Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

citroenmelisse wilt maar niet


T&M

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, heb al 2 X citroenmelisse gezaaid gehad maar het wil maar niet uitkomen, met alle andere groenten, fruit en kruiden heb ik tamelijk succes maar de citroenmelisse wil niet, geen enkel kiempje. Staat bij continu 17 graden onder tl lampen waar de rest het trouwens goed doet. Iemand tips? misschien de deno methode toepassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is de gemakkelijkste manier natuurlijk. Maar vind net het leuke aan deze hobby het kweken van zaad af. Dus moet mij lukken met zaaien, krijg ik het meeste voldoening van. Dar is mijn gevoel daar van he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer zo plantje maar eens goed gezond te houden .das best moeilijk ...

als ik kan kiezen tussen plantje of zaad kies ik als eerste het plantje .ik ben wat makelijker .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is de gemakkelijkste manier natuurlijk. Maar vind net het leuke aan deze hobby het kweken van zaad af. Dus moet mij lukken met zaaien, krijg ik het meeste voldoening van. Dar is mijn gevoel daar van he.

 

Tuurlijk, je moet doen zoals je het zelf het beste acht. Ik zelf ben niet zo goed in het zaaien van kruiden. Al vaak mislukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kruiden zijn idd niet allemaal even gemakkelijk. Ik wete niet of dat zou kunnen kloppen, maar het kan natuurlijk zijn dat zaden van kruiden niet 'gemaakt' zijn om vele kiemkracht te hebben. Zeker als je kijkt dat ook in de meest voordelige omstandigheden ook vaak kiemproblemen zijn. Er zijn bvb tientallen mensen die zonder resultaat rozemarijn proberen via zaad. Citroenmelisse is mij ook nog nooit gelukt

 

Geen gouden tip dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citroenmelisse zaait zich overal uit - dat kan ook makkelijk als een plant duizenden zaden aanmaakt - daar hoeven er maar 10 van op te komen. Of je het ook doelbewust kan zaaien? Geen idee - misschien moet je er de juiste grond voor hebben, de juiste omstandigheden, misschien stratificeren. Kan je niet van iemand een zaailing krijgen? De meeste mensen hebben er meer dan genoeg.

 

En misschien is je pakje zaad gewoon niet goed. Ik heb ook tot 2 keer toe proberen bieslook te zaaien (uit een nieuw pakje) en niets kwam ooit op. Ander zaadpakje en komt prima op.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar citroenmelisse gewoon in de tuin gezaaid en die is goed opgekomen. Als ik het me goed herinner, duurde het wel héél erg lang. En kwam er later een soort schimmel in. Maar goed, hij ontkiemde dus wel! Misschien duurt het gewoon langer?

 

Zo heb ik nog geen succes gehad met de Chinese Bieslook. Daar kwam ook niks van op, niet binnen, niet buiten, noppes, nada...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...