Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kunnen gedroogde wortels van planten nog ontkiemen?


Rebel

Aanbevolen berichten

Ik had daar nou juist vanmorgen een heel gesprek en een twist over met een mede tuinier bij mij op het complex. Bij het wieden van het zevenblad, de uitgetrokken wortels op het pad gelegd in de zon. De buurvrouw vroeg me of ik die wortels wel in een vuilniszak wilde doen. Expres zei ik natuurlijk dat ze op de composthoop gingen ( ze gaan in de sloot overigens ). Ze sprong welhaast uit haar vel. Haha.

Ik zei haar dat ik het eerst liet verdrogen de dag, op het pad, en dan vanmiddag weghaal. Ze had een heel verhaal, dat dat zo écht niet werkte met zevenblad.

 

Maar ik neem dat risico ook niet. Het gaat de sloot in ( en het zinkt en verdrinkt )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedroogde wortels lopen echt niet meer uit. Ik heb ook hele discussies gehad met medetuinierders die mij bezweerden dat ik ze niet op de composthoop mocht gooien. Dat doe ik gewoon met zevenblad, haagwinde en kweekgras. Als je op zeker wilt gaan laat je het een paar weken opdrogen in een emmer oid waar geen regen in kan vallen. Daarna kan je het gerust op de composthoop gooien. Bij mij gaat alle wortelonkruiden op die manier dood. Als de medetuinders gelijk zouden hebben, zou ik mijn hele tuin nu vol moeten hebben met wortelonkruiden. Het tegendeel is waar. De drie genoemde plantn komen bij mij alleen nog aan de randen van mijn perceel voor. Verder dan een halve meter komen ze niet. Alleen maar cadeautjes van buurtuinen en van gemeentegrond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...