Nynkef Geplaatst: 16 augustus 2014 Geplaatst: 16 augustus 2014 De worst was super lekker !!! Ik zag nog speklapjes in de vriezer, ga ze maandag eten Quote
Gemma Geplaatst: 17 augustus 2014 Geplaatst: 17 augustus 2014 Het vlees is super lekker. Veel lekkerder dan uit de supermarkt. En de dieren hebben een veel beter leven gehad dan de meeste dieren die in de supermarkt belanden.We genieten er nog steeds van! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Jorieke123 Geplaatst: 19 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2014 Vrijdag 29 augustus maken wij een ritje naar het zuiden. Vanaf Zelhem zo ongeveer recht naar beneden, met eerst een kleine knik naar Arnhem. Dan dus naar Nijmegen, Venlo, Roermond, Geleen en bij Eijsden het land uit. En dan ook nog een aantal Belgische steden/dorpenMocht er iemand vlees willen kopen, die op die route woont, dan kunnen we dat die vrijdagochtend dus heel luxe langs komen brengen. Ik hoor wel of er interesse is Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 26 augustus 2014 Geplaatst: 26 augustus 2014 Een aanrader...Afgelopen weekend 5 kilo vlees opgehaald bij Jorieke en Joep.Het vlees zag er super netjes verpakt in kleine handzame porties uit.Inmiddels hebben wij vandaag de eerste pakje bereid: een portie hamlapjes.En ik moet zeggen het was echt lekker, super mals en vol van smaak.Ik zou zeggen..... doen!!! Quote https://www.deblijehoeve.nl/
appelvrouw Geplaatst: 27 augustus 2014 Geplaatst: 27 augustus 2014 Mijn buren bedanken je voor `le prix des amis´ en willen graag 8 kilo zonder lever-hart-nier of paté. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 27 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2014 Haha top Nasuada, Gemma en Nynke, voor de recensies Mooi Appelvrouw, ik maak er een mooi pakket van! We hebben een mooi koelkastje waarin alles ijskoud blijft onderweg. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 27 augustus 2014 Geplaatst: 27 augustus 2014 Mijn andere buren willen graag 4 kilo. Hetzelfde pakket zonder orgaanvlees/paté.Vanmiddag heb ik vergadering..zal ik nog verder promoten? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
-sanne Geplaatst: 27 augustus 2014 Geplaatst: 27 augustus 2014 Jammer zeg!!! Breda is een beetje uit de richting.. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 september 2014 Auteur Geplaatst: 2 september 2014 We zijn dus met een koelkast achterin de auto (Caddy) naar Frankrijk gereden. Daar een flinke hoeveelheid vlees verkocht via Appelvrouw! Ze vroegen zich wel af wat die woorden op de zakjes met vlees ('karbonade', 'gehakt', etc.) toch betekenen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 2 september 2014 Geplaatst: 2 september 2014 Ja ze komen al langs met een lijstje. Karbonade kennen ze wel maar is vaak iets anders hier ( stoofschotel uit de Midi) en noemen ze alleen kotelet. Hamlap vinden ze een heel raar woord Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 4 september 2014 Auteur Geplaatst: 4 september 2014 Op de avond van vrijdag 19 september reist mijn zus'je' (die komt helpen met het verwerken van het vlees van een varken dat begin die week naar de slager gaat) met de trein weer terug naar Utrecht. Ze kan dan vlees meenemen voor de liefhebber Mochten er nog speciale wensen zijn qua verpakken (bijv. voor 1 persoon of 3 personen), dan kan dat ook nog. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Gisteravond twee karbonaadjes gegeten van de nieuwe voorraad die Jorieke en Joep hebben gebracht. Goh, hoe zal ik de smaak omschrijven..het vlees smolt op de tong ( was ook perfect gebakken hè ) en die smaak Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 16 september 2014 Auteur Geplaatst: 16 september 2014 Perfect bakken gaat natuurlijk extra goed met onze heerlijke karbonades Mijn zusje heeft al een aantal klanten in Utrecht komende vrijdagavond. Vrijdag overdag maken we de bestellingen klaar en na het avondeten sturen we haar op pad Er kunnen eventueel nog wat klanten bij, dus woon je in (de buurt van) Utrecht en wil je graag wat vlees kopen, dan komt ze het brengen! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nynkef Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Als ik de volgende keer naar mijn vriendin in Hengelo ga, wil ik graag wat vlees bestellen, als je dan tenminste nog wat in de vriezer hebt Quote
