Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

LANDELIJKE COMPOSTDAG 2011


RickT

Aanbevolen berichten

LANDELIJKE COMPOSTDAG 2011

 

Op zaterdag 26 maart 2011 organiseren de Branche Vereniging Organische Reststoffen (BVOR) en Vereniging Afvalbedrijven voor de vijfde keer de Landelijke Compostdag.

 

Bij de Branche Vereniging Organische Reststoffen zijn met name de groencomposteerders aangesloten en bij de Vereniging Afvalbedrijven de gft-composteerders. Met het gratis uitdelen van compost bedanken bedrijven en gemeenten de burgers voor hun inspanning om gft-afval en groenafval gescheiden aan te leveren.

 

De openingstijden, adresgegevens worden per provincie weergegeven onder locaties. In de loop van maart zullen meer locaties worden weergegeven.

 

Kijk hier voor locaties http://www.compostdag.nl/index.php?id=6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het delen Rick. Ik heb het al eens eerder geplaatst op het forum maar bij sommige gemeenten kun je het hele jaar gratis compost afhalen op de Milieustraat. De moeite waard om daar eens naar te informeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan het begin van het jaar krijgen we altijd de milieukalender,

data van legen grijze en groene bak.

Daar staat ook op wanneer er gratis compost gehaald kan worden bij de gemeente. Duurt altijd 14 dagen.en 2x per jaar in het voorjaar en najaar.

 

Dit jaar van 21-3 tot 2-4. en van 26-9 tot 8-10.

In principe mag je een aanhanger vol halen.

Ik heb geen aanhanger en neem stevige zakken mee,en schep ze vol, en als ik nog wat nodig heb ga ik gewoon weer, nog nooit iemand wat van gezegd.

Meestal blijft er wat over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Heemstede word de compost gestort in de Milieustraat Dat is passend!

Daar wordt de compost in iedere gemeente gestort, zo noemen ze "de stort" tegenwoordig.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Heemstede word de compost gestort in de Milieustraat Dat is passend!

Daar wordt de compost in iedere gemeente gestort, zo noemen ze "de stort" tegenwoordig.

Ghaha ok, maar: 'niet waar!'

Ik zie op andere plekken dat het op de 'Ringweg' gestort word (maar zie ook dat de milieustraat vaker voorkomt )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand nog goede tips voor compost vervoeren als je alleen een fiets hebt?

Misschien kan ik kijken of ik de bakfiets van school kan lenen maar die heeft altijd een lekke band..

 

Je zou een bakje achter je fiets kunnen hangen. [kijk eens op MP] en als je compost zelf moet scheppen, kun je deze in puinzakken doen. Kun je ook nog eens hergebruiken die zakken.

 

DSC01943.JPG

 

Of je kunt natuurlijk ook een familie lid of vriend met een auto lief aankijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Net even gebeld met de gemeente Rotterdam [roteb] maar helaas, Rotterdam doet niet mee, te weinig vraag naar, niet rendabel, mogen de inwoners zelf regelen. Kan wel een kleine groene compostbak in bruikleen krijgen. [maar die zijn veels te klein voor mij haha]

 

Dat wordt uitwijken naar Vlaardingen of Schiedam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat schiet niet echt op. Net gebeld met gemeente Schiedam.Zij doen idd. mee, maaaar.. per inwoner 1 zak van 25 kg. Op = op! Dan ga ik wel naar het tuincentrum en haal daar een kuub. Anders kost de reis meer als de compost haha.

 

Dit zal overigens wel voor heel veel gemeenten gelden. Niet echt rendabel voor ons dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Ik zal van de week eens naar milieu straat hier in de buurt rijden en een praatje maken. Probleem is hier dat je niet rechtstreeks kunt bellen met de betreffende dienst, alles gaat via een centraal gemeentelijk nummer [14010] Die call centre trutjes [vergeef me ] weten helemaal niets. Hoe zegt u? Landelijke compostdag...mmm ik ga even voor u informeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Ik zal van de week eens naar milieu straat hier in de buurt rijden en een praatje maken. Probleem is hier dat je niet rechtstreeks kunt bellen met de betreffende dienst, alles gaat via een centraal gemeentelijk nummer [14010] Die call centre trutjes [vergeef me ] weten helemaal niets. Hoe zegt u? Landelijke compostdag...mmm ik ga even voor u informeren.

 

daar heb je wel gelijk in , ze hebben gewoon onnutige mensen om je meer telefoonkosten te bezorgen.

zo van ja, ik zal u even doorverbinden dat is dan ook het enige wat ze kunnen zeggen {ik heb niks gezegd als hier van die telefoonmensen bij zijn }

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag 50 zakjes compost geschept bij de gemeente.

Er lagen stevige zakjes waar je het in kon doen, ik denk dat er ong 10 liter in

een zakje ging.

Heb 2 keer moeten rijden, maar alles is nu op de moestuin.

En er was niemand die zei wat je mee mocht nemen, dus mijn slag

maar geslagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is wat lastig ikzelf versta onder compostbak zowel mest als plant afval in een bak, mijn compost is daardoor een mengeling van verteerde mest en planten.

Ik denk dat compost heel verschillend kan zijn aan de hand van wat je laat verteren tot compost.

bv gemeente compost is vrijwel alleen verteerde planten resten zit dus geen mest in.

Mest en compost hebben ieder verschillende bouwstoffen voor planten dus ik denk zelf dat een combi van de twee het meest compleet is voor je

moestuin.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan wel een kleine groene compostbak in bruikleen krijgen. [maar die zijn veels te klein voor mij haha]

Rick, ik heb zo'n compostbak in mijn tuintje staan en ik moet zeggen dat het best hard gaat in dat ding hoor, en er gaat veel minder spul in je vuilnisbak, als je je gft in de compostbak doet (waardoor je bak niet altijd vol is halverwege de week)! Is ook wel weer zo ecologisch. In ieder geval een stuk milieuvriendelijker als 20 km rijden om een zakje van 26 liter op te halen. Ze komen de bak nog bij je thuis brengen ook, en als je hem zat bent halen ze hem ook weer op. Easypeasy. Zouden ze ook moeten doen met regentonnen m.i.

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...