Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Pepers: eerste bloemknoppen verwijderen?

Featured Replies

Geplaatst:

@rorror Ze staan sowieso binnen en als ik thuis ben en de zon schijnt in de dakgoot. Heb geen tuin of balkon. En ze staan onder de groeilamp om genoeg uren licht te vangen en ik wil ze laten overwinteren. Dit jaar was trouwens toch een oefen rondje. Ik weet niet eens of het paprika of peper is maar ik had ook niet verwacht dat ik überhaupt iets kon laten groeien🙈Volgend jaar ga ik op tijd beginnen en labelen🤣😂

Geplaatst:

@rorror, maken ze binnen in de juiste temperaturen ook vruchten aan? Ik wilde namelijk een aantal planten binnen houden omdat ik buiten de ruimte niet heb en wel mooie vensterbanken op het zuiden met volle zon.

Geplaatst:

@JessicaL Ja binnen maken ze ook vruchten aan, maar je moet wel even het bloemetje bevruchten, dus met je vinger even elke dag het stuifmeel van bloemetje naar bloemetje brengen. (In de winter groeien ze in een zuidraam heel traag)

aangepast door rorror

Geplaatst:

Gaat eigenlijk heel makkelijk. Geen bloemen wegnemen, gewoon met de vinger inderdaad stuifmeel overbrengen.
Deze foto is gemaakt op 15 mei, van gewone supermarkt Spaanse pepers, in het raamkozijn op het westen. Oosten kan ook, daar stonden ze eerder maar wegens plaatsgebrek naar het westen verplaatst.
Inmiddels staan ze al in de moestuin in de volle grond, voordat het begon te regenen dus ik denk al zeker 2 weken? Ze groeien nu wel langzamer vanwege het koudere weer.ac19f93b1255ae848e4670e2f1104277.jpg

• 2 weken later...
Geplaatst:

Paprika of peperplantjes zijn toch zelfbestuivers🤔 Ondanks het te laat toppen heb ik alweer de eerste bloemknopjes😁

20200701_201804.jpg

• 11 maanden later ...
Geplaatst:

1 peperplant heeft voor een week of  2 bloemetjes, de andere planten niets. Komen er nog bloemen?

Geplaatst:

@Portugeesje komen vanzelf wel, bij mij beginnen ze buiten ook pas nu echt te bloeien. (de helft nog niet).

Als je in potten teelt, kan je ze eind van het seizoen nog binnen afrijpen. 

Geplaatst:

@Portugeesje Een paar dagen goed in de zon zetten dan komen ze vanzelf. Ik heb al 1 paprika hangen. Ik zelf heb geen tuin of balkon maar zet ze tot 25 graden in de volle zon in de dakgoot.

20210604_083137.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.