Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welk fruit in de verwarmde kas


marianne p

Aanbevolen berichten

bij ons in almere kun je moestuinieren in een kas. en dan bedoel ik een moestuin in een tuinderskas.

daar kan dus zomer en winter getuinierd worden. nu vragen wij ons af welk fruit kun je planten waar doorlopend fruit vanaf komt. dus het hele jaar door..

 

wie weet het

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben druifkes staan in de serre. Maar in een grote tuinderserre zie ik nu toch ook niet onmiddellijk een laagstam zetten of bramen. Weet niet of dit veel succes zou hebben ? Wie weet ? aardbeien, meloenen, watermeloen..... iets van die type

Ist vandage ni tis vo morge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaarrond oogsten? Dat lijkt me niet mogelijk van 1 struik of boom.

De meeste fruitsoorten die hebben een koudteperiode nodig om te kunnen "timen" wanneer ze fruit moeten dragen. Als je jaarrond fruit wilt oogsten moet je gaan kijken naar echte "exoten", en dat is vaak jammer genoeg niet zo'n suc6 (hoewel het wel leuk is om te proberen!).

 

Pogingen van mijn kant zijn idd ook druiven en vijgenbomen, maar ook deze hebben een koudteperiode nodig (de druif zeker, als een vijg het niet nodig heeft dan staan jullie vrij om me te verbeteren!)

 

Ik heb een vriend in Suriname, en er is maar weinig wat daar goed gaat, aangezien de planten de winter missen. Kiwi gaat volgens mij bij hem ook goed. En citrusvruchten natuurlijk.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedemorgen,

 

kijk dat zijn antwoorden daar heb ik wat aan.. thx

 

ik wist wel dat appels enzo eerst bloeien en dan half jaar later de appeltjes. we vroegen ons af of er dus fruit was wat zoals aardbeien die "doorlopend'" vruchten geven.

 

we gaan ook (nog) niet tuinieren in de kas want dat kan bruintje nu even niet trekken en met zn 2 en eet je het er ook niet uit. het zou puur hobby zijn en ik ben getrouwd met een kok, dus eten en koken uit eigen tuin... tsja dat is het summum he

dus blijft het wel moestuinieren achter in de tuin. zodra er weer banen in zicht zijn gaan we er wel aan beginnen. lijkt ons geweldig om het hele jaaruit eigen tuin te eten. vooral om van alles uit te proberen

die vijgenboom ga ik denk ik wel i de achtertuin proberen.

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zijn we het toch eens Frank

Ik zeg niet dat we het niet eens zijn, ik wou jou antwoord nog even iets aanvullen

 

@mariane, het grappige is dus dat aardbeien een voorbeeld is van iets wat ze niet in de tropen kunnen telen. Die hebben elke jaar een periode nodig van wat koudere temperaturen.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...