? Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilse Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 whahahaha het is duidelijk dat je besmet bent met het virus. Wat ik zou doen : alle vaste kamerplanten eruit heb jij weer een plekje erbij.Verder nu gewoon niks meer even zaaien nog even en dan is de temp buiten lekker en kan het een en ander rustig naar buiten. Dan kan je ook als je wil direct in de aarde zaaien.. Maar het moeilijkste van moestuinieren is het inhouden en jezelf beheersen. Tenminste vind ikHeb je een volkstuintje of gewoon in de tuin? Quote http://meestuintje.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Ik zie nog een plekje! Waar de beer in de vensterbank staat! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Ik ken het probleem en dan heb ik ook nog eens een lieve vriendin die niet zit te wachten op veel stukjes in huis. Ik heb wel wat staan in de slaapkamer natuurlijk. De rest staat op een donkere zolder in kunstlicht. 2 kleine tl buizen in een oud keuken kastje. Werkt goed! Met deurtje dicht is het altijd rond de 20 graden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenbeimer Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 whahahaha het is duidelijk dat je besmet bent met het virus. Wat ik zou doen : alle vaste kamerplanten eruit heb jij weer een plekje erbij.Verder nu gewoon niks meer even zaaien nog even en dan is de temp buiten lekker en kan het een en ander rustig naar buiten. Dan kan je ook als je wil direct in de aarde zaaien.. Maar het moeilijkste van moestuinieren is het inhouden en jezelf beheersen. Tenminste vind ikHeb je een volkstuintje of gewoon in de tuin?Alle planten (behalve kindje op moeders schoot en Aloe Vera) zijn door mij gezaaid. Hieronder foto's van mijn tuin: Mijn moestuin. Mijn voortuin, plek voor enkele groenten en de meeste aardbeien. Mijn achtertuin, hier komen ook enkele gewassen, maar ook sier. Ik heb in de voorraadkamer kunst TL-licht. (tru-light) Hier heb ik eerder ook planten gehouden, maar erg lang bleven ze niet gezond, dus mogelijk met wisseldienst? Eventueel dat ik hier enkele draceana draco's neerzet, want die kunnen veel hebben. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenbeimer Posted March 26, 2013 Author Share Posted March 26, 2013 Ondanks het ruimtegebrek toch besloten 9 bloempotten te pakken, waarvan 2 grote, 1 middelgrote voor enkele paprika planten en 6 kleineren voor de tomaten. Ik ga beginnen met verspenen, het is nodig. Moet ook iets zien te vinden voor de courgettes. Maar daar denk ik vanmiddag tijdens het verspenen over na, ga zo eerst even tussenschoolse draaien. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michy Posted May 31, 2013 Share Posted May 31, 2013 Nice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fred81 Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 Je kan eventueel bij de Bakker eens gaan vragen of hij soms geen emmers van vetstoffen of pastaverbeteraar over heeft. Bij mij staat de helft in emmers en bid ons die opengesneden zijn. Prei en aardappelen Ajuin look bloemkool Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts