Jump to content

Maat pot tiny tom, tiny tim, balkontomaat

Recommended Posts

Voor de balkontomaat (wordt 60 cm hoog?) lijkt me inderdaad iets van 25 cm geschikt. Dat is ongeveer 10 liter inhoud. De anderen (worden 30 cm hoog?) kunnen wel in iets kleinere potten. Niet al te klein, bij een kleine pot is het water eerder op. Je moet dan dus vaker water geven.

Door ruimtegebrek houd ik mijn balkontomaten per vier in een langwerpige bak van ongeveer 20 liter, met goede resultaten. Slechts 5 liter per plant dus. Dat is wel het absolute minimum, met het nadeel dat je op warme dagen zeker 2x daags water moet geven. Gelukkig gaat dat bij mij druppelsgewijs, en automatisch, met Blumat. Bij een kleine pot luistert ook het (bij)voeden nog nauwer.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

• 2 weeks later...
Grappig formaat is dat. Teruggesnoeid of is de plant echt zo laag?

Hij is niet teruggesnoeid. Het enige dat van deze plant verwijderd is was een lelijk blad aan de onderkant en een stukje van het blad rechtsonder. Het ras is Florida petite. Een leuk plantje dat weliswaar bruikbare tomaatjes geeft maar ik zie het toch meer als een dingetje dat je voor de lol kweekt.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --