Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ervaringen kassen tuinkassenwinkel.nl


Valentijn

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik weet dat er al wat threads lopen over goedkope (polycarbonaat) kassen e.d.

Ook wordt tuinkassenwinkel.nl daarin genoemd, maar niet echt duidelijk met ervaringen, kwaliteit etc.

 

Dus wie heeft er ervaringen met (polycarbonaat) kassen van www.tuinkassenwinkel.nl?

 

Ik heb geen aandelen o.i.d., ben gewoon beniewd naar de ervaringen.

 

Het enige wat ik hoor en wat ze ook zelf zeggen is dat je de kas niet in de volle wind moet zetten.

 

De kas komt bij mij op een vrij beschutte plek te staan (https://www.moestuinforum.nl/kweekkas-tuinkas-welke-plaats-in-de-tuin-t5460.html)

 

Het rare is dat ik via mail van hun zelf te horen krijg dat polycarbonaat kassen van lage kwaliteit zijn, beperkte levensduur hebben, aangetast worden door UV, etc.

 

Ik krijg alleen geen antwoord wat die aantasting dan inhoudt en wat het gevolg daarvan voor je kas/gewassen is.

 

Ik zit zelf te denken aan het wat hogere model (ECO Pro), lengtre 443cm: http://www.tuinkassenwinkel.nl/tuinkassen-eco/tuinkas-ecopro-met-6mm-polycarbonaat.html

 

Alvast bedankt voor jullie reacties,

 

Valentijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik hoor en wat ze ook zelf zeggen is dat je de kas niet in de volle wind moet zetten.

 

Het rare is dat ik via mail van hun zelf te horen krijg dat polycarbonaat kassen van lage kwaliteit zijn, beperkte levensduur hebben, aangetast worden door UV, etc.

 

Wow! Wat een slecht verhaal! Ik heb er geen ervaring mee, maar als ik jou was zou ik er niet aan beginnen. Wij hebben sinds kort een kas op de tuin staan en die hebben we via mp gevonden. Een kwalitatief goede kas van glas. Het was wel wat gedoe qua vervoer en (de)montage, maar nu ie staat zijn we er hartstikke blij mee. Een 2e-hands kan ik je echt aanraden. Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je niet toch kunnen overwegen om glas te nemen? Het staat in je tuin. Je wilt er zo in kunnen kijken als je in de tuin zit. Dat kan met glas, niet met PC. Je wilt niet het geklapper horen van de platen bij wind. Glas blijft stil. Een goeie gebruikte kas met glas is even duur als een nieuwe met PC, maar gaat doorgaans veel langer mee. Zo nu en dan een nieuw ruitje snijden als je pech hebt, is het enige dat kan gebeuren. Met PC heb je altijd wat, als ik zo links en rechts verneem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Ik heb een groothandel in bouwmaterialen en verkoop veel 16mm 3- wandig polycarbonaat voor de agrarische sector. Polycarbonaat is een mooi materiaal (licht, slagvast) , maar er moet rekening gehouden worden met drie belangrijke zaken.

 

Ten eerste kan polycarbonaat standaard niet tegen UV-straling. Daarom wordt bijna altijd 1 zijde voorzien van een UV werende coating. Monteer de plaat verkeerd-om, en hij gaat snel kapot door het zonlicht

 

Ten tweede zet polycarbonaat sterk uit bij warmte en krimpt bij kou. Precieze coefficient weet ik niet uit mijn hoofd, maar voor serres wordt 0,5 cm werkende ruimte voorzien per strekkende meter.

 

Ten derde is door deze uitzetting/krimp het kitten van PC meestal geen goede oplossing. Ook tasten de meeste kitten PC aan. Gebruik dus een PC-vriendelijke kit of beter nog, werk met een profielsysteem waarin het PC kan uitzetten/krimpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een medevolkstuinder heeft zo'n kas. Inderdaad is deze nogal windgevoelig en hij heeft deze kas nog extra verstevigd met allerlei aluminium strippen. In het begin waaiden de platen uit de kas. Nu is het goed. Het voordeel van deze platen t.o.v. glas is volgens mij, dat deze beter isoleren. Het houdt de warmte later vast en in de kas heb je minder snel last van een felle zon. Bij glas moet je dit wel eens afschermen en bij polycarbonaat hoeft dit niet.

