Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Skoebidoe's moestuin


Skoebidoe

Aanbevolen berichten

Vandaag naar het tuincentrum gereden en volgende zaken aangeschaft:

* 200 gram plantajuin Sturon

* 1 zakje Rode Biet Egyptische platronde

* 1 zakje tuinkers

* 1 zakje goudsbloem Calendula officinalis

* 1 zakje sla Wonder der vier jaargetijden

* 1 zakje snijsla

* 1 zakje wortelen Amsterdamse bak

 

De worteltjes en de snijsla ga ik deze week nog in volle grond zaaien. De ajuinen gaan ook deze week nog de grond in.

Met de rest ga ik wachten tot ongeveer april (tenzij er hier mensen zijn die me kunnen vertellen dat het nu wél al zou kunnen).

De tuinkers ga ik binnenshuis zaaien. Ik ga dit samen met mijn zoontje doen om hem de smaak te pakken te doen krijgen

Ben ook nog even in de Lidl binnen gesprongen en heb me daar een eenvoudige kweekbak gekocht. De bak heeft een afmeting van 99 cm breed X 31 cm hoog X 59,5 cm diep. Ik heb er 29 € voor betaald. De bak zelf bestaat uit polycarbonaat dat UV-bestendig zou zijn.

 

Wat wil ik dit jaar nog zaaien of planten? Peterselie, Rozemarijn, Oregano, Tijm, Spinazie, Courgette, boterboontjes

Vandaag ga ik het kweekbakje in elkaar steken en de grond wat lichtjes los maken. Eventueel al de uitjes planten...

Goede raad en opmerkingen zijn steeds welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar had ik bij de Lidl een paar groenteplanten gekocht... omdat ik wist dat ik ging verhuizen... paprika, courgette, tomaat, pompoen...

De courgette deed het geweldig... bleef maar bloeien, maar nooit een courgette geoogst... Toen in de wondere wereld van de courgette gedoken: die hebben mannetjes en vrouwtjes... wist ik veel... 1 losse plant heeft niet veel zin, je moet minimaal 3 planten zetten om de kans redelijk te maken op vruchtvorming... meer dan drie planten is ook bizar... want courgettes produceren enorm...

Ik ben inmiddels ook aangelopen tegen de "Parthenon"courgette, geen idee of het een hybride is of niet, maar die doet aan vruchtzetting zonder bevruchting... Theoretisch kan je daar dus 1 plant van neerzetten. Maar wordt wel een meter hoog...

(Ik ga hem proberen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen mijn namiddag verprutst aan het in elkaar zetten van de kweekbak uit de Lidl.

Ik kan maar 1 goede raad geven: koop het niet! Het is werkelijk rommel en ik heb me er gewoon laten aan vangen.

De voor- en achterwand staan er maar ik weet niet hoe de afdekplaat erbovenop moet komen. Ofwel doe ik iets verkeerd.

Ben aan het overwegen om zelf een kweekbak in elkaar te knutselen.

Mochten er hier mensen op het forum een handleiding hebben voor het zelf vervaardigen van een kweekbak, mogen ze het me gerust mailen of laten weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kweekbak%20koude%20kas%20kopen.jpgIs het zo`n kasje?Als het zo`n is kan ik je helpen.

 

Ja, zo eentje is het... Ik zit blijkbaar met het probleem om die bovenste platen te bevestigen. Ik zou ze er volgens de handleiding moeten in schuiven maar ik zie niet goed hoe...

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen de bak terug gebracht naar de Lidl. Ze hebben mijn centen terug gegeven.

Ik moest het wel in de originele verpakking afleveren en het kasticket kunnen voorleggen.

Ook dit was geen probleem.

Ben erover aan het nadenken om zelf een bak in elkaar te knutselen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lidl? Zijn die nu te krijgen bij de lidl?! wat was de prijs??

Ik vermoed dat het vorige week was maar men had er deze week nog in de Lidl in mijn buurt.

Kostprijs was 30 €

Ik zou het je toch niet echt aanraden want het was imo maar brol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik heel weinig plaats heb, zal ik de spinazie niet laten volgroeien maar heel jong plukken. Impliceert dat ook dat ik de afstand tussen de rijen kan verminderen. Nu heb ik 25 cm tussenafstand. Kan ik om ruimte optimaal te gebruiken dichter zaaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...