kromkommer Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Hallo, ik heb een problemeke, ik had verleden week erwtjes gezaaid, netjes voorgeweekt en helemaal afgedekt met vogelgaas tegen de duiven en andere vogels.Wat blijkt? Op een rij van 4m staan er 6 erwten boven en verder in de rij geen erwt te bespeuren, ook geen ongekiemde. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Hoeft bij jou niet zo te zijn, maar ik laat de peulen voortrekken tot echt plantje. Bij mij verdwijnen ze anders ook en wel door de muizen. Overigens niet mijn eigen ervaring , maar dat doen alle tuiniers bij mij op het complex, die hebben daar al langer getuint. Ik mocht ze absoluut niet zo leggen. ( en wie ben ik dan om dat tóch te doen he ? ) Zou dus een optie kúnnen zijn ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eelzuhtjuh Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 In februari (kan ook maart geweest zijn) dacht ik erwten voor te zaaien in mijn kas.3 dagen laten zaten in de tray allemaal kuiltjes: muizen.Ik heb ze daarom binnen voor gezaaid en later buiten uitgeplant Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Ik heb ze wel gelijk buiten in de grond gelegd en zijn allemaal netjes op gekomen en staan nu een cm 5 hoog. Wat ik wel heb,is een vlinder die rond draait werkt op zonne energie of batterij,ik heb het van iemand op het forum gehad, weet alleen niet waar ze het heeft gekocht,maar ik ben er blij mee ideaal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Is dat een 'antimuisfladderaar"...? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 ha ha weet ik niet,maar ze staan er nog wel.ja en muizen ik heb er weleens 1 zien lopen,maar geloof niet dat ik daar echt last van heb,, maar klop het nu gelijk af Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berry Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Ik heb ze wel gelijk buiten in de grond gelegd en zijn allemaal netjes op gekomen en staan nu een cm 5 hoog. Wat ik wel heb,is een vlinder die rond draait werkt op zonne energie of batterij,ik heb het van iemand op het forum gehad, weet alleen niet waar ze het heeft gekocht,maar ik ben er blij mee ideaal. Leuk zijn ze hè Jeanne en zeker ideaal! Ik heb ze een tijdje terug gekocht bij Expo. Veel van deze winkels sluiten en ze gingen er toen uit met flinke kortingen. Heb toen zowat een klein palletje opgekocht, haha. Ik weet niet of ze hiervoor bedoeld zijn maar in de winkel vond ik het meteen een idee voor de moestuin. Ik heb ze zien staan geloof bij Amazon, Solar Butterfly heet het. Quote http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Graag ontopic houden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Aha! Dus ik ben niet de enige die 0 opkomst hooft met de peultjes... Geen muizen, grond zet er ongeroerd uit... Toch maar eens binnen gaan proberen! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Ik had een aantal potten klaar gemaakt voor me ma die het wel leuk leek om te zien hoe dat allemaal groeit.Vooral peulvruchten Dat wilde ik gister meenemen en in elke pot stond alleen nog maar een etiket Waarschijnlijk een muis die lekker gegeten heeft terwijl mijn gehele gezaaide spullen een tafel ernaast staat en daar is "nog" niks gebeurt @ jeanne-heijmans goed idee ga ik zeker iets mee doen Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berry Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Graag ontopic houden. Sorry Jorg, zal het niet meer doen, maar eigenlijk vind ik het niet zo off-topic. Het is nl. een leuke tip om vogels weg te houden. Quote http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kromkommer Posted April 28, 2013 Author Share Posted April 28, 2013 Bedabkt voor jullie tips en ik denk dat de beste ervaring die van de muizen zal zijn in mijn geval. Vogels konden er helemaal niet bij.Bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts