sunny82 Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Ik heb een aantal plantjes van kleine tomatensoorten: tiny tom, tiny tim en pracht van balkon (of zoiets)Ik wil ze per stuk in potjes gaan zetten.Welke maat moeten deze potjes hebben? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Ik persoonlijk zou ze minstens een pot geven van 25 cm MVG Danuta (leuke tomaatjes) Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Voor de balkontomaat (wordt 60 cm hoog?) lijkt me inderdaad iets van 25 cm geschikt. Dat is ongeveer 10 liter inhoud. De anderen (worden 30 cm hoog?) kunnen wel in iets kleinere potten. Niet al te klein, bij een kleine pot is het water eerder op. Je moet dan dus vaker water geven. Door ruimtegebrek houd ik mijn balkontomaten per vier in een langwerpige bak van ongeveer 20 liter, met goede resultaten. Slechts 5 liter per plant dus. Dat is wel het absolute minimum, met het nadeel dat je op warme dagen zeker 2x daags water moet geven. Gelukkig gaat dat bij mij druppelsgewijs, en automatisch, met Blumat. Bij een kleine pot luistert ook het (bij)voeden nog nauwer. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Maar echte mini's zijn al tevreden met een 10,5 cm potje. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juul Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Grappig formaat is dat. Teruggesnoeid of is de plant echt zo laag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Deze soort wordt maar 30 cm groot. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Grappig formaat is dat. Teruggesnoeid of is de plant echt zo laag?Hij is niet teruggesnoeid. Het enige dat van deze plant verwijderd is was een lelijk blad aan de onderkant en een stukje van het blad rechtsonder. Het ras is Florida petite. Een leuk plantje dat weliswaar bruikbare tomaatjes geeft maar ik zie het toch meer als een dingetje dat je voor de lol kweekt. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Ik heb gelijk maar een aantekening gemaakt van de naam, leuk om in de keuken voor het raam te hebben (aan de buitenkant....) Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts