Helly Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 En na t afknippen kan t ook nog weer een keer terug groeien. Heb je er 2x zoveel aan Zorg wel dat het hart van de plant intact blijft bij het knippen. Good things come in small packages
Skoebidoe Geplaatst: 3 april 2011 Auteur Geplaatst: 3 april 2011 Spinazie komt eindelijk boven piepen! Het heeft een tijdje geduurd maar ik vermoed dat de droogte daar voor iets tussen zat....
Helly Geplaatst: 3 april 2011 Geplaatst: 3 april 2011 Hier gaat alles ook véél sneller als het al 1x heeft geregend. Good things come in small packages
Skoebidoe Geplaatst: 4 april 2011 Auteur Geplaatst: 4 april 2011 Vandaag mijn uitjes nog geplant. Door omstandigheden heb ik ze niet eerder kunnen planten. Had ze al 14 dagen in de garage liggen in een kartonnen doos.Ze zijn van het type STURON. Ik hoop dat ik niet te laat ben met het in de grond stoppen van de ajuinen. Ik heb ze om de 10 cm geplant in de rij. Tussen de rijden heb ik 30 cm aangehouden.Ik vraag me af of ik ze vroeger kan oogsten en dan als pijpajuin in de sla verwerken?Verder heb ik vandaag nog 3 rijtjes rode biet geplant (Egyptische platronde). Tussen de rode bietjes heb ik nog 2 rijen wortels gezaaid (Amsterdamse Bak).Heb op het einde alles goed gegoten... de grond is vrij droog.
Jorg Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Ik hoop dat ik niet te laat ben met het in de grond stoppen van de ajuinen. Ik heb ze om de 10 cm geplant in de rij. Tussen de rijden heb ik 30 cm aangehouden.Ik vraag me af of ik ze vroeger kan oogsten en dan als pijpajuin in de sla verwerken?Het loof van uien is eetbaar dus dat kan.
Skoebidoe Geplaatst: 8 april 2011 Auteur Geplaatst: 8 april 2011 Gisteren was ik in de namiddag even vrij en ik kon me niet inhouden om toch even in de aarde te wroeten. Ben naar een tuincentrum gereden en heb er wat kruiden aangeschaft.Platte peterselieGekrulde peterselieRozemarijnTijmOregano Verder heb ik een 12-tal slaplantjes uitgeplant. Tussen de slaplantjes heb ik radijzen gezaaid.Voorlopig staat enkel de spinazie erdoor. Ik heb deze avond flink gegoten want het is toch droog weer.Heb vandaag ook ontdekt dat er regelmatig een kat een pakketje komt afleveren in de tuin. Ik had net de grond mooi effen gelegd en nu komt dat beest het allemaal omwoelen
rombo319 Geplaatst: 8 april 2011 Geplaatst: 8 april 2011 Tsja, dan zit er eigenlijk niks anders op dan: groets,arrie
Skoebidoe Geplaatst: 9 april 2011 Auteur Geplaatst: 9 april 2011 Tsja, dan zit er eigenlijk niks anders op dan: groets,arrie
Skoebidoe Geplaatst: 17 april 2011 Auteur Geplaatst: 17 april 2011 Mijn eerste foto's van mijn mini-mini moestuintje. Anderen zetten bloemen in hun border. Ik zet er groenten in Achteraan op de foto staat er bieslook, tijm, rozemarijnVerder nog orgenano, gekrulde peterselie en platte peterselie.Enkele slaplantjes met daartussen radijzen Links een fruitstruikje dat er vorig jaar al stond. Ik weet echter niet meer wat het precies is. Zal het wel zien als er vruchten aan komen.Mijn spinazie staat er ondertussen ook al mooi door.Helemaal rechts zie je de ajuinen de boven komen.De aandachtige kijker zal waarschijnlijk al gemerkt hebben dat ik vrij gul ben met gedroogde koemest
Helly Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Je border ziet er goed en heel gezond uit Good things come in small packages
hansm Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 ja dat vindt ik ook je bent goed bezig, niet teveel bemesten he overbemesten kan ook, ik zou wat betreft dosering de gebruiksaanwijzingvan het pak/zak opvolgen Players only love you when they're playing.
Skoebidoe Geplaatst: 25 april 2011 Auteur Geplaatst: 25 april 2011 Oeps... Ik dacht dat je met gedroogde koemest niet veel kon mis doen. Blijkbaar wel dus.Ik zal me een beetje moeten inhouden wat bemesting betreft.De worteltjes en rode bietjes komen ondertussen ook al boven...De ajuinen staan er ook goed door (heeft vrij lang geduurd). Zijn er mensen onder jullie die sla zaaien rechtstreeks in volle grond? Hoe lang duurt het gemiddeld vooraleer ze dan opkomt?
Skoebidoe Geplaatst: 21 mei 2011 Auteur Geplaatst: 21 mei 2011 Vandaag de spinazie geoogst en in een visschotel verwerkt...Van de sla hebben we ook al regelmatig gesmuld.De worteltjes zijn mislukt. Het loof is waarschijnlijk door slakken op gegeten. Vandaag opnieuw radijs gezaaid. Enkele weken terug sla gezaaid in volle grond. Ik had ze echter te dicht gezaaid. Heb ze vandaag uitgestoken en herplant. Onmiddellijk nadien goed water gegeven. Ik hoop dat de plantjes het halen.
Skoebidoe Geplaatst: 12 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2011 Mijn moestuinervaring is een beetje tegen gevallen dit jaar. Sla is heel vlug op geschoten. De boontjes zijn niet echt gelukt. Mijn tweede oogst radijzen was ook niet bijzonder.Spinazie, rode biet en ui zijn wél gelukt! De peterselie, rozemarijn en oregano doen het ook goed.Van de snijsla ben ik ook heel erg tevreden. Dat is iets dat heel makkelijk te telen is en het is bovendien heel erg lekker.Heb 2 kerstomatenplanten gezet in volle grond... Gisteren heb ik 2 heerlijke roodgekleurde tomaatjes kunnen plukken. Aangezien ik 2 kleine kinderen heb, viel hen de eer te beurt om te proeven !
Aanbevolen berichten