Jorieke123 Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Dinsdags halen wij fruit en groente op de markt, waar lelijke plekken op zitten. Of erger... dan is er amper te herkennen wat dat hoopje snot ooit was geweest. Kratten vol, voor onze varkens.Dit even als inleiding Want er zaten zo'n 15 a 20 (moet ze nog even tellen hoor) citroenen bij, die nog goed genoeg waren voor onszelf. (plus: de varkens maak je er echt niet blij mee). Ik heb al heel wat citroensap in de vriezer van een vorige keer, maar toch wou ik ze niet weggooien.Ik zocht op internet of ik het sap kan verhitten om dan in flesjes te stoppen. Zodat ze in de kelder houdbaar blijven. Want de vriezer zit al vol zat. En toen zag ik een recept voor Lemon curd. Met citroenen (check), aardig wat eieren (we hebben alweer een licht overschot), suiker (check ) en boter (zelf gemaakt, ingevroren). Het recept is vrij simpel, dus ik ga vanavond aan de slag! Je kunt het vinden op http://www.weckonline.eu http://www.weckenonline.eu/Uitleg_werkwijze/Fruit_wecken/Citroen_curd_maken/citroen_curd_maken.html Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Dat is een mooie aanvulling op je huidige collectie jams Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingedabee Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Ik kan je alvast verklappen dat hij overheerlijk is! Ik heb de lemoncurd al vaker gemaakt met dit recept en hij is geweldig. Intense citroensmaak, prima gezoet. Ook lekker om in je biscuittaart te verwerken of in toetjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-sanne Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Dat moet ik ook proberen Ik heb wel eens eerder lemon curd gemaakt maar die was niet echt dik....Ben benieuwd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 3, 2013 Author Share Posted April 3, 2013 Hm, ik had misschien de eieren niet zo driftig moeten kloppen? De boel is wat schuimig geworden. En ook niet al te dik denk ik. Smaak lijkt goed, romig, zuur, zoetig. Morgen weet ik meer. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herbivora Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 lemon curd is heerlijk met scones en clotted cream!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 Ik moest er wel een beetje aan wennen, maar ik vind het erg lekker nu! Vooral op een geroosterd broodje, op/tussen cake of taart heb ik nog niet geprobeerd. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marz Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Herlijk spul he? Lemon curd, maar lang bewaren kun je het niet. Als het niet erg dik geworden is volgende keer iets langer doorwarmen in de bainmarie, pas wel op als je het te heet laat worden schift het. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandrina Posted June 21, 2013 Share Posted June 21, 2013 Lemon Curd is heerlijk als tussenlaag in een taart. Ziet er goed uit zeg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berry Posted June 21, 2013 Share Posted June 21, 2013 Hier ook een teveel aan eieren en citroenen (gekregen ) Bedankt! Ben benieuwd! Quote http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 21, 2013 Author Share Posted June 21, 2013 Ik heb er gisteren een cake-rol van gemaakt. Met slagroom. Heerlijk! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandrina Posted June 21, 2013 Share Posted June 21, 2013 Dat zal ook wel niet vies zijn geweest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts