heidike_21 Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Even een gekke vraag i.v.m mijn tomaatjes . Ze komen sinds enkele dagen op maar nu zie ik dat er 2 van de 3 tomaatjes oneffen kiemblaadjes hebben .Kan dat of is er iets mis gegaan ? Helaas kan ik met mijn fototoestel geen duidelijk foto laten zien aangezien dan de foto niet echt zichtbaar is Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Kan aan het ras liggen. Kiemplantjes van tomaten kunnen nogal verschillen. Misschien heb jij een ras met ongelijke? Ik heb er dit jaar een met een rode gloed (Ace VF), de grootte en breedte van bladen verschilt ook per soort en er zijn er met wat kartels. Andere jaren had ik 1 of 2 soorten. Nu wel 8 verschillende en dan zie je dat ze allemaal anders zijn, zelfs al als kiemplantje. Wat ook zou kunnen is dat het zaadhulsje aan een van de blaadjes is blijven hangen, waardoor het wat minder ontwikkelde...? Als ze er verder goed opstaan, waarschijnlijk geen enkel probleem voor verdere groei vermoed ik. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
heidike_21 Posted March 26, 2013 Author Share Posted March 26, 2013 Het gaat om het ras World's smallest en kerstomaat Millefleur .Misschien dat het inderdaad mogelijk is dat het zaadomhulsel er nog heeft aangehangen .Nu op het moment , ik heb net gekeken hingen ze er niet meer aan .Ik wacht natuurlijk maar mooi af . Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akita Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Bovenstaande plaatje van worlds smallest met alle kiembladeren duidelijk zichtbaar. Bij mij lijken deze beiden ongeveer gelijk. Kan tenminste weinig verschil ontdekken tussen de kiembladen. Waar heb je je zaadjes vandaan? Quote Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
heidike_21 Posted March 28, 2013 Author Share Posted March 28, 2013 Van vreekens zaden .Maar wacht gewoon rustig af Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Heb soms ook wel kiemblaadjes met een rare draai er in. Of een plantje waar nog maar één kiemblaadje aan zit.. Vormt volgens mij geen problemen, zolang het plekje waar het blad uit groeit maar intact is. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Als het schilletje van het zaadje wat langer om een blaadje geklemd heeft gezeten kan je ook heel vreemde blaadjes krijgen. Heb ook wat scheve zaailingen staan. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts