Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

NMM ruillijst Meegosh

Meegosh

Recommended Posts

Zo even mijn zaden bekeken en het volgende kan ik wel missen (heb de ongeveer aantallen er achter geschreven)..

Anijs 25z

Basilicum - Genovese 50z

Bieslook - Fijne Bieslook Staro 50z

Bieslook - Knoflookbieslook 30z

Biet - Rode kogel 2 75z

Snijbiet - Swiss Chard Lucullus 75z

Dille Hera 40z

Kervel 50z

Knolselderij - Ibis 35z

Komkommer - Delicatess 50z

Kool - Broccoli premium crop F1 35z

Kool - Bloemkool Snowball X 50z

Kool - Savooienkool Vorbote 50z

Kool - Spruitjes Hild’s Ideal 35z

Koolrabi - Groene Supersmelz 25z

Koolrabi - Rode/blauwe 75z

Maggiekruid 50z

Oregano 75z

Peterselie - gewone snij 100z

Peterselie - Moss curled 100z

Peterselie Platte peterselie gigante ditalia 100z

Peterselie - Pittige peterselie Bravour 100z

Peterselie - Wortelpeterselie 100z

Stamsnijbonen - Admires (snij) 75b

Wasbonen - Berggold 125b

Klim/struikbonen - Fasgold 75b

Stangbonen - Ferrari 100b

Stokbonen - Maxi (sperzie) 75b

Struikbonen - Neckarkönigin 50b

Peulen - Mangetout sugar bon 100b

Pompoen - Flespompoen 50z

Pompoen - 1e jaar 100z

Prei - blauw groene winter Eskimo 50z

Radijs - Celesta F1 100z

Radijs - Eiszapfen 60z

Radijs - paaseimix 60z

Kropsla - Attractie 75z

Kropsla - Clarion 50z

Eikenbladsla - red salade bowl 75z

Sla - Lolla Rossa 50z

Pluksla - rode rand 25z

IJsbergsla - rode Winnetou 75z

Raketsla - rucola 100z

Wilde rucola 100z

Spinazie - Matador 150z

Tuinkers 1 potje/zakje

Tomaten - Boomtomaat Roma 30z

Tomaten - Redpear 30z

Ui - Roja de Niort rood 50z

Ui - Stuttgarter Riesen wit 50z

Ui - De Barletta spring onions 50z

Zwarte wortel - Duplex 100z

BLOEMEN

Papaver Somniferum lauren's grape 100z

Alcea rosea nigra 30z

Aan wat er hier in de tuin staat/zich stekt zijn aardbeien (twee soorten, maar nog niet specifiek gekeken hoeveel stekken er zijn/aanslaan).

En we hebben een grote yucca in de voortuin staan met jonkies van vorig jaar, dus die kunnen ook gestekt worden (volgens mij meest voorkomende yucca in tuinen in Nederland, bloeit met een stengel waar witte bellen aan komen)..

In huis hebben we nog een aloë-vera plant staan welke een aantal stekken heeft gevormd, deze heb ik ook nog niet verpot/er af gehaald ..

Verder hebben we nog bolcactussen, stekken van vorig jaar en het jaar er voor (die dus zelf al weer jonkies hebben en vorig jaar een bloem hebben gehad)..

En een "centen/dollar boom" (crassula ovata) hij wordt eigenlijk te groot voor hier.. Heb hem al een aantal jaar, stekken van mijn moeder (die heeft wat meer ruimte/de moederboom staat bij haar schat dat hij zeker wel 1m bij 1m bij 1m is ) en heeft elk jaar een grotere pot gekregen.. Waar hij nu in staat kan nog wel een tijd mee maar hij groeit de pot vol..

Verder ben ik (zoals velen hier) bezig met zaden op te kweken en het ligt er beetje aan hoe dat gaat wat daar straks van over is.. oa tomaten, pepers/paprika's..

Heb net ook de acht passiflora zaden die ik had "te kiemen" gelegd evenals stuk of tien granaatappel zaden. Ook daarvan geld van als ze goed aanslaan/het doen straks dan kan ik daar wat van ronddelen

Toegevoegd;

Ga mijn voortuin voor een gedeelte leeg maken en hieruit komen een aantal gevlekte longkruid-pollen (volgens mij, nu eerste bloemen roze/paars). Wil er wel wat van houden voor de thee, maar het zijn er me te veel (wil te veel andere dingen proberen). Dus als ik andere daar nog blij mee kan maken..

Uiteraard kan ik ook foto's maken van planten

Edited by Guest

• 2 weeks later...

Leuk, heb net de aloë vera in een grotere pot gezet (vindt dat zelf makkelijker, zodat de bladeren op de rand kunnen steunen) en zijn vier jonkies er af gehaald. Twee zijn al wat groter/dus meer wortels en vermoed dat die gewoon goed aanslaan. Twee andere zijn iets kleiner, hadden wel wat wortels en bladeren uiteraard, maar hoop dat die goed aanslaan is nog even kijken.. Zal ze zo even op de foto zetten voor je

Verder even gekeken bij de aardbeien, ze staan achter ons huis en merk dat ze later zijn als die voor het huis (in pot) staan.. Je wou wel beide soorten?

Dan zal ik namelijk de "kleinere" aardbei allemaal uit de grond halen voor je, die beginnen alwel uit te lopen, maar hebben niet voldoende kleintjes (denk/vindt ik) om met ze door te gaan. Dat zullen 10/15 plantjes zijn schat ik in, degene die op de foto/in dat stuk staan (in genoemde topic)..

En van de andere soort ook iets van 15 plantjes/planten? Moet er nog even "aan beginnen" dat aardbeienbed uit te splitsen/zoeken, staat nu best wel door elkaar, maar vindt het lastig in te schatten hoeveel planten/stekken er precies staan (dus had zelf zo iets van kan ook wel paar "grote planten" missen)..

Ja zeker (leuke ruil)

En herkenbaar (van meerdere soorten proberen), vandaar dat ik ook zo iets heb van de kleinere soort "die mag je allemaal hebben" (of bedoelde je dat je alleen de stekken wil?)..

Hebben niet een erg grote tuin, soms is schuiven dan wel handig. En daarom dat die andere ook wat uitgedund kunnen worden, moeten niet te krap staan..

Vorig jaar paar soorten aangekocht, dus als die dit jaar weer jonkies maken

Had vorig jaar van iemand drie bakken met ongedefinieerde aardbeien gekregen, dus de verrassing is wat voor aardbeien het zijn ..

Mijn bedoeling was ze op te potten voor je of wil je ze "los" (uit de tuin geschept) hebben? Beide is geen probleem/mogelijk maar wat je noemt; doe ik zaterdag (is voor als ze los meekomen)..

Hierbij ook foto's

100_4632_zpsca17aafc.jpg

100_4633_zpsac022470.jpg

Dank je ze is een blauwe rus.

Nog maar even een keer in beeld dan de plantjes waren namelijk erg interessant, dus zei tegen haar van geen kopjes hoor, deze gaan naar iemand anders...

Maar dan ook even "ons grote zwarte monster" in beeld, die nemen we zondag mee...

100_4628_zpse37c8cac.jpg

En mag ik een paar zaden van Boomtomaat Roma, tomaat Redpear en IJsbergsla - rode Winnetou?

Is de Red Pear trouwens het trostomaatje of de vleestomaat?

(Handig hoor dat er twee soorten tomaten met dezelfde naam zijn.)

Natuurlijk

Euuhm eerlijk gezegd weet ik het niet zeker, vermoed/denk het trostomaatje (schat/dacht zelf aan de verpakking te zien, vergelijkbaar aan roma tomaten) en niet de vleestomaat variant..

Heb hem zelf dit jaar voor het eerst gezaaid/als plant (vorig jaar te laat met zaaien dus had toen een tomaatje er aan ).

Dat zijn mooie stekken,als je tijd heb mag het wel in potjes.krijg je weer potjes van mij mee.

Moeder planten hoeft niet,kleintjes worden ook groot?

Heb vandaag de kleinere variant aardbei er uit gehaald/in potten gedaan 33potjes in totaal (zien wel wat er mee gebeurd, maar had ze allemaal opgepot ook de "moederplanten" volgens mij 8potten, rest enkelingen/jongen) .

Was alleen nog niet toegekomen aan de andere (grotere variant) stekken uit te splitsen (en ondertussen is het ook weer donker geworden) staat voor morgen op de planning en zal ik ze ook op de foto zetten...

Zo hèhè de aardbeienplanten zijn (eindelijk) opgepot

Zal ze maar even via foto's laten zien..

De bruine potjes zijn de kleinere variant aardbei en zwarte de grotere (voor degene die het verschil niet helemaal weten, de moederplanten staan in eerdergenoemde topic (eerder deze topic) op de foto...

100_4644_zps2d2b1258.jpg

De moederplanten uit dat bed, moet nog maar even zien of die wat worden (idem met de kleintjes) maar mocht iemand ze willen kan dat

100_4635_zps6f092153.jpg

De stekken van bovenstaande planten, of ze nog wat worden weet ik niet, was verschillend hoe hun wortels waren (25stuks)..

100_4642_zps91e952d8.jpg

De kleinste stekken van de andere/grotere aardbeien, waren er zo veel geworden dat ik maar besloten had ze samen in een tray te zetten, maar verder wel allemaal gewortel (26stuks)..

100_4640_zpsee514a16.jpg

Nog een bergje aardbeienstekken linker tray zijn iets kleinere stekken/potjes (18stuks) rechter grotere/vergelijkbaar aan volgende trays (11stuks).

100_4639_zps5c763ed9.jpg

En dit zijn nog 20 (2x10) goed gewortelde/grootste stekken van de grotere aardbeien..

• Create New...