Geplaatst: 10 februari 201213 j Pindakaas of slaolie .....dat ik daar niet zelf opgekomen ben . Had nog een potje in de kast met echt onmogelijk te verwijderen plak en etiket. Staat nu te weken in de pindakaas.... Hoe leg ik dit uit aan huisgenoten.... Zeg dat er een gaatje in de pot zat Heilige boontjes, ik eet ze rauw!
Geplaatst: 10 februari 201213 j Pindakaas of slaolie erop doen, in laten trekken en afwassen Dames! is dit zuinig doen met voedingsmiddelen? Krabben met een mesje totdat de vellen erbij hangen! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 februari 201213 j Nee zuinig niet, makkelijk wel en zekers beter dan wasbenzine dacht ik. Hoewel, Rantje houdt ons voor het lapje denk..... En ik probeer het nog ook. Maar ja, dan ben je weer een ervaring rijker, toch? Heeft me al vaak een blunder opgelevert en nog vaker een waardevolle gebeurtenis. dat ging dan wel niet over pindakaas, maar toch.....
Geplaatst: 10 februari 201213 j Hier gebruiken we altijd sla olie om de lijmresten te verwijderen. Just in case de pindakaas niet zou werken... Heilige boontjes, ik eet ze rauw!
Geplaatst: 10 februari 201213 j Maar dan nog zijn er lijmresten waar sla-olie denk ik ook niets aan kan doen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 11 februari 201213 j Hallo allemaal, Ik ben nog niet zo actief op het moestuinforum maar heb wel een goede re cycle tip. Wij hebben een condensdroger. Het water wat overblijft wordt niet afgevoerd via de afvoer, maar gebruik ik in het stoomstrijk station en in de luchtbevochtiger. Geen kalkaanslag aan de voet van het strijkijzer. Ik verzamel het water in een paar jerrycans, zodat ik nooit tekort heb.Zou dit gecondenseerde water ook goed voor de moesplantjes zijn? Want in de zomer heb de luchtbevochtiger niet aan, dus hou ik water over. groeten, Marlein
Geplaatst: 11 februari 201213 j Nee er zit niets in gedemineraliseerd water dus de plantjes hebben er niet zoveel aan, lijkt me wel goed voor je PH teststripjes !, accuwater, als je wateraccu's hebt ! Misschien ken je iemand met een boot met accus erin, de meeste autoaccus zijn onderhoudsvrij. People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Geplaatst: 11 februari 201213 j Hoewel, Rantje houdt ons voor het lapje denk..... En ik probeer het nog ook. Nee hoor Was bloedserieus! Maar wil wel weten of het gelukt is http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Geplaatst: 11 februari 201213 j Hallo allemaal, Ik ben nog niet zo actief op het moestuinforum maar heb wel een goede re cycle tip. Wij hebben een condensdroger. Het water wat overblijft wordt niet afgevoerd via de afvoer, maar gebruik ik in het stoomstrijk station en in de luchtbevochtiger. Geen kalkaanslag aan de voet van het strijkijzer. Ik verzamel het water in een paar jerrycans, zodat ik nooit tekort heb.Zou dit gecondenseerde water ook goed voor de moesplantjes zijn? Want in de zomer heb de luchtbevochtiger niet aan, dus hou ik water over. groeten, Marlein Ik heb ook een condensdroger maar het water bevat volgens mij altijd ook nog resten wasmiddel of was verzachter....gebruik het niet voor planten i.i.g. Wel een goede tipe voor het strijkijzer overigens
Geplaatst: 11 februari 201213 j Hoewel, Rantje houdt ons voor het lapje denk..... En ik probeer het nog ook. Nee hoor Was bloedserieus! Maar wil wel weten of het gelukt is Zet je er nog een achter ook hé , komt echt geloofwaardig over hoor. Maarrr het werkt, heeft er dus sinds gister opgezeten en het ging er vanzelf vanaf. Aan binnenkant pot kon je zien dat de pindakaas door het etiket was getrokken. Hoe kan dat nou werken? Wasbenzine ? , afwasmiddel in ieder geval wel, werkt ontvettend maar juist door olie toe te voegen weekt het ook los . Snappen nee, werken doet het wel thnx. Komt goed uit, je hebt weleens van die spullen waar ze in de winkel een sticker hebben geplakt, die je er niet afkrijgt. Met wasbenzine of zo wordt de kunsttof dan aangetast. Heb nu een agenda in gebruik waar ooit een 35% korting sticker op de voorkant zat geplakt. Keileuke agenda maar voor schandaal dankzij sticker. Niet lang meer
Geplaatst: 11 februari 201213 j Maarrr het werkt, heeft er dus sinds gister opgezeten en het ging er vanzelf vanaf. Aan binnenkant pot kon je zien dat de pindakaas door het etiket was getrokken. Hoe kan dat nou werken? Wasbenzine ? , afwasmiddel in ieder geval wel, werkt ontvettend maar juist door olie toe te voegen weekt het ook los . Snappen nee, werken doet het wel thnx. Heeeeeeeeeel lang geleden op school 'n keer iets geleerd....over aantrekkingskracht van dezelfde deeltjes op elkaar.....dus die vetzooi is zo blij andere vetzooi te zien, dat ze elkaar omarmen en spontaan je fles of potje loslaten zou t dat zijn??
Geplaatst: 12 februari 201213 j ik gebruik altijd nagellakremover om lastige stickers te verwijderen...
Geplaatst: 17 februari 201213 j Zoon trakteerde op bossche bollen bij de koffie In de verpakking passen precies 2 bloempotjes, leuk kasje .
Geplaatst: 17 februari 201213 j ja leuk is dat! Hier worden zaadbakjes ook van van alles gemaakt. Lie kwam net met een mooi bakje waar schroeven in gezeten hebben. In het melkpak zitten (op keuk-papier) de fenguyan zaadjes broederlijk zij aan zij met de peter peper..in het boterbakje de snijbietkiemtest, en de plastic zakjes over de andere twee zijn respectievelijk van het brood en de markt.. O, en de labels zijn geknipt van een kwarkbak... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 februari 201213 j O, en de labels zijn geknipt van een kwarkbak... Hmmm, toch maar eens kwark gaan eten dan Heilige boontjes, ik eet ze rauw!
Geplaatst: 18 februari 201213 j Vandaag labels gemaakt van verpakking kokosbrood... Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 18 februari 201213 j Tja, dan moet tnauta misschien ook kokosbrood gaan eten.. (heb ik best zin in trouwens) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 februari 201213 j lekker... kokosbrood. Lastig zelf kweken.... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 18 februari 201213 j lekker... kokosbrood. Lastig zelf kweken.... Ja, het tweede deel gaat wel We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 februari 201213 j Kwark kweken lijkt mij anders ook niet zo makkelijk Heilige boontjes, ik eet ze rauw!
Geplaatst: 19 februari 201213 j Kwark is een makkie! ( melk en karnemelk mengen, verwarmen tot 40 graden, tijdje laten staan..uitlekken. Piece of cake) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.