Geplaatst: 19 mei 201312 j Op 25 mei is er een protest tegen Monsanto in meer dan 250 steden in de wereld! Zie onderstaand artikel: http://www.ahealthylife.nl/wereldwijd-protest-tegen-monsanto-op-25-mei-doe-ook-mee/ Er staat meer Monsanto-gerelateerd op die website die de moeite van het kijken waard is. Die zieke geesten moeten gestopt worden! We moorden onszelf uit als Monsanto zijn gang mag blijven gaan!
Geplaatst: 20 mei 201312 j Confettikanon stopt experiment gentechmaïs van Monsanto Actievoerders zaaiden met een confettikanon een biologisch bloemenmengsel in een proefveld met gentechmaïs van Monsanto in Lelystad. Greenpeace maakte de proef onmogelijk doordat de bloemen sneller groeien dan de gentechmaïsplanten. Lees hier meer: http://www.greenpeace.nl/news/confetti-kanon-stopt-experimen/?accept=c893fda0286b4f02ae71781025df594f Als monsanto 'alvast' kan testen, kunnen wij er alvast even een stokje ervoor steken mooi bericht dit. Iid, mooie actie, ook al is Greenpeace niet altijd even netjes in zijn acties, dit is een goede. Want als ze nu mogen testen, wat gaat er dan gebeuren als die mais gaat groeien? De zaden, pollen enz verspreiden zich naar andere velden, komen daar ineens GMO maisplanten op, worden die boeren meteen beboet omdat ze zonder contract GMO mais verbouwen en wie weet zitten ze er dan ook wel gelijk aan vast. Zo doen ze dat in Amerika ook. Een boer meldde netjes dat er een aantal GMO koolzaadplantjes rond electriciteispalen stonden, want ze verdwenen niet met zijn round-up die hij daar altijd spoot om de palten vrij te houden. Kreeg gelijk een rechtszaak met flinke boete opgelegd, hij was nog net niet failliet. Ik geloof dat die ook nog net onder een contract uitkwam dat ie aan die GMO zaden vastzat, maar dat weet ik helaas niet meer, is al lang geleden dat ik die docu zag.
Geplaatst: 20 mei 201312 j Dan ben ik maar strafbaar, heb ik eindelijk een hobby... Ga deze echt niet opgeven. Dit kunnen ze er ook niet doordrukken, denk ik. Dit is ook zo leerzaam voor de kinderen. Less is more
Geplaatst: 22 mei 201312 j Wij doen ook mee in de March Against Monsanto.Wie nog meer? Er komen heel wat mensen op af. Je kunt naar Amsterdam, Den Haag of Wageningen. Wij gaan naar Amsterdam en nemen de kids mee.Overal ter wereld houden ze dit soort demonstraties. Good things come in small packages
Geplaatst: 22 mei 201312 j Ben helaas verhinderd, heb andere dingen staan. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.
Geplaatst: 22 mei 201312 j Ik kan helaas niet. Anders waarschijnlijk wel gedaan. Maar ik ga gewoon door met iedereen bestoken met Monsanto nieuws, mijn bijdrage. Ik kan er met mijn pet niet bij dat dit bedrijf zo ongelofelijk archetypisch de Slechterik is.... meestal zie je naast negatieve aspecten ook altijd nog wel positieve aspecten, maar echt... bij Monsanto zie ik geen positieve dingen. Zelfs oogst vergroting is een wassen neus, want na een jaar of drie, vier lopen de oogsten ook terug als er via hun systeem gewerkt wordt. De Natuur is geduldig en grillig.... na een korte periode van Monsanto-succes... komen er onkruiden die zich resistent ontwikkelen, idem dito met insecten. Complete verstoring van het evenwicht. In Latijns Amerika veel onschuldige slachtoffers van het per vliegtuig besproeien van de velden.... ach, dat er hier en daar een woonwijk geraakt wordt... who cares.... aan de buitenranden heb je toch alleen maar arme mensen in krottenwijken... die tellen niet mee, en kunnen toch geen advocaat betalen... Golven van zelfmoorden onder de boeren India, die geen uitweg meer zien, door de schulden die gemaakt zijn om GMO zaad te kopen, en toch tegenvallende oogsten. Valt niet meer terug te verdienen. Laatst zag ik een niet-Westerse docu over misvormde kinderen die nog steeds in Vietnam geboren worden, gruwelijke beelden (!) van misvormingen, en dat zijn kinderen van de kinderen van.... Slachtoffers van Agent Orange besproeiingen. [Voor degenen die even niet weten waar het over gaat: Monsanto leverde het gif Agent Orange, een herbicide, aan het leger van de VS om massaal bossen te ontbladeren in de Vietnam oorlog, zodat hun potentiële vijanden geen bescherming meer konden vinden in de dichtbebladerde bossen en wouden] In Afrika krijgen landen de keus: of GMO zaad, of totaal geen ontwikkelingshulp... echt, zo scherp is het een aantal jaar geleden gespeeld. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 25 mei 201312 j Net iets leuker het is al oud maar het is weer naar boven gehaald : http://www.visionair.nl/politiek-en-maatschappij/nederland/planten-en-zadenbank-van-en-voor-alle-nederlanders/ Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 29 mei 201312 j Kamer: Europa mag moestuinders en duurzame landbouw niet hinderen Partij voor de Dieren voor vrije handel in zaden28-05-2013Duurzame landbouw mag niet gehinderd worden door de eisen die de Europese Unie stelt aan de registratie van plantenrassen. Vandaag steunde de Tweede Kamer unaniem een motie van de Partij voor de Dieren die de regering hiertoe oproept. De Europese Commissie heeft een voorstel gedaan waarin de regels over de productie van en handel in zaden worden veranderd. Daarin worden strenge eisen gesteld aan de zaden die gebruikt mogen worden in de landbouw. Alle plantenrassen moeten volgens dit voorstel geregistreerd worden, en registratie kost veel geld. Het Europese voorstel heeft voor veel onrust gezorgd bij stadslandbouwers, moestuinders en bij biologische boeren en veredelaars. Zij vreesden dat zij alleen nog geregistreerde zaden mochten gebruiken, en dat het ruilen van zaden niet meer zou zijn toegestaan. In het definitieve voorstel bleek dat particulieren niet onder de nieuwe regels zouden vallen. Ook kleine zaadveredelaars en traditionele zaadrassen zouden niet aan alle nieuwe registratievoorschriften te hoeven voldoen. De Partij voor de Dieren vindt toch dat de registratievoorschriften in het voorstel te streng zijn, en dat zij een belemmering zouden kunnen vormen voor het behoud van de agrobiodiversiteit en voor duurzame en biologische landbouw. Daarom heeft de partij een motie ingediend waarin zij de regering oproept om in de onderhandelingen over het voorstel van de Europese Commissie de belangen van kleine veredelaars, de biologische landbouw en de agrobiodiversiteit voorop te stellen en deze belangen te beschermen. De PvdD wil dat de registratievoorschriften voor oude en traditionele rassen geen belemmering vormen voor de instandhouding van deze rassen, en dat naast de ruilhandel tussen niet professionele gebruikers van zaden ook de vrije ruilhandel tussen boeren uitgezonderd wordt van de strenge registratievoorschriften. Bovendien moet de regering zelf het recht houden om af te wijken van de Europese regels om een duurzame landbouw te bevorderen, de monopolisering van onze voedselvoorziening tegen te gaan en de agrobiodiversiteit te bevorderen. Alle partijen in de Kamer hebben de motie gesteund. Staatssecretaris Dijksma zal de eisen van de motie nu meenemen in de onderhandelingen in Brussel over het voorstel. De nieuwe regels zullen naar verwachting in 2016 ingaan. Van Kooten en De Bie waarschuwden in 1980 al voor overheidsbemoeienis in volkstuinen in een weergaloze dialoog tussen volkstuinder Foppen en belastinginspecteur Hanekroot.
Geplaatst: 29 mei 201312 j Van Kooten en De Bie waarschuwden in 1980 al voor overheidsbemoeienis in volkstuinen in een weergaloze dialoog tussen volkstuinder Foppen en belastinginspecteur Hanekroot.Ik was je voor In ieder geval wordt de motie meegenomen Less is more
Geplaatst: 29 mei 201312 j Dan was M.A.M. niet voor niets. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 29 mei 201312 j Van Kooten en De Bie waarschuwden in 1980 al voor overheidsbemoeienis in volkstuinen in een weergaloze dialoog tussen volkstuinder Foppen en belastinginspecteur Hanekroot.Ik was je voor In ieder geval wordt de motie meegenomen Ging meer om de motie die aangenomen is
Geplaatst: 29 mei 201312 j Wat erger ik me aan sommige manieren van Marketing! Zoals deze actie van Monsanto.. http://www.monsanto.com/whoweare/Pages/invest-an-acre.aspx#.UaYn99ghN_M Het imago versterken ze, vooral bij een doelgroep welk makkelijk te beïnvloeden is. Tenslotte zijn de mensen die een voedselpakket nodig hebben min of meer afhankelijk van dit soort initiatieven. Monsanto probeert uit te stralen: Kijk ons eens goed zijn, wij lossen pas écht problemen op! Samen kunnen we het!Monsanto's plan er achter: Imago verbeteren, breder draagvlak voor hun bedrijf creëren. Wat dat betreft misbruiken ze dan juist de situatie waarin mensen voedsel te kort hebben. Geld zou anders in een marketing campagne gaan.. Nu gaat het in donaties. Zelfde effect, wellicht nog een beter effect. Enigste positieve aan deze actie van ze: wellicht betekent het dat ze zich zorgen beginnen te maken om hun imago en beginnen ze met dit soort acties voordat het te laat is. Hopelijk is het al te laat. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 29 mei 201312 j Doordat de burger veel meer macht heeft dan we vaak denken kunnen die grote bedrijven niet meer zo groot blijven alsook dat ze hun bedrijf zullen moeten gaan aanpassen zeg maar in wat de burger wel wil. Als ze dan op deze manier hun imago een beetje kunnen opkrikken zijn ze daar hardstikke blij natuurlijk, dat doen alle bedrijven die in een kwaad daglicht komen te staan, alleen trappen wij er niet meer in
Geplaatst: 29 mei 201312 j @ Dennislp hahahahaha . Nee hun imago zal echt geen zorg zijn, immers slechte reclame is ook reclame.Zelf denk ik dat ze kwaaier zijn op de Party voor de dieren i.v.m. de motie van 27 mei j.l. en het gaan verbieden van het bijengif rommel.Dus nu nog even de biologische gewasbeschermingsmiddelen als zand en lijnzaadolie veiligstellen en we zijn voorlopig weer heel B(l)ij. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 30 mei 201312 j Ik weet niet of het hier of in het Monsanto topic hoor of een hele nieuwe moet zijn, maar ik las net dit op Earth Matters: http://www.earth-matters.nl/7/7711/duurzaam-20/teken-voor-een-gentechvrij-amsterdam-en-geef-duurzame-landbouw-de-ruimte Heb getekend ook al woon ik niet in Amsterdam, jullie ook?
Geplaatst: 28 juni 201312 j Triest. Ik had al eens eerder reportages gezien. Vrijdag héél vroeg aftekenen, dat ze nog een dagvergoeding van 300 euro krijgen, en als de wiedeweerga naar huis, zonder werk te doen. Zielige, trieste types die europarlementariërs, graaien en snaaien.... en zich boven wet en mens verheven voelen, want anders gingen ze eens als keien aan het werk om eens beleid te maken, en Europa te helpen... welnee... Tis toch godsgruwelijk.... iedereen rent weg op zijn dure schoenen, terwijl er nog debatten over Mensenrechten op het programma staan, wat is er gvd nou belangrijk in het leven? http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 13 september 201411 j het is voor mij ook godsgruwelijk maar ik kan gelukkig door het godsgruwelijke het wonderbaarlijke zien, godzijdank, dat moet je ook maar kunnen bedoel, er is geen alternatief
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.