sunny82 Geplaatst: 7 mei 2013 Geplaatst: 7 mei 2013 Ik heb 8 stokboon plantjes, die ik binnen heb gezaaid.Mogen die nu al buiten in mijn MMbak geplant worden?Ik kan er eventueel een tunneltje over zetten.Ze zijn nog niet afgehard. Staan nu 2 dagen overdag buiten,maar het is buiten natuurlijk vrij warm nu. De minimale temperatuur tot 20 mei is voorspeld op 7 graden hier in mijn woonplaats. Quote
D_SDennis Geplaatst: 7 mei 2013 Geplaatst: 7 mei 2013 ik zou er nog even mee wachten, tenzij je inderdaad een tunneltje gebruikt. Dan moet het goed gaan. Vorig jaar waren mijn bonen zelfs beschadigd door nachtvorst, maar groeiden er uiteindelijk gewoon doorheen. Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 7 mei 2013 Geplaatst: 7 mei 2013 Ik heb gele boterboontjes,staan al enkele weken buiten,en komen al bloemetjes in,mijn overbuurman heeft sinds vorige week de sperziebonen buiten staan en groeien als kool[bonen] Quote
sunny82 Geplaatst: 7 mei 2013 Auteur Geplaatst: 7 mei 2013 Dan ga ik ze buiten zetten in het weekend. En kan er inderdaad een tunneltje over zetten in de nacht. Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 7 mei 2013 Geplaatst: 7 mei 2013 Nou is toch helemaal ideaal,het mag allemaal na 15 mei, maar wat ik nu zie op de 14 daagse weersverwachting, dat het niet beter wordt. juist nu hebben we mooie dagen gehad. Quote
Tuintjesdraak Geplaatst: 9 mei 2013 Geplaatst: 9 mei 2013 Ook ik heb in het weekend van 27/18 april stambonen gewoon gelijk in de MM geplant. Niet te nat gehouden, schijnen van droge grond te houden, en gisteren en vandaag zag ik de eerste al boven de grond uit komen. Zijn toch wel sterke plantjes als ze het nu al doen buiten, terwijl de nachten nog redelijk koud zijn voor sommige soorten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.