Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Jonge plantjes nu buiten uitplanten?

T&M

Recommended Posts

Hallo allemaal. Het weer is gelukkig al wa beter dan vorige week maar de koude blijft evenzeer maar hangen. Ze voorspellen nog steeds enkele graden vorst s'nachts maar zou het kwaad kunnen moest ik mijn jonge zelf opgekweekt koolplantjes nu buiten uitplanten zijn al ruime tijd afgehard. Het gaat hier over bloem, rode, witte, savooikool en spruitkool. Alsook een hele lading spinazie.

het kan, maar geeft ze dan een jasje tegen uitdrogen, bijvoorbeeld een verplaatsbaar kasje/bakje of een cloche;

veel groei zit er niet in, dus wij houden ze nog even binnen en harden ze later af, dan begin je toch met grotere planten

Meende toch met bogen een vogelnet erover te spannen zodat vooral de duiven er af blijven. Dan kan ik misschien nu in de plaats beter eerst plastiek erover doen ipv een net?

Ik baal wel een beetje. Ik heb peultjes die hun potjes nu echt uitgroeien. Ze willen de tuin in. Ik durf het nog niet aan (na het vroege uitplanten van mijn tuinbonen ), maar om nou 25 plantjes te gaan verpotten voor een weekje.....?? Waar doe ik verstandig aan?

kun je ze niet in de schuur zetten, of vast in je nieuwe kas?

Zou een koude kas helpen? Ze staan nu overdag buiten en 's nachts binnen (in een koude en lichte kamer). Misschien kan ik ze dan net zo goed dag en nacht buiten laten staan (denk dat ik best een vorstvrij plekje heb onder overhangende dakgoot)?!

Ik ga ze natuurlijk niet zomaar opgeven .

onze tuinbonen en capucijners staan nu permanent in de schuur voor de grote ramen, want binnen staat het vol

ze groeien hééé'l langzaam, s'nachts tot min 5 graden gemeten, overdag in de zon plus 12

wel om de dag s'morgens een beetje water gegeven

(wat een gedoe hè, zo'n not-lente , kan iemand dat hogedrukgebied niet even een schop geven? )