Met vriendelijke groet,

Wim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb sinds zomer vorig jaar een kasje met PC. Op zich ben ik tevreden, merk ook echt nog geen kwaliteitsverlies in de platen, maar wat ik erg jammer vindt is dat het aluminium van de winter verbogen is door vocht wat tussen de kieren is gaan uitzetten. Ik weet dus wel dat mijn volgende kas van veel degelijkere kwaliteit moet zijn. Ik denk dat als ik vorig jaar een duurdere, goede kas had gekocht ik deze ten opzichte van mijn PC kasje binnen enkele jaren had terug verdien.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Hallo, helemaal nieuw hier sinds 2 minuten, dus de voorstelling volgt nog. Maar ik heb al wel een vraag waar ik maar niet uit kom. Ik ben op zoek naar een tuinkas, deze bv. http://www.tuinkassenwinkel.nl/tuinkassen-eco/tuinkas-ecoplus-classic.html. Iemand ervaring daarmee en waar moet ik op letten? Ik weet al dat ik beter glas kan nemen, en in deze zit veiligheids glas. Het frame is van aluminium, is dat stevig genoeg?

Laat de tips tot mij komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later ...

Mirke

 

Heb je kas al staan? Wij hebben al enkele jaren een kas van tuinkassenwinkel. Een met veiligheids glas, Aluminium frame en bodem frame. Staat als een huis. Twee raampjes met automatische raamopeners. Die laatste beveel ik je wel aan omdat de temperatuur snel oploopt in een kleine kas. En daar worden je plantjes niet blij van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 years later...

Wij hebben een tuinkas met tuindersglas. Door de vele stormen dit jaar veel glas stuk gewaaid. Nu willen wij los glas bestellen van de tuinkas vitavia apollo maar kan het nergens krijgen. Wel als je een totale kas koop zit het erbij. Maar los vergeet het maar. Wie weet raadt of heeft advies? Kas is intussen verplaatst naar een betere plek zonder last te hebben van die rukwinden. Waar kun je tegen een redelijke prijs glas kopen op maat van de Vitavia tuinkas Apollo 5000????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Overweeg veiligheidsglas in plaats van tuindersglas voor gemoedsrust. Hier zijn een paar redenen waarom:

-Veiligheid eerst: Met veiligheidsglas hoef je je geen zorgen te maken over scherven bij ongelukjes. Het is speciaal ontworpen om in kleine, onscherpe stukjes te breken, waardoor het risico op letsel aanzienlijk wordt verminderd, vooral als je kinderen of huisdieren hebt die graag in de tuin spelen.

-Duurzaamheid: Veiligheidsglas is sterker en bestand tegen extreme weersomstandigheden, waardoor het minder snel zal breken of barsten dan tuindersglas. Dit betekent minder onderhoud en een langere levensduur voor je kas.

-Optimale groeiomstandigheden: Het heldere en onbelemmerde zicht van veiligheidsglas laat meer zonlicht door, wat resulteert in een betere groei en opbrengst van je planten.

Tuinkassen van het merk ACD op http://www.tuinkassenonline.nl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Tuinkassenonline.nl zei:

speciaal ontworpen om in kleine, onscherpe stukjes te breken

 

 Welkom Tuinkassenonline,

 

Bedenk wel, glas valt in scherven en die zijn makkelijk op te ruimen en te recyclen.

Ik heb deels ook veiligheidsglas en na een storm was ik dagen bezig om de duizenden zeer kleine glasbrokjes uit een buurtuin op te ruimen nadat een glasplaat door de wind gegrepen werd.

 

 

veiligheidsglas.jpg

 

Ook is veiligheidsglas niet te snijden dus een ruit bijbestellen voor een bestaande kas kan erg lastig worden

 

aangepast door Patrijs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw reactie. Dat zijn inderdaad twee grote nadelen. We hadden vroeger thuis in de kas ook altijd tuindersglas en het was makkelijk te repareren of op maat te maken. Ik ga toch nog eens de afweging maken om het aan te gaan bieden want het is ook veel goedkoper. Met geregeld kinderen in de buurt blijf ik toch voorstander van veiligheidsglas maar het is altijd fijn om zelf de afweging te maken. 

  • Like 1

Tuinkassen van het merk ACD op http://www.tuinkassenonline.nl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een kas met tuindersglas 3 mm.

Veel kinderen in de buurt met veel voetballen over de schutting, maar 1 ruit kwijtgeraakt aan veel grotere "kids" middels een bierflesje.

2 ruitjes gebarsten door vorst. Gewoon een flinke barst. Ruitjes zitten er nog steeds in. Kas staat al 20 jaar inmiddels. 

 

Tuurlijk, ik heb geluk, hagelstormen met maat golfbal hebben we niet gehad. Dan zal het hele dak wel in scherven liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...