Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Re-use & recycle


Helly

Aanbevolen berichten

Het zaaien in melkpakken bevalt me wel..eerst kan je het pak dicht wegzetten..eventueel met een elastiekje erom..als de zaadjes opgekomen zijn gaan het pak met de zilveren binnenkant van de deksel voor het raam..het deksel weerkaatst nog wat licht..zo heb ik mijn eigen kweekbakjes met licht zolang ik nog geen lichtkast heb

img423357511330361081.JPGimg423430531330361421.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gesnoeide "vork" van de pruimenboom werd de basis voor het klimrek. De dwarshoutjes zijn de stokjes die je bij klimplanten krijgt. Heel handige dingen. De dwarshoutjes zijn vastgemaakt met wat ijzerdraad. Laat die bruidssluier maar groeien.

fxcam131781140998735641330438635.jpg

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg mij af of je ook in een eierdoos kan zaaien en als de plantjes groter zijn je de gehele eierdoos in de grond kan stoppen.
Met WC-rolletjes is dat geen enkel probleem. De worteltjes groeien dwars door het karton heen. Ik hoop dat dat met eierdoosjes net zo werkt, maar die probeer ik dit jaar voor het eerst dus nog geen praktijkervaring.
Of zou het te ondiep zijn en de plantafstand te kort?
Te ondiep is toch een kwestie van een dieper gat graven, of snap ik jouw vraag niet?

Plantafstand? Ik had zelf het idee de eierdoosjes in zessen te snijden - ik heb doosjes voor 6 eitjes - dan kan ik zelf de plantafstand bepalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel gezaaid in eierdozen(kartonnen). Omdat het voorzaaien betrof, was dat binnen....die dozen zuigen enorm water op (meer dan wc rolletjes) . Ik denk dat ze er ook op gemaakt zijn om een kapot ei te kunnen absorberen in de supermarkt dus ik was wel 2x per dag water aan het bijvullen. In Plastic eierdozen heb je dat minder maar die kunnen niet zo de grond in.

 

Ik vond de hoeveelheid aarde die in zo'n eierdooskuiltje past ook erg weinig....je bereikt geen diepte en als het plantje uitkomt , moet je bijna meteen groter zetten of uitplanten wil het niet van de honger sterven

 

Ik raad het niemand aan...in een half wc rolletje zit 2x zoveel aarde....toch beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te ondiep is toch een kwestie van een dieper gat graven, of snap ik jouw vraag niet?

Plantafstand? Ik had zelf het idee de eierdoosjes in zessen te snijden - ik heb doosjes voor 6 eitjes - dan kan ik zelf de plantafstand bepalen.

 

Ik had het idee om de eierdoosjes (12 stuks) doormidden te snijden (2x6) als de plantjes de grond in kunnen.

 

En met diepte bedoel ik het gat waar het ei in zit (in de doos), dus dat de plantjes er niet meer uithoeven.

Heilige boontjes, ik eet ze rauw!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een nieuwe bestemming gevonden voor een decathlon 2 secondentent waar een stok van gebruiken is...

* de stokken zijn flexibel en te gebruiken om de ikea-vitragen over te spannen of te gebruiken in combinatie met folie voor een kweektunnel, de haringen komen zo ook weer van pas...

* van de tentstof (hip turquoise en blauw) ga ik gordijnen maken in de caravan en boodschappentasjes die je superklein kunt opvouwen...

* 1 van de 'weekendkids' wilde er zelfs wel een zwembroek van gemaakt hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ideeen nodig: Er is vandaag een vlinderstruik uit de grond gerukt door mij, en heb nu een hele bos takken liggen. Ze zijn niet heel buigzaam, maar sommige hebben wel mooie vertakkingen.

img164457551331044469.JPG

Heeft iemand mooie nieuwe bestemmingsideeen voor deze stapel? Liefst zonder extra inkopen... een rol ijzerdraad is aanwezig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een nieuwe bestemming gevonden voor een decathlon 2 secondentent waar een stok van gebruiken is...

* de stokken zijn flexibel en te gebruiken om de ikea-vitragen over te spannen of te gebruiken in combinatie met folie voor een kweektunnel, de haringen komen zo ook weer van pas...

* van de tentstof (hip turquoise en blauw) ga ik gordijnen maken in de caravan en boodschappentasjes die je superklein kunt opvouwen...

* 1 van de 'weekendkids' wilde er zelfs wel een zwembroek van gemaakt hebben...

 

Die zwembroek..... ...foto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ideeen nodig: Er is vandaag een vlinderstruik uit de grond gerukt door mij, en heb nu een hele bos takken liggen. Ze zijn niet heel buigzaam, maar sommige hebben wel mooie vertakkingen.

img164457551331044469.JPG

Heeft iemand mooie nieuwe bestemmingsideeen voor deze stapel? Liefst zonder extra inkopen... een rol ijzerdraad is aanwezig!

 

Worden ze niet buigzaam als je ze gebundeld een week lang in een sloot legt?

Dan zou je er een mand van kunnen vlechten.

Heilige boontjes, ik eet ze rauw!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnauta, ik heb geen idee Maar ik woon midden in een apartementen buurt.. zonder sloot in de buurt Dus dat wordt m niet ben ik bang. Misschien probeer ik er een soort trellis van te maken voor een tomatenplant Ik heb expres allemaal struikbonen en lage tomaten gekocht zodat ik geen grote steunbouwwerken nodig zou hebben, en nou heb ik dit opeens

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik wel eens stokken om rijen te markeren van traag kiemdende worteltjes... maar ja t zijn er wel veel of ik leg ze in mn kweekbakjes als scheidslijn tussen 2 soortjes in...

Ik zat idd ook meteen aan erwtjes te denken...

 

@Gee, de zwembroek moet nog gemaakt worden t is nog lang geen zwemseizoen en anders is ie alweer te klein!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...