Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Buiten wennen?


kenbeimer

Aanbevolen berichten

Ik heb dus een serieus ruimtegebrek! Ik zit erover te denken om diverse planten buiten te zetten om te wennen, met name de courgettes!! Eveneens de tomaten. Paprika durf ik niet zo goed aan, die zijn heel gevoelig voor kou, nietwaar? Is dit aan te raden en met welke temperaturen moet ik ze ECHT weer binnen zetten? Kan ik ze met regen ook buiten laten staan?

 

Op den duur wil ik het ook met de (bos)aardbei plantjes doen, maar die vind ik hier nog te klein voor.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als meer mensen dit aanraden ga ik dit doen. Zal de groei beperken en plant steviger maken. Paprika wil ik eerst nog wat meer groei laten hebben, voor ik dit doe. Nog temperaturen waar ik rekening mee moet houden?

 

Volgende keer ga ik inderdaad later zaaien. Ik volgde de instructies van het zakje. Maar vreemd genoeg is er nu nog steeds een zaailing van de courgettes aan het ontkiemen, doet er heel lang over.

 

//update// heb de grootste courgette op proef buiten gezet. Die was zo een keer zo groot als zijn broertjes en zusjes.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ruimtegebrek, dus gaat ze buiten zetten. Daarbij neem ik aan dat je ze snachts ook buiten laat, immers; anders blijft toch gewoon je ruimtegebrek bestaan? Maar dat doe je dus niet, want je haalt ze smiddags weer binnen....

Sorry, ik vind het een beetje moeilijk doen (en bovendien een hoop werk ).

Die paar uurtjes buiten zullen niet zoveel verschil maken, denk ik zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

 

MIJN ruimtegebrek is omdat ik in een verhuizing zit en al die planten gruwelijk in de weg staan met al dat gesleep hier in huis, dan gaan ze lekker naar het balkon, frisse neus halen en einde middag als ik weer klaar ben met mijn gesleep en bij daling van temperatuur weer naar binnen.. Bij Ken kan het ook zo'n soort ruimtegebrek zijn dus ondanks het extra werk WEL handig om te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...