Jorieke123 Geplaatst: 13 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2014 Ergens in november gaan er 2 varkens naar de slager. 1 voor de standaard pakketten met heerlijke karbonade, speklappen, gehakt, worst, hamlappen, etc. etc. En 1 voor de grotere stukken, zoals een achterpoot/bil voor ham, buikspek om te roken, etc. Mocht er interesse zijn voor een groter stuk vlees, om zelf wat mee te maken/drogen/zouten/roosteren, dan kan je dat vanaf nu doorgeven. Denk dan ook bijvoorbeeld aan een voorpoot/schouder voor gekookte ham, of dat stuk vlees waar de haas door loopt, om Engelse bacon te maken: engelse-bacon-gemaakt-t8435.html? (heb er geen naam voor ) Of een mooi stuk schouder om langzaam te roosteren in de oven. Of ehm... een kop? Om kopkaas van te maken De mogelijkheden zijn eindeloos. Het vlees is dan af te halen in een (nog nader te bepalen) weekend, en we willen tegen die tijd ook weer vlees versturen. Uiteraard verpakken we alles dan zeer goed, en we zorgen dat het koud blijft. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 16 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2014 Oh, het lijkt er op dat we volgende week, of die week daarop, ook al een keer gaan versturen. Dat ligt even aan het aantal bestellingen.Versturen doen we op woensdag of op donderdag, en het pakket komt de volgende dag bij je aan. Het vlees is bevroren, en blijft dat ook tijdens de reis. We hebben het normale assortiment. Dus mix-pakketten met karbonades, speklappen, gehakt, braadworst, hamlappen, eventueel lever (voor de liefhebber), schnitzels, etc. Geen moeilijke zaken, daar schijnen mensen een beetje 'bang' voor te zijn. Dat we er poten en tongen en oren in stoppen ofzo Die zaken kunnen we uiteraard leveren, we hebben er wat liefhebbers voor Maar het zit niet standaard in een pakket. De prijs voor actieve Moestuinforummers is 10 euro per kilo. Daarnaast hebben we rauwe ham:gedroogde-rauwe-ham-t11788.html Voor 3 euro per 100 gram. Je kunt dan kiezen tussen zeer dunne plakjes, een aantal dikkere plakken, of reepjes/blokjes om te bakken. Gerookt kinnebakspek:gezouten-en-gedroogde-buikspek-t6812.html Ik heb er grote stukken van gesneden, van zo'n 250 gram tot en met zo'n 400 gram. Geef maar aan hoeveel gram je wilt, dan zoek ik een stuk wat er dichtbij komt. De prijs is 14 euro per kilo. De verzendkosten van dit alles: 6 euro. Voor die prijs kan ik tot 30 kilo versturen, dus het wordt niet duurder als je meer besteld en/of samen doet met iemand uit je buurt. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 5 november 2014 Auteur Geplaatst: 5 november 2014 In week 47 gaat er een mooi (qua vlees/vet ) varken naar de slager. We snijden daar vooral grotere stukken van, zoals hele achterpoten/billen, stukken buikspek, etc. Om nog weer te drogen, roken, zouten, etc. Mochten er mensen zijn die interesse hebben in een mooi stuk, dan kunnen ze dat doorgeven. Vanaf 20 à 21 november kan het dan worden opgehaald. Ik ga zelf nog weer wat verschillende salami-recepten uitproberen, en in ieder geval 1 ham zouten om daarna te drogen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 7 november 2014 Auteur Geplaatst: 7 november 2014 Al het buikspek is alweer gereserveerd Populair stukje varken.... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nynkef Geplaatst: 8 november 2014 Geplaatst: 8 november 2014 dat komt vast door de kookprogramma's op tv, ik heb er een tijdje geleden een aantal keer buikspek gezien ! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 november 2014 Auteur Geplaatst: 9 november 2014 Dat zal het dan zijn Nynke. Gelukkig zijn er ook wat mensen die de andere stukken van het dier ook willen hebben, voor bijvoorbeeld een (achter-, of schouder-)ham of het maken van worsten. Zou leuk zijn als ze het maken van kopkaas ook eens 'in' gaan maken Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 9 november 2014 Geplaatst: 9 november 2014 En Balkebrij !!! Dat wil ik dan wel bij je bestellen... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 november 2014 Auteur Geplaatst: 9 november 2014 Tja, het is erg maar daar vind ik zelf dus weinig tot niets aan. Dus dat is dan moeilijk maken. Qua proeven en weten of het eetbaar is Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 28 november 2014 Auteur Geplaatst: 28 november 2014 Volgende week gaat het laatste varken-van-dit-jaar naar de slager. En er zijn nog wat mooie stukken te reserveren! Een prachtige ham bijvoorbeeld, zoals op deze foto's. Het exemplaar op de foto weegt 12,4 kilo, gewogen zonder pootje (die ging in de snert ) We kunnen hem ook kleiner snijden, als ie anders bijvoorbeeld niet in je oven past Mooi stuk vlees om te roosteren/bakken voor kerst! Of juist om te zouten, en daarna een klein jaar ergens op te hangen. Voor rauwe ham. Dan is er nog een mooie lever te verdelen, een ribstuk (zelf aan te geven hoeveel ribben dat stuk mag meten), een kop, pootjes, en mooi dik rugspek. En natuurlijk een tong, een hart, en dat soort zaken. Als je met kerst eens wat anders wilt serveren, zeg maar Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 30 november 2014 Geplaatst: 30 november 2014 Hi Jorieke, Ik hou mij aanbevolen voor een lekker groot stuk vlezige ribben aan een stuk.Ik zal even opmeten hoe lang mijn ovenschaal is zodat ik hem ook in een keer in de oven kan doen.Daar kom ik op terug:-) Gr Nasuada Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 30 november 2014 Auteur Geplaatst: 30 november 2014 Top, ik zit net een beetje in te plannen hoe en wat, dus ik hoor het wel Morgenochtend brengen we ze weg. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.