Jeroen81 Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Hallo mensen, Wat een geweldig forum hier en zoooo veel bruikbare tips!!! Geweldig Toch een vraag: ik heb zelf dit jaar voor het eerst een moestuin en thuis al druk aant zaaien in kasjes. Waaronder ook bloem- rode- en spruitkool. Mijn vraag is dan ook als ze straks de tuin in gaan moet ik dan iets rond om het steeltje leggen om de koolvlieg te voorkomen???? Zo ja iemand tips wat er omheen te leggen?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kleineke Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 je kan een koolkraag maken. uit zwaardere/steviger plastiek snij je 15x15 vierkant. In het midden maak je een kruis en zo leg je het om de kool heen. Dat zou moeten helpen.Ik heb hier een stuk rubber liggen waar ik die koolkragen uit ga maken Quote http://ingesmoestuin.blogspot.be/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 wij maken m van dakleer, zit een klein beetje bitumen in, ik denk dat dat afschrikwekkend werkt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilmer Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Ik heb net nieuwe automatten gekocht en denk erover de oude hiervoor te gebruiken. Zou dat werken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-sanne Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Wij maken koolkragen ook van dakbedekking, wordt gloeiend heet in de zon. Denk dat de eitjes die erop vallen dat nooit overleven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drahreg 48 Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 hallo, ik maak de koolvoet bescherming van oud vijverplastic 1,5 mm dik werkt prima, gr Gerhard Quote breur van Hendrik Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Kijk ook eens hier: bodemleven-en-bemesting-t8062.html koolkragen-maken-t1224.html En gebruik de zoekfunctie voor nog meer info! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts