Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Even voorstellen

vandeB

Recommended Posts

Dag allemaal,

Mijn naam is Jos, 38 jaar oud en sinds kort mede-eigenaar van een volkstuin. Een lap grond in Borger (Drenthe) van 20 x 15 meter, op 400 meter afstand van huis. Ik ben deze moestuin samen begonnen met mijn buurvrouw en haar vader. De vader bewerkte deze tuin eerst alleen en het werd hem iets te veel werk. Ik heb altijd gedagdroomd van mijn eigen tuintje, maar door mijn werk en mijn jonge kinderen ben ik beperkt qua vrije tijd. Daarom leek me deze oplossing ideaal; verdeelde werklast, tijdens vakanties is meestal wel iemand aanwezig en in kan veel leren van een oude rot in het vak.

De eerst keer, februari jl. trof ik de tuin zo aan;

moestuinbegin56581365070754.jpg

In maart, toen de lente even lonkte, ben ik begonnen met opruimen en omspitten. Vervolgens was er door de opnieuw ingetreden vorst niet veel te beginnen. De afgelopen paar dagen kon ik weer verder en nu is de tuin voor 75% klaar om bewerkt te worden. De puin ligt nu op de andere kwart van het perceel en moet zijn weg naar de compostbak, vuilstort en wat voor bestemming dan ook nog vinden.

Inmiddels ziet de tuin er zo uit;

moestuintotnutoe23411365073657.jpg

Komend weekend gaan we de boel indelen. Ik ben benieuwd wat me het komende jaar in het hele tuingebeuren allemaal te wachten staat en ik hoop hier het één en 't ander op te kunnen steken, want, echt, ik moet alles nog leren. Dus tips en suggesties zijn van harte welkom.

Met vriendelijke groet,

Jos

Welkom, Jos, en heel veel tuinplezier voor het komende jaar!

Ik vind het wel een geweldige oplossing zo, met buurvrouw & vader gezamelijk een volkstuin doen! En voor je kinderen, hoe klein ze misschien nu nog zijn, is dit ook heel leerzaam en leuk.

Marijke.

Edited by Guest

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat worden, Kim. En het is inderdaad een prachtige oplossing zo, Roosmarij, ik liep al jaren rond met dit idee om een moestuin te beginnen. Maar mezelf kennende zou me de moed in de schoenen zakken na een paar tegenslagen of als na een vakantie het onkruid een meter hoog staat. Door het samen te doen en een ervaren man erbij hoef ik zelf het wiel niet uit te vinden. Ik kijk er ook naar uit om met mijn kinderen in de tuin bezig te zijn. Ik heb meteen een vierkantie meter voor mijn dochter van vier afgezet, zo kan ze ook lekker zelf gaan ontdekken en ervaren.

Dank voor het welkom, ik zal de discussies hier met belangstelling volgen en zo af en toe zelf ook een onbedreven vraag stellen.