T&M Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Hallo allemaal. Het weer is gelukkig al wa beter dan vorige week maar de koude blijft evenzeer maar hangen. Ze voorspellen nog steeds enkele graden vorst s'nachts maar zou het kwaad kunnen moest ik mijn jonge zelf opgekweekt koolplantjes nu buiten uitplanten zijn al ruime tijd afgehard. Het gaat hier over bloem, rode, witte, savooikool en spruitkool. Alsook een hele lading spinazie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 het kan, maar geeft ze dan een jasje tegen uitdrogen, bijvoorbeeld een verplaatsbaar kasje/bakje of een cloche;veel groei zit er niet in, dus wij houden ze nog even binnen en harden ze later af, dan begin je toch met grotere planten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T&M Posted March 28, 2013 Author Share Posted March 28, 2013 Meende toch met bogen een vogelnet erover te spannen zodat vooral de duiven er af blijven. Dan kan ik misschien nu in de plaats beter eerst plastiek erover doen ipv een net? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuinliefhebber Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Het spinazie zaaien ben ik ook steeds maar aan het uitstellen, moet nu toch wel kunnen in de koude kas? waar het 's nachts wel onder 0 komt trouwens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Misschien toch nog maar even wachten. Ik heb begin maart in de kas gezaaid en het staat er nu net 1½ cm boven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T&M Posted March 28, 2013 Author Share Posted March 28, 2013 Ja ik had de eerste lading 5 februari gezaaid en die hebben nu eigenlijk de perfecte grootte daarmee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lombok Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Zo lang de vorst regeert is de bodem te koud er zal er niets groeien dus nog even wachten. Geduld is een schone zaak wij kunnen de natuur niet dwingen dat te doen wat wij graag willen. Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 afgelopen nacht was het -5,2gr in mijn koude kas. Staan wel wat dingen, maar op de tuin zet ik nog geen zaailingen nee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merel Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Ik baal wel een beetje. Ik heb peultjes die hun potjes nu echt uitgroeien. Ze willen de tuin in. Ik durf het nog niet aan (na het vroege uitplanten van mijn tuinbonen ), maar om nou 25 plantjes te gaan verpotten voor een weekje.....?? Waar doe ik verstandig aan? Quote indefruitboomgaard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Dat vroege zaaien was een gok, en soms heb je pech, gewoon opnieuw zaaien en dus is niks aan de hand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Ik baal wel een beetje. Ik heb peultjes die hun potjes nu echt uitgroeien. Ze willen de tuin in. Ik durf het nog niet aan (na het vroege uitplanten van mijn tuinbonen ), maar om nou 25 plantjes te gaan verpotten voor een weekje.....?? Waar doe ik verstandig aan? kun je ze niet in de schuur zetten, of vast in je nieuwe kas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merel Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Zou een koude kas helpen? Ze staan nu overdag buiten en 's nachts binnen (in een koude en lichte kamer). Misschien kan ik ze dan net zo goed dag en nacht buiten laten staan (denk dat ik best een vorstvrij plekje heb onder overhangende dakgoot)?!Ik ga ze natuurlijk niet zomaar opgeven . Quote indefruitboomgaard Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 onze tuinbonen en capucijners staan nu permanent in de schuur voor de grote ramen, want binnen staat het volze groeien hééé'l langzaam, s'nachts tot min 5 graden gemeten, overdag in de zon plus 12wel om de dag s'morgens een beetje water gegeven (wat een gedoe hè, zo'n not-lente , kan iemand dat hogedrukgebied niet even een schop geven? ